LOTISS Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Witam, czemu większość firm stosuje rozwiązanie - korby i przerzutka przód z niższej grupy niż przerzutka tył. czy można to uzasadnić TYLKO cięciem kosztu ? ... wydaje się, że cały napęd z jednej grupy powinien pracować najlepiej (w zamyśle technicznym producenta) ... można spotkać kombinacje z grup "lepszych/gorszych" o 2 klasy - np tył deore, korby acera ....
ugupu Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 cięciem kosztu ? To, moim zdaniem, jedyny powód. Fabrycznie rowery składa się tak, aby dobrze działały przy minimalnych kosztach. Nie mówię tu oczywiście o wyżych modelach które są składane na pełnych grupach osprzętu.
tobo Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Robi się tak dlatego że przerzutka z tyłu jest ozdobą roweru. Wielu ludzi oglądając rowery zwraca na nią uwagę. To jest powód eksponowania tego elementu. Im mniej widoczne tym gorsze.
LOTISS Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Ale gdybyście sami składali osprzęt - od strony technicznej ... montowalibyście z jednej grupy czy też "mix" z różnych grup
beskid Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Dokładnie jak pisze @Tobo. Pamiętam kiedyś aukcję jakiegoś roweru gdzie już w nazwie było .... XT. A z tej grupy miał tylko tylną zmieniarkę. Ty piszesz o kombinacjach w ramach jednej firmy a są jeszcze lepsze kwiatki. Część od Shimano, druga od SRAM'a, korba np. FSA i do tego jakieś dziwne hydrauliki. Ja osobiście też mieszam bo nic nie stoi na przeszkodzie mieć część z XT, Deore, SLX czy jeszcze starego LX'a. To wszystko to mniej więcej jeden pies.
rzymo Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Ale gdybyście sami składali osprzęt - od strony technicznej ... montowalibyście z jednej grupy czy też "mix" z różnych grupJakbym miał ograniczone fundusze to zdecydowanie tak. Priorytet to manetki i tylna przerzutka. Przednią i korbę wziąłbym z niższej grupy.
LOTISS Napisano 5 Maja 2013 Autor Napisano 5 Maja 2013 Jakbym miał ograniczone fundusze to zdecydowanie tak. Priorytet to manetki i tylna przerzutka. Przednią i korbę wziąłbym z niższej grupy. a co z łańcuchem i kasetą ...
rzymo Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Też niższe grupy. Zakładam, że piasta ze stalowym bębenkiem, więc Deore spisze się tak samo dobrze jak SLX czy XT. Łańcuch podobnie.
spons92 Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Kaseta i łańcuch wyższych grup będą po prostu lżejsze, co często odbija się na ich trwałości. Obecny sprzęt klasy Deore, SLX, XT X-7- Czy X-9 są ze sobą praktycznie w pełni kompatybilne jesli chodzi o napęd 3x9. Tylko jeśli chodzi o tylną przerzutkę to muszą być manetki tej samej firmy. Także co zamontujesz i z jakiej firmy, zależy od Ciebie i Twojego portfela.
ugupu Napisano 5 Maja 2013 Napisano 5 Maja 2013 Czytałem kiedyś w BB chyba wywiad z właścicielem Authora. Mówił w nim też o kompletacji wyposażenia. Nie chodzi o to, żeby to chodziło dobrze ale o to, żeby chodziło sprawnie i bez konfliktów za możliwie małe pieniądze. Oczywiście to co na widoku daje się wyższych grup, to co ukryte-niższych. Ale i tak podstawowym kryterium jest cena. Pamiętam, że pierwsze Ople Astra 2 miały oślepiające innych światła. W lampach nie zamontowano tzw kalot-w skrócie przesłon żarówek. Księgowi wyliczyli, że ich montaż zwiększy koszt produkcji lamp o niecałe 1EUR na sztuce. Ale przy zakładanej produkcji oszczędności poszły w miliony. Moim zdaniem najlepiej działa ze sobą osprzęt w obrębie grupy. Ale kupując rower za powiedzmy 2tysie nie wpakuję do niego pełnej grupy SRAM 9.0 czy X0 bo jest to ekonomicznie bez sensu. Stąd mieszanie grup i producentów. Dobrze, jeśli robione z głową.
Mod Team Puklus Napisano 5 Maja 2013 Mod Team Napisano 5 Maja 2013 Ale gdybyście sami składali osprzęt Ja składałem tak by działał przede wszystkim a wygląd fakt był ważny ale mniej. Jakbym miał ograniczone fundusze Ja mając ograniczone fundusze polowałem na okazje i gustowałem w używanych rzeczach Wracając do pytania, tylna jest ważniejsza nie tylko że jest ozdoba ale tez to ona głównie zmienia biegi i od niej zależy komfort jazdy. Od przedniej mniej. Miałem kiedyś taki czas ze przedniej praktycznie nie używałem chyba ze wjechałem w teren.
mirase609 Napisano 9 Maja 2013 Napisano 9 Maja 2013 O tym właśnie co poprzednik chciałem napisać. Jeżdżę mało (w porównaniu z kolegami) ale wyraźnie zauważam, że najwięcej pracuje tylna przerzutka. Przód - mała tarcza mogła by nie istnieć (taki rower), a i średnią wrzucam tylko na dłuższych prostych. Sam mam tył na Deore a przód to nawet jakiś NoName, ale w miarę możliwości dobrze wyregulowany nie sprawia mi problemów. Trzeba inwestować w to, co jest najczęściej używane.
kasperek Napisano 10 Maja 2013 Napisano 10 Maja 2013 Ja ostatnio pomieszałem tak: przerzutka tył Sram 5.0, przerzutka przód Shimano Deore LX FD-M581 i do tego podpięte manetki Sram X-5, kaseta Deore CS-HG50 (9s) i korba Deore FC-M590. Rower złożony na ramie Accent El Norte. Dla mnie napęd ma przede wszystkim działać i być w miarę niezawodny. W tej konfiguracji wszystko bangla aż miło
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.