Skocz do zawartości

teddy_malone

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika teddy_malone

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. No właśnie w katalogu http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1083/Romet.Orkan.30.M/ ma amortyzator blokowany manetką na kierownicy na zdjęciu na aukcji wygląda jakby blokada była na goleni dlatego pisałem, żeby się dopytać. Ale jeżeli kupujesz rower stacjonarnie to nie ma problemu. Myślę, że za 1300 jest spokojnie wart tej ceny.
  2. Za taką cenę http://allegro.pl/nowy-rower-romet-orkan-3-0-alivio-raty0-ham-tarcz-i4976989200.html bym wziął, za 2k za nowy model raczej nie. Dostajesz rower pewnej polskiej firmy z dużą ilością autoryzowanych serwisów (nie ma problemu z gwarancją), niezłą korbę i tylną przerzutkę, reszta osprzętu też wygląda w porządku (nie jest to już najbardziej budżetowa linia shimano, co zdarza się producentom w tym przedziale cenowym), koła też wyglądają ok. Dopytałbym sprzedawcy czy amortyzator jest blokowany mechanicznie czy hydraulicznie bo nie precyzują(obawiam się, że mechanicznie ale dobrze się upewnić) Mechaniczne tarczówki to taki trochę dziwny wynalazek, jakby producent nie mógł się do końca zdecydować co zamontować, ale przynajmniej rama, widelec i koła mają wszystkie mocowania do tarcz i zacisków więc jest rozwojowo pozdrawiam
  3. Ja zamontowałem taką stopkę http://www.decathlon.pl/stopka-rowerowa-500-doroli-id_8302792.html Dolna rura tylnych widełek jest dość wysoka i spłaszczona (taki mocno rozciągnięty owal) i ta pasuje bardzo dobrze. Obejma ma od środka plastikowe wkładki, które chronią lakier, i dopasowują się do kształtu rury, a 3 solidne śruby pewnie zaciskają ją na rurze. jeżeli zamierzasz jeździć z większym obciążeniem (sakwy/fotelik dla dziecka) to pewnie przydałaby się taka z mocowaniem też do górnej rury tylnego trójkąta, ale dla mnie ta wystarcza w zupełności a tu taka sama tylko z logo crossa:) http://allegro.pl/podporka-24-28-kross-crane-reg-tyl-alu-i5089134364.html
  4. Pasował będzie na pewno, najwyżej nie obejmie największych zębatek jednocześnie, ale tak i tak nie powinno się jeździć więc mała strata. tu masz kalkulator długości łańcucha http://www.moreactivities.com/kalkulator-dlugosci-lancucha-rowerowego/
  5. Moja pomyłka posty mi przeskoczyły. Czuję się trochę oszukany bo ja stopki nie dostałem, może dostałeś ten ze zdjęcia i nie odkręcili . Już i tak kupiłem to jakoś przeboleję
  6. Przy ramie 20,5 odległość górnej krawędzi górnej rury od ziemi na wysokości suportu to ok 80,5 - 81 cm . Rower siedzi dość wysoko na kołach ( odległość osi suportu od ziemi to 31cm) widzę, że jesteś z zabrza, w twojej okolicy są 2 sklepy które powinny mieć te rowery może zadzwoń i zapytaj czy mają i przymierz się do nich PROFI BIKE ul. Gliwicka 17b Przyszowice tel 32 235 44 20 PROFI BIKE ul. Daszyńskiego 638 Gliwice tel. 32 339 27 77 Wrażenia jak najbardziej pozytywne, rower robi robotę. Poprosiłem, żeby założyli mi opony kenda khan (w cenie) zamiast tych ze zdjęcia i średnie prędkości 27-32 nie są żadnym problemem (po płaskim) Nie jest wylajtowanym szosowym przecinakiem, ale robi wrażenie solidnego i nie bałbym się zabrać go na dłuższą wycieczkę. To takie moje czepialstwo, ale jedyne czego mi brakuje to oczka do mocowania wzmocnień błotnika na goleniach amortyzatora (błotnik mocuje się tylko do mostka/pałąka między goleniami, niby wystarcza ale nie jest to najsolidniejsze i najstabilniejsze rozwiązanie) . Rama posiada wszystkie mocowania zarówno do błotników i bagażnika. Z miłych niespodzianek okazało się, że korba ma wymienne blaty, co się raczej w tej klasie u suntoura rzadko zdarza, a daje dużo możliwości (tak odchudzenia jak i zmiany charakteru roweru). Pytanie się przewija co jakiś czas, więc rozwieję wątpliwości. Stopki nie ma w zestawie, trzeba sobie we własnym zakresie dokupić.
  7. Dzięki woojj, fajnie, że chce ci się tutaj odpisywać mimo wszystko Klamkomanetki z wersji trekingowej wyglądają jakby miały oba przyciski do zmiany biegów ustawione pod kciuk, ale z punku widzenia przerzutki to chyba nie ma znaczenia. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/klamkomanetki-mtb-trekking/p,klamkomanetki-alivio-st-t4000-czarna-shimano,449048.html Na stronie eriesa piszą tylko o rdt i fdt więc nie wiem czy w ogóle są wersje z fdm i rdm, najlepiej zapytać. http://www.eries.pl/home/produkt/1/10/5/eveo_disc Ja sobie zawsze tłumaczyłem, że technologia shadow to dodatkowy zawias/sworzeń czyli jedno miejsce więcej do łapania luzu i jeżeli nie ma takiej potrzeby (czyt. mijania kamieni/korzeni na grubość lakieru) to nie ma co komplikować. Może wersja mtb wygląda efektowniej, ale tego i tak nie widać w czasie jazdy i jeszcze 2 propozycje, trochę ponad budżet, ale wyglądające fajnie. oba mają opcję odbioru osobistego więc jak ktoś ma blisko to może uda się coś stargować na miejscu http://allegro.pl/rower-wheeler-cross-6-3-m-28-2014-najgratisy-i5269455140.html?source=mlt http://allegro.pl/okazja-17-merida-crossway-40-d-20-5-i5269637382.html?source=mlt ja może bym wolał trochę lepszy amor albo gdzieś indziej jakiś mały upgrade kosztem hydrauliki (zwłaszcza w meridzie), ale chyba taka moda i od pewnego poziomu (albo ceny) nie wypada montować v-ek albo różnica między przyzwoitymi v-kami a podstawowymi hydraulikami nie jest duża, ani w cenie ani w skuteczności. kwestię wagi zmilczę
  8. Nie miałem styczności z nowym alivio ale to fajna rekreacyjna grupa w przyzwoitej cenie więc nie sądzę, żeby rower stracił na tej zmianie do tego manetki są też z tegorocznego alivio więc powinny razem dobrze grać przyjrzyj się: bez shadow czyli RDT4000: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-alivio-rd-t4000-sgs-srebrna-shimano,377807.html i z czyli RDM4000 http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-alivio-rd-m4000-9rz-sgs-tytanowa-shimano,363541.html dla mnie to ta pierwsza swoją drogą dobrze, że klamki i manetki są z wersji z hamulcami hydraulicznymi bo te z linii trekkingowej są wstrętne
  9. Jakby kogoś obchodziło to są już nowe eriesy tak jak zapowiadali z przerzutkami alivio, sądząc ze zdjęć z linii trekkingowej a nie mtb czyli RDT4000 i FDT4000 tegoroczny model tylko bez technologii shadow więcej tutaj: http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-2015-nowe-alivio,5932.html http://allegro.pl/cross-disc-eries-eveo-alivio-2015-9-x-3-19-i5274143818.html?source=mlt
  10. Ech marzy mi się raleigh roper w stali fajny ten author ale w widełkach mieści się bo to model wyprzedażowy dostępny w ograniczonej ilości egzemplarzy. Do tego zestawienia bardziej pasuje http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/classic-2014 a to już trochę inna bajka. Jestem skłonny uwierzyć, że author dba o markę i rama jest rzeczywiście wyższej klasy ale koła już nie odbiegają od standardu w przedziale cenowym (eries ma piasty rm66 i obręcze ryde taurus 19 co może nie jest szczytem, ale solidną średnią półką już tak, może nawet oczko wyżej niż to co ma ten author) Niestety w tym przedziale cenowym to co ma author stratos i tak nie jest normą, standardem jest raczej to co proponuje Kross http://www.kross.pl/pl/cross/evado-2-0 a to trochę bieda za 1650 zł Wyszło mi, że żeby w markowym rowerze mieć to co w eriesie kosztowałoby mnie to ok 1000zł więcej, a tyle może kosztować odchudzenie roweru z 11 do 10 kg a nie z 15 do 14 Zaryzykowałem, stwierdziłem, że jak będzie źle to odżałuję te 30 zł na kuriera zwrotnego, ale się udało w przedziale 2,2-2,8k wydaje mi się, że wiem za co uznani producenci sobie liczą i opłata za naklejkę (za którą idą lata doświadczeń i rozbudowany dział rozwoju i technologii) stanowi akceptowalny procent ceny, w przedziale 1,3-1,8k mam wrażenie, że cena naklejki pozostaje taka sama, a jeżeli coś zostanie to przeznacza się to na osprzęt. A z tego, że wchodzący na rynek producenci psują szyki uznanym graczom mi jako klientowi wypada się tylko cieszyć Najzabawniejsze jest to, że można kupić ramę cube np. tu http://allegro.pl/rama-przelajowa-cube-cross-race-56cm-czarno-nieb-i5235440968.html przełożyć osprzęt z kandsa, eriesa czy innego wynalazku i i tak wyjść na tym lepiej niż kupując nowy rower tylko trzeba trochę umieć odkręć odblaski z kół będzie mniej
  11. Ale na stronie producenta mają cenę z kosmosu http://www.eries.pl/home/produkt/1/10/5/eveo_disc crossy to w ogóle według mnie takie woły robocze rynku rowerowego (ani do ścigania się po szosie, ani szaleństw po górskich szlakach) ot taki wynalazek do sprawnego przemieszczania się z punktu a do b w mieście, dojazdy do pracy itp., albo na wycieczkę na parę godzin za miasto w weekend. I w tym sprawdzają się świetnie. Wszelkiej maści lazaro, kandsy, eriesy i inne wynalazki nie są konkurencją dla markowych rowerów w przedziale 2,5-3,5k PLN i jeżeli ktoś chce/może wydać takie pieniądze na rower to nawet na nie nie spojrzy choćby latały i strzelały laserami. Jak dla mnie to te rowery wypełniają pustą niszę i chwała im za to . Zwracają się po roku w benzynie albo biletach, a po kolejnych 3 pozwalają odłożyć na coś z prawdziwego zdarzenia. A jeżeli komuś wystarczają to najwyraźniej nie ma powodu żeby wydawał DUŻO na MARKOWY rower. Wydaje mi się, że w europie ramy robi już tylko KTM i jakieś specjalistyczne firmy produkujące rowery na zamówienie, może jeszcze van Nicholas ale to już zupełnie inny przedział cenowy.
  12. O gwarancji był post parę stron stron wcześniej, na stronie producenta jest lista punktów, które sprzedają te rowery i teoretycznie one realizują naprawy gwarancje, ale autor postu napisał, że ze sprzedawcą można się jakoś dogadać (nie do końca wiem co to znaczy ) W moim przypadku wyglądało to tak, że zgłosiłem wadę sprzedawcy i zaproponowałem wykonanie naprawy we wrocławiu na ich koszt. Sprzedający zaproponował serwis(akurat niedaleko mnie), który zbada sprawę. Kiedy przyjechałem serwisant już wszystko wiedział o sprawie, stwierdził, że układ rzeczywiście jest zapowietrzony więc zostawiłem rower i na koniec dnia odbieram już gotowy do jazdy (kwestie finansowe są załatwiane między sprzedawcą a serwisem). Myślę, że przy drobnych usterkach procedura będzie wyglądała podobnie, gdyby zdarzyło się coś poważnego (np. pęknięta rama) to raczej nie obejdzie się bez odsyłania roweru do sprzedawcy. W każdym razie jestem zadowolony z obsługi klienta
  13. Przerobiłem kilka hydraulików i nigdy prawa klamka nie była bardziej miękka niż lewa (w prawidłowo działających hamulcach). olej mineralny shimano ma minimalną ściśliwość, a przewody są wystarczająco sztywne, żeby nie wpływały na pracę hamulca. Mój eries miał problem ze zbyt miękką klamką z tylnego hamulca (po wciśnięciu dochodziła do chwytu, a i tak siła hamowania była bardzo słaba), ale po interwencji u sprzedawcy już stoi w serwisie w moim mieście i będą go na nowo zalewać albo odpowietrzać. Przód działał dobrze od początku
  14. Mały update kwestii zapowietrzonych/niezalanych hamulców w eriesie. Ustaliłem ze sprzedającym serwis, który zbada sprawę (czy tylko zapowietrzenie czy odpukać coś poważniejszego) pan Krzysztof z Rowerisport.pl sam skontaktował się z serwisem więc myślę, że ewentualne kwestie finansowe będą załatwiać między sobą. Jutro podjadę i zobaczymy co wyjdzie. Takie rzeczy zawsze się mogą zdarzyć i muszę powiedzieć, że obsługa klienta na naprawdę wysokim poziomie poziomie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...