Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Więc tak, Jeżdżę na Stratosie z 2008 roku. Interesuje mnie wymiana dużej zębatki z 48 na 52. Czy taki zabieg ma sens/ jest wykonalny/ jest opłacalny?

Korba:

SUNTOUR XCT-308 48-38-28 (170 / 175 mm)

Przerzutka przednia:

Shimano Alivio M410

Suport:

VP Comp

 

Sam nie jestem sobie na to odpowiedzieć - proszę o waszą pomoc.

:thumbsup:

Napisano

Jeśli znajdziesz zębatkę 52T montowaną na 4 śruby na średnicy 110 to będzie się dało to zamontować.

Drugi problem z obsługą takich trzech tarcz (28/38/52) przez przerzutkę przednią. Regulacja pewnie byłaby wyzwaniem, żeby działało, bo przekroczysz jej pojemność.

Najlepiej byłoby dla pewności skoro brakuję Ci przełożeń wymienić całą przednią korbę na jakaś szosową - nawet używaną retro 3rzędową 32/42/52 i już taki układ prędzej zaakceptowała by przednia zmieniarka.

 

Miewałem dawniej takie pomysły z blatami od szosy, ale zacząłem kręcić szybciej, a mniej na siłę i takie cudowanie okazało się zbędne... Tym bardziej, że im większy rozrzut w wielkości kolejnych zębatek i większe skoki między przełożeniami tym mniej płynna jazda. Wrzucenie z przodu na blat 52T będzie wymagało redukcji z tyłu o parę zębatek żebyś z pedałowaniem absurdalnie nie zwalniał...

Napisano

Masz rower mtb, którym jeździsz tylko po asfalcie? A drugie pytanie, czy często masz sytuacje, w których mógłbyś pojechać szybciej tylko Cię ogranicza największe przełożenie?

Napisano

Zwiększ kadencje to będzie wystarczało przełożenia.
Na przełożeniu 48 zębów z przodu i 11 z tyłu da się jechać 70km/h za tirem, więc nie wiem po co aż 52 zęby z przodu....

Napisano

Więc tak, jeżdżę tak jak piszesz raczej po asfalcie. Piszę raczej bo kiedyś zjechałem na ubitą ścieżkę "leśną". Co więcej coraz bardziej decyduje się na szosę.

 

 

sytuacje, w których mógłbyś pojechać szybciej tylko Cię ogranicza największe przełożenie

zdarzają się na tyle często że myślę o takim wywijasie  :teehee: jak napisałem powyżej.

 

Mam chęć w tym sezonie zrobić swój dobowy "mentalny" rekord i myślę co by mi to ułatwiło.  Jednak widzę że seraph skutecznie, bez zbędnej filozofii wybił mi temat z głowy. Całej korby nie chcę wymieniać z powodów finansowych ...noszę się z wymianą nosków na wyższy poziom obsługi roweru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...