Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą kupiłem http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-shimano-lx-9-x-3-19-i5218209621.html . Mam nadzieję,że będę zadowolony. Chyba się opłacało?

Przedtem chciałem kupić MTB ale ja dojeżdżam tylko do pracy na rowerze, więc szkoda kasy na MTB. Rower przez dwa sezony mi się zwróci, jak posłuży tak z 5 sezonów to będę na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra męska decyzja. Miesiąc marudzenia starczy. Trzeba się zdecydować i jednak Lazaro, nie będę sobie mieszał trudno.

Ale jeszcze o rozmiar spytam choć tu raczej bez wątpliwości. Będzie chyba 17. 

Mam 172 cm (na stronie piszą, że do 174 to 17 więc tak na styk). Lazaro z poprzedniego roku w wymiarze (A) czyli tym od podłoża ( http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/18279-intv3men2014wymiary/ ) do ramy ma 77 lub 80 cm. Mój poprzedni miał 77/78 i był dobry. Może mogło by być ciut mniej luzu ale chyba nie ma co kombinować? Inne wymiary (B) 57 lub 60 w przypadku u mnie było 57. A wymiar © 68 i 70 w starym 65/66 mniej więcej.
Boję się, że ten 17 taki dziwny geometrycznie jest jak ktoś porównał trochę do damki. Ale one ogólnie takie chyba są teraz? Chyba nie mam co główkować i brać tą ramę 17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą kupiłem http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-shimano-lx-9-x-3-19-i5218209621.html . Mam nadzieję,że będę zadowolony. Chyba się opłacało?

Przedtem chciałem kupić MTB ale ja dojeżdżam tylko do pracy na rowerze, więc szkoda kasy na MTB. Rower przez dwa sezony mi się zwróci, jak posłuży tak z 5 sezonów to będę na plus.

Może ktoś odpowiedzieć. Czy do pracy opłacało się ten model kupić za tę cene? Po pracy mam 10 km w jedną stronę. Czy przez 5 lat wytrzyma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu miałby nie starczyć. Niektórzy zasuwają jeszcze rowerumi z komuny, które mają po 30 lat i dalej działają. Ten eries jest zbudowany na markowych, dobrych podzespołach. Jeśli o niego zadbasz i będziesz wymieniał eksplotacyjne elementy (głównie łańcuch, np. co sezon) to powinien działać latami :)

Edytowane przez Smule
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra męska decyzja. Miesiąc marudzenia starczy. Trzeba się zdecydować i jednak Lazaro, nie będę sobie mieszał trudno.

 

Ale jeszcze o rozmiar spytam choć tu raczej bez wątpliwości. Będzie chyba 17. 

Mam 172 cm (na stronie piszą, że do 174 to 17 więc tak na styk). Lazaro z poprzedniego roku w wymiarze (A) czyli tym od podłoża ( http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/18279-intv3men2014wymiary/ ) do ramy ma 77 lub 80 cm. Mój poprzedni miał 77/78 i był dobry. Może mogło by być ciut mniej luzu ale chyba nie ma co kombinować? Inne wymiary ( B) 57 lub 60 w przypadku u mnie było 57. A wymiar © 68 i 70 w starym 65/66 mniej więcej.

Boję się, że ten 17 taki dziwny geometrycznie jest jak ktoś porównał trochę do damki. Ale one ogólnie takie chyba są teraz? Chyba nie mam co główkować i brać tą ramę 17?

Kolego bierz śmiało 17, mam tyle samo wzrostu co Ty i mi super podpasował 17 lazaro v2, ogólnie bardzo fajny sprzęt jak za takie pieniążki, popatrz w moim profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra męska decyzja. Miesiąc marudzenia starczy. Trzeba się zdecydować i jednak Lazaro, nie będę sobie mieszał trudno.

 

Ale jeszcze o rozmiar spytam choć tu raczej bez wątpliwości. Będzie chyba 17. 

Mam 172 cm (na stronie piszą, że do 174 to 17 więc tak na styk). Lazaro z poprzedniego roku w wymiarze (A) czyli tym od podłoża ( http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/18279-intv3men2014wymiary/ ) do ramy ma 77 lub 80 cm. Mój poprzedni miał 77/78 i był dobry. Może mogło by być ciut mniej luzu ale chyba nie ma co kombinować? Inne wymiary ( B) 57 lub 60 w przypadku u mnie było 57. A wymiar © 68 i 70 w starym 65/66 mniej więcej.

Boję się, że ten 17 taki dziwny geometrycznie jest jak ktoś porównał trochę do damki. Ale one ogólnie takie chyba są teraz? Chyba nie mam co główkować i brać tą ramę 17?

 

Mam tyle samo wzrostu co Ty i też się zastanawiałem nad ramą 19" ale dzisiaj przyszedł Lazaro na 17" i jestem w pełni zadowolony. Uważam, że 19" przy naszym wzroście i długości nogi to jednak niewielkie ryzyko. Co do wyglądu to czarny mat wygląda świetnie. Może cały biały wizualnie by wyglądał jak damka ale to tylko wygląd. Rama jest jak najbardziej ok :thumbsup: Jeszcze nie byłem nim w trasie ale po weekendzie myślę, że powiem coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego miesiaca to nie tak doslownie. W domu mam miejsce na jeden rower a stoja dwa wiec to tak na spokojnie raczej. Na razie jezdze na starym i jeszcze jest dobrze wiec po prostu dalem sobie czas na spokojne rozeznanie. Nic mnie nie cisnie wiec raczej na spokojnie do tego podchodze. A poza tym to pewnie nie caly kiesiac ;-)

 

Dzieki za odpowiedz co do wielkosci. Tak tez sie sklanialem ale tak tez zamawiam w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Witam.

 

 

Zakupiłem ten rower z aukcji Cross Disc ERIES EVEO SHIMANO LX 9 x 3 19".

Gratuluję zakupu, mam pytanie odnośnie tego roweru: jak ustawione są przerzutki, czy zmieniają się płynnie w całym zakresie, czy hamulce były dobrze ustawione i dobrze hamują. Jak wygląda kwestia gwarancji? I najważniejsze - czy są otwory montażowe na bagażnik (bo na błotniki chyba są).

Przymierzam się do jego zakupu, choć nie ukrywam, że  szukam trekkinga. Planowałem zakup do 2 tys. ale za te pieniądze z nowych ciekawy jest tylko Romet Wagant, ale ja chcę prostą kierownicę. Więc chyba kupię crossa, i dodam dodatki trekingowe (bagażnik, błotniki, światła). Rozważałem też Lazzaro (bardziej mi leżą wizualnie), ale chyba przegrywa osprzętowo z tym Eries-em.

Mam jeszcze mały dylemat, czy nie lepiej wziąć używanego trekkinga, np. takiego:

http://allegro.pl/staiger-virginia-trk-alu-52cm-full-deore-super-i5239268359.html

bo on ma wszystko co potrzebuję, tylko że nie sprawdzę go przed zakupem, a licho wie kto nim i jak jeździł. Co radzicie, nowy cross i dokupienie dodatków, czy używka i ryzyko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Niestety na wątek trafiłem już po zamówieniu roweru (a może na własne szczęście, bo już go mam zamiast się zastanawiać :) i mogę podzielić się wrażeniami. Tytułem wstępu: rower na 55 urodziny dla taty na wycieczki po wzgórzach trzebnickich i do utrzymania formy (dużo asfaltu różnej jakości trochę polnych/leśnych ubitych ścieżek, żadnego off-roadu).

 

Zamówiłem rozmiar 20,5 i tak to mniejwięcej wygląda:

 

 

 

Pomiary robione domowymi metodami więc tolerancja jakieś  0,5cm

Rower prosto z pudełka waży 15 kg (ale można wyrzucić odblaski z kół i już jest trochę mniej:)

Rower rzeczywiście wygląda na dość krótki, ale wynika to nie tylko z długości ramy, ale też z dość ostrego kąta główki ramy i rury podsiodłowej. Mi się podoba i zajmuje mniej miejsca, ale jak kto woli :).

 

Rower wybrałem z kilku powodów:

Raz.

Osprzęt znam bardzo dobrze i jestem bardzo zadowolony. Ta seria lx może i ma swoje lata i może nie jest szczytowym osiągnięciem japońskiej myśli technologicznej, ale przy odrobinie (naprawdę minimum) uwagi jest nie do zajechania (mój dokładnie ten model ma 15kkm miejskiego katowania. i mimo że chciałbym wymienić na coś nowszego to nie daje mi powodów:). Dotyczy to głównie tyłu  (tak w ogóle to jest LX RDM581, a nie 571), bo przód nie ma aż tyle roboty, ale też nie zdradza oznak zmęczenia.

Piasty są wystarczająco solidne na krawężniki, kostki i dziury Wrocławia (mam model HBRM65 i odpowiednik z przodu, czyli poprzednik piast zamontowanych tutaj i są bardzo solidne. Wszystko kiedyś łapie luz, ale dzieje się to powoli, a skasowanie go tutaj jest banalne)

O sensowności tarczówek zapisano nie jedno forum i nie chciałbym w to wchodzić, więc napiszę tylko, że sam mam, używam i jestem zadowolony. Tutaj też są i fajnie że są. Fajnie, że rama jest do tego przystosowana, fajnie, że piasty mają mocowanie tarcz na centerlock i fajnie, że nie odbyło się to kosztem innych podzespołów (albo przynajmniej dobrze to ukryli) w przeciwieństwie do na przykład w kandsa avangarde (tarczówki hydrauliczne, ale napęd 3x8 i korba raczej niższa półka)

Amortyzator jest i jest blokowany i właściwie tyle, ale w połączeniu z wygodnymi chwytami ze wsparciem nadgarstka, absolutnie wystarcza do pokonywania kilometrów równych i nie tak bardzo równych dróg.

Korba z tego co się zorientowałem jest klasy Acera/starsze alivio więc szału nie ma, ale i powodów do narzekań też. Sam nie miałem z nią do czynienia, ale nie wydaje się dramatyczna.

Kaseta ma dla mnie trochę za duży rozrzut, 11-34 to dużo w tego typu rowerze i myślę, że spokojnie można by zrezygnować z największej, albo i 2 największych tarcz na rzecz większego zagęszczenia twardych biegów. Ale może to dlatego, że mieszkam we Wrocławiu który jest płaski jak stół :) (teraz mam kasetę 11-28, a następna będzie chyba 12-25).

 

A dwa. Po prostu mi się podoba, wybaczcie, ale lazarów, kandsów czy innych spartacusów się ostatnio się namnożyło (pewnie zasłużenie, ale jednak, gdzie nie spojrzeć tam są), a takiego jeszcze nie widziałem. Kombinacje kolorystyczne wyżej wymienionych nie do końca mi odpowiadają i mimo tego, że są w modnym macie to wolę klasycznego, zwartego, czarno-białego eriesa

 

 

Z miłych zaskoczeń, którymi chciałem się podzielić, to rama ma 2 mocowania na koszyk na bidon, albo inne akcesoria(niby standard, ale czasem brakuje) , dętki mają wentyle samochodowe (też różnie bywa), a zacisk sztycy jest na imbus (ja sobie ustawie, a a nuż ktoś komu spodoba się moje siodełko nie będzie miał przy sobie klucza.

 

Z nie tak miłych niespodzianek, niestety brakuje jakiegoś mocowania stopki w okolicy tylnego koła, może się czepiam, ale dobrać porządną stopkę do roweru z tarczami zawsze jest ciężko i zawsze kończy się uszkodzeniem lakieru na nowej błyszczącej ramie, co boli. No i w moim przypadku siodełko od razu zostało wymienione. Oryginalne jest naprawdę fajne i spełnia swoje zadanie (bo i selle royal i ics i ogólnie super), ale z doświadczenia wiem, że białe siodełka bardzo szybko przestają być białe i zaczynają wyglądać wstrętnie.

 

Podsumowując, bardzo fajny rower, za bardzo przyzwoite pieniądze. Według mnie bezpośredni konkurent Kandsa Avangarde i Lazaro Elitary.

Z tym, że zauważalnie tańszy. Kandsa bije napędem, a za różnicę w cenie między eriesem a lazaro prawie można kupić najnowszą korbę alivio ze zintegrowaną osią (a jak uda się sprzedać starą korbę to nawet starczy na jakąś rozsądniejszą w/g mnie kasetę)

 

pozdrawiam

 

P.S.

Gdyby ktoś mógł wrzucić zdjęcie z wymiarami, tak żeby było widoczne od razu po załadowaniu strony byłbym super wdzięczny.

 

P.S. 2

Rama ma mocowania do bagażnika i błotników (i mocowane do widelca i oczka na druty trzymające błotnik na miejscu). Amortyzator przewiduje tylko montaż do pałąka (mostka) nad goleniami, bez wzmocnień bocznych

 

post-184832-0-85854400-1428938981_thumb.jpg

Edytowane przez teddy_malone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@avior

Niestety mój przyszedł z zapowietrzonym/niedostatecznie zalanym tylnym hamulcem. Zaproponowałem usunięcie usterki w serwisie we wrocławiu na koszt sprzedającego i czekam na ich ruch.

@copone

Przy moim wzroście 183/84 noga, spokojnie można osiągnąć kąty od athletic do moderate ze strony http://www.piriya-international.com/new/inews/upload/album2/249.jpg

ale ze wskazaniem na atletic

Edytowane przez teddy_malone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety mój przyszedł z zapowietrzonym/niedostatecznie zalanym tylnym hamulcem. Zaproponowałem usunięcie usterki w serwisie we wrocławiu na koszt sprzedającego i czekam na ich ruch.

 

Daj znać, jak się zakończy ta kwestia. A w ogóle jak wygląda sprawa gwarancji (np. pęknięcie ramy), wysyłka na swój koszt do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rodszyld69

 

Podsiodłowa ma 52 cm, reszta się zgadza

 

http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-shimano-lx-9-x-3-20-5-i5218206196.html

 

w ofercie z ramą 20,5 też jest taka grafika

przepraszam za ten sam link kolejny raz, ale skończył mi się limit dołączania zdjęć na forum

Edytowane przez teddy_malone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teddy_malone - fajny opis i wiadomo swoje chwalimy, kilka ale

w przeciwieństwie do na przykład w kandsa avangarde (tarczówki hydrauliczne, ale napęd 3x8 i korba raczej niższa półka)

a potem piszesz że

 

Kaseta ma dla mnie trochę za duży rozrzut, 11-34 to dużo w tego typu rowerze i myślę, że spokojnie można by zrezygnować z największej, albo i 2 największych tarcz na rzecz większego zagęszczenia twardych biegów

twarde biegi o 1ząb? ma to sens?

kaseta 8rzędowa moim zdaniem sprawia mniej problemów niż 9rzędowa ale to tylko moje spostrzeżenia.

i jeszcze moja jedna uwaga czemu liczycie 3x8?

jechał ktoś z was przód 1, tył 8?

nie ma kombinacji 3x8 łańcuch na to nie pozwoli.

z moje wiedzy wynika jak tu

https://imagizer.imageshack.us/v2/980x740q90/673/oiAyPV.png

 

rodszyld69 - widać co fabryka to cal zmienia długość

na 8 rzędowej kasecie mamy 9 przełożeń, na kasecie 9 rzędowej 10 a tą 10 przekładnią najczęściej jest 9ta największa zębatka czasem wielkości tarczy hamulcowej a nawet i większa

Edytowane przez zizitop901
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@teddy_malone dzięki, rozumiem, że przy wzroście 183 masz ramę 20,5"?

Tak, 20,5, bez lęku o przedłużenie rodu :)

 

@zizitop901

Wydaje mi się, że między przełożeniem 48-11 a 48-12 jest większa różnica niż między 48-34 a 48-30 ale mogę się mylić

Tak w ogóle to, żeby jechać z odpowiednią kadencją na 48-11 to potrzebuję naprawdę dużej górki, a zamiast zarzynać napęd na 2 największych zębatkach wolę zrzucić na środkową tarczę i dobrać sobie coś z kasety. Przy największej zębatce 34 to na środkowej tarczy z przodu 36 czy 38 przełożenie jest już bardzo miękkie (wiem, że to też nie zdrowo, ale się da). dlatego dla mnie wydaje się korzystniejsze zacieśnienie biegów, z których korzystam niż wożenie ze sobą zbędnych mi zębatek. Jak czasem patrzę na mijanych rowerzystów to mam wrażenie, że duża zębatka z tyłu służy albo do szybkiego zarżnięcia napędu, albo do stromych podjazdów, stanów pośrednich nie widziałem zbyt często :). To takie moje wrażenie, pewnie w bardziej górzystych rejonach ma to większe zastosowanie, ale rower dobierałem na wrocław i okolice :) Stąd łańcuch mam na tyle krótki, że nawet 48-28 mi nie wejdzie:)

 

 

Pewnie, że swoje chwalę :) Taką decyzję podjąłem, a że zdania są podzielone to się jej trzymam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba z tego co się zorientowałem jest klasy Acera/starsze alivio więc szału nie ma, ale i powodów do narzekań też. Sam nie miałem z nią do czynienia, ale nie wydaje się dramatyczna.

A korba w aukcji nie była czasem Suntoura? Przysłali z Shimano?

 

Z miłych zaskoczeń, którymi chciałem się podzielić, to rama ma 2 mocowania na koszyk na bidon, albo inne akcesoria(niby standard, ale czasem brakuje) , dętki mają wentyle samochodowe (też różnie bywa)

Drugie mocowanie na bidon można wykorzystać do zamocowania zabezpieczenia roweru tak jak pokazują tutaj:
Ja sam sobie coś takiego na pewno sprawię. Bo jak ktoś mądry napisał - zabezpieczenie roweru powinno kosztować 10% wartości samego roweru ;)

 

Podsumowując, bardzo fajny rower, za bardzo przyzwoite pieniądze. Według mnie bezpośredni konkurent Kandsa Avangarde i Lazaro Elitary.

Z tym, że zauważalnie tańszy. Kandsa bije napędem, a za różnicę w cenie między eriesem a lazaro prawie można kupić najnowszą korbę alivio ze zintegrowaną osią (a jak uda się sprzedać starą korbę to nawet starczy na jakąś rozsądniejszą w/g mnie kasetę)

To co piszesz potwierdza moje słowa, bo sam tez brałem te modele wstawiając do Excela ale po kilku parametrach odrzuciłem je bo od razu nie dorównywały (dopłacało się a parametry gorsze od Eries Disc). Za zaoszczędzoną kase można dokupić sobie porządne zabezpieczenie np. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...