Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A6


Rekomendowane odpowiedzi

Może teraz, ale pamiętam jak w katalogu rowerowym z 2006r. był biało czarny i biało czerwony o ile się nie mylę. No i wszyscy znajomi po zakupie mojego byli zazdrośni właśnie o czarny kolor. Kilku chciało sobie kupic ale z amorem Tory, i wszędzie słyszeli - nie ma... Fakt może tak schodziły, mogę się mylić, ale napisałem co pamiętam, jak coś to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest czarny ale raczej nie z torą ;)

 

http://www.allegro.pl/item678066004_rower_...hit_cenowy.html

 

 

przy okazji - ma ktos namiary na a6 do kupienia w sieci oprócz alledrogo ? w rozmiarze 19 z torą . gdyby ktos miał jakies linki do esklepów byłobby super

Niechcesz z Alledrogo, bo jest drogo czy nie z allegro, bo nie??

Jeżeli myślisz, że jest drożej to tu masz linka na allegro jest taniej niż w poście wyżej, kupilem u niego i wszystko jest OK.

http://www.allegro.pl/item677320363_najlep...l_a6_warto.html

 

Albo masz ze sklepu tylko niewiem jak z dostępnością, ram itd...

http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-2008-p-175.html

 

Tak na marginesie ten rower z Twojego linku to jakaś padaka jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Niedawno kupilismy z zona Krossa A6 wersja 2008, z tora 318, na piastach novatec rozmiar "17. Waga z tego co pamietam to 12.12kg czyli mniej niz katalogowo! Wrazenia jak najbardziej pozytywne. Od razu do wymiany poszly dualcontrole. Zmiana na manetki lx plus klamki avid speed dial. Dopiero wtedy potencjal przerzutek a w szczegolnosci hamulcow zostal wydobyty. Maszyna ma zrobione kilkaset km, na razie 100% zadowolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

co do a6 dic na 2009 jazda jest

+lepsza stabilość w zakrętach

+amor przy 20' i przy wade urzytkownika 75kg działa i to tak że niee widać potrzeby zmiany chyba że dla zmieszenia wagi

+mamy pięknie wykończoną

+lepsza baza pod rozbudowe nisz 2008/07

+ jak dla mnie manetki

-cena

-osobiście nie pasowały mi piasty ale nawet w mojim wyścigowym scocie scale35 też nie powalają bo to jest najgorsza część do spółki z kasetą w 99% seryjnych rowerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak kogoś interesuje to nasz człowiek zrobił test Levela A6 i opisał

 

 

TEST MODELU LEVEL A6 V-brake 2009:

 

 

 

Rodzima firma z Przasnysza stanęła na wysokości zadania i wyprodukowała rower porządny i mocny, a przy tym zadbała o dokładne wykonanie i ciekawy, przyciągający wzrok design jakim charakteryzują się nietuzinkowe rowery górskie.

Kilka dni testów i sporo kilometrów które pokonałem na tym rowerze zapamiętam głównie z dwóch powodów. Pierwszy to oczywiście rama o której napiszę za chwilę, a drugi to wyjątkowe zainteresowanie jakim cieszy się rower gdy gdzieś na chwilę przystaniemy .

 

Testujemy rower

Pierwsze co rzuca się w oczy w tym rowerze to rama. Z daleka wygląda jak wykonana z karbonu, brak widocznych spawów, płynne przetłoczenie w górnej rurze ramy. Dopiero po stuknięciu palcem i dokładniejszym jej obejrzeniu zdajemy sobie sprawę, że to aluminium.

Firma Kross postawiła na znany stop aluminium o numerze: 7005. Rurki są potrójnie cieniowane i hydroformowane. Po ich pospawaniu rama, a dokładnie spawy są dokładnie oszlifowane – jest to rozwiązanie unikalne, stosowane raczej w rowerach wysokiej klasy - w technice szlifowania ramy odnajdujemy duże podobieństwo do produktów firmy Cannondale.

 

Rura pod-siodłowa jest o przekroju koła, reszta została sprawnie wytłoczona za pomocą hydroformowania. Dolna rura o przekroju przypominający trójkąt rozszerza się w stronę suportu, to daje lepsze rozłożenie przeciążeń i zwiększa sztywność w okolicach suportu. Górna rurka ma przekrój prostokąta, razem z dolną rurą obejmuje główkę ramy co daje niesamowitą sztywność wraz z zintegrowanymi sterami. Malowanie ramy jest proste i estetycznie wykonane, rower ma dzięki temu bardzo sportowy charakter, kojarzy się wręcz z rowerami oglądanymi na zawodach MTB.

W rowerze jest zainstalowana korba Truvativ FireX, która jest zintegrowana z osią suportu – rozwiązanie bardzo przydatne w trudnych technicznie podjazdach, do czego używane są głównie rowery Kross.

Trzeba jeszcze wspomnieć o siodełku Blaze firmy San Marco, które jest komfortowe nawet podczas długich wycieczek, ale również ma bardzo sportową linię idealną do maratonów.

 

Koła i hamulce

rowery górskieKoła zbudowane są z niezbyt lekkich lecz sztywnych obręczy Alexrims X2100, na początek powinny w zupełności wystarczyć.

W połączeniu z piastami Joy Tech otrzymamy kompromis między masą, a ceną roweru. Prowadzą sie dość lekko i wraz z oponą Schwalbe Smart Sam o rozmiarze 2,1 nawet nieźle przyspieszają. Tu trzeba pochwalić opony której bieżnik poradzi sobie niemal w każdym terenie, a specjalna budowa środkowej części gumy zapewni nam niskie opory na ubitych drogach.

Dość wysokie boczne klocki dają gwarancję dobrego trzymania się w zakrętach nawet przy luźnym podłożu. Hamowanie odbywa się za pomocą v-brake-ów Avid Single Digit 7, jest to znana i sprawdzona konstrukcja, która nie zawiedzie nawet cięższych kolarzy.

 

Napęd

rowery górskieDo napędzania Kross Level A6 zastosowano osprzęt firmy Shimano SLX i łańcuch CN-HG53, całość uzupełniona o kasetę Sram PG-950. Do tego dochodzi wspomniana już wcześniej korba Firex.

Cały mechanizm sprawuje sie dość dobrze, tylna przerzutka szybko i precyzyjnie zmieniała biegi, nawet pod dużym obciążeniem przy pokonywaniu dużych podjazdów.

W tylnej przerzutce zastosowano technologię Shadow, która działa precyzyjnie w każdych warunkach, co ciekawe przerzutka prawie nie wychodzi poza obrys roweru, co chroni ją przed różnymi wystającymi przedmiotami.

Wszystko to wraz z manetkami tej samej grupy SLX (technologia 2-Way Release, która pozwala na zrzucanie biegów w dwóch kierunkach, kciukiem lub palcem wskazującym) Jest to bardzo dobrze przemyślana konstrukcja, która nie zawiedzie nawet wymagającego bajkera.

Całość jest przytwierdzona do kokpitu złożonego w całości z podzespołów Truvativ XR. Kierownica jest prosta i sztywna, czyli to co sprawdza sie w wyścigach xc i maratonach.

 

Amortyzator

Rower został wyposażony w amortyzator Rock Shox Dart 3 zastępujący znaną linię Judy. Zaopatrzony jest w rozwiązanie techniczne umożliwiające jazdę w terenie co nie zawsze oferuje konkurencja. Dodatkowo został wyposażony w blokadę skoku, której dokonujemy jednym kliknięciem manetki ulokowanej na kierownicy. Blokada w tym miejscu szczególnie ułatwiała życie na trasach o zmiennej charakterystyce podjazdów i zjazdów.

Testowany przez nas model ma 100mm skoku i może nie należy do najlżejszych, ale dzielnie się spisywał nawet w trudnych warunkach. Nieźle wybiera nierówności i płynnie pracuje w całym zakresie. Możliwe że dla lżejszych rowerzystów będzie trochę za sztywny i będzie przypominał raczej rasowy widelec dla maratończyków, który wybiera tylko naprawdę duże przeszkody, ale dla reszty będzie to naprawdę niezły amorek, golenie wykonane zostały z jednego bloku magnezu. Rock Shox posiada także mocowania pod hamulce tarczowe, co daje możliwość rozbudowy roweru.

 

Podsumowanie

Pozycja jaką przyjmujemy na nowym Levelu A6 jest raczej sportowa niż komfortowa, od razu czujemy, że stworzono go dla osób z zacięciem wyścigowym. Już po krótkiej jeździe można wyczuć wysoką sztywność boczną, co daję nam dużą efektywność w przekazywaniu energii kolarza na napęd.

Kross Level A6 jest bardzo posłuszny swojemu bajkerowi, składa się do każdego zakrętu tak jak sobie to wymyślimy. Jest bardzo żywiołowym rowerem, woli prędkość i wymagające trasy, niż płaskie turystyczne dróżki. Jazda tym rowerem przynosi wielka frajdę zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym kolarzom. Level A6 spisuje się znakomicie na trudnych technicznie trasach jak i w niedzielnych wycieczkach za miasto ale zaznaczam że przeznaczeniem tego roweru są wymagające trasy, a nie okazyjna turystyczna przejażdżka. Jest dobrym sprzętem do rozpoczęcia kariery maratończyka. Trzeba pamiętać, że za tą cenę otrzymujemy doskonałą bazę, którą dla celów bardziej profesjonalnych będziemy musieli nieco zmodyfikować. Dla zaawansowanej jazdy amatorskiej ten rower jest rozwiązaniem idealnym, a stosunek ceny do jakości nie ma obecnie konkurencji na rynku rowerowym.

 

Test przeprowadził

Adam Sypniewski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale fajnie pisze kryptoreklamy , po zakazie handlu na allegro sprzedaż wam spadła czy jak ?

 

zreszta nieważne , wszystkie chwyty dozwolone. tylko uważajcie żeby wam nie zrobili jazdy jak cementowniom za zmowe cenową ;)

 

Wiesz jest tak że natura nie znosi próżni:) jak nie allegro to inna forma np sklep internetowy. Nasze sklepy nie potrzebują krypto reklamy.

Mało tego uważam że takowa więcej szkodzi niż przynosi zysku. Musze też zaprzeczyć że wszystkie chwyty dozwolone !!My bardzo cenimy sobie etykę w handlu. Tematem jest Kross Level A6 więc w temacie jest test tego roweru. Jestem tu PRYWATNIE i w moich postach nie znajdziesz linków do moich sklepów.

Edytowane przez dasilva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...