Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] samodzielne składanie setu


FilipEcki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Muszę kupić hamulce na białych przewodach ale graniczy to z cudem żeby mi pasowała długość przewodów itp. Zastanawiam się nad samodzielnym skompletowaniem. Przewody to koszt 69zł za 100cm i 89zł za 170cm za XTR (LINK) Brat kupił je do starych XT, zobaczymy jak to sie będzie sprawować. Na komplet mam ~500zł. Chciałem Juicy 7 ale nie da rady :) Myślałem nad klamkami ZEE (TE) ale nie wiem czy jest sens dokładać, czy lepiej kupić zwykłe Deore o ile znajdę, chociaż kolorystycznie ZEE wypadają najlepiej bo nie mają tej srebrnej wstawki. Zaciski Deore lub SLX, zobaczy się. Co o tym myślicie? Jak to będzie sie sprawować?

Napisano

Ale znowu ZEE jest w jednym kolorze :confused: Ehh 40zł różnicy... A sprejować bym tego nie chciał.



A może M445 kupić? Jeździłem na nich jakiś czas i były spoko, ale nie wiem jak sie spiszą na dłuższą metę. Ważę 65kg + rower 14.

Napisano

spokojnie dadzą radę, tektro auriga (dużo słabsze) wyhamowały 85kg + 14 kg rower bez problemu, więc te na pewno sobie poradzą

 

Napisano

Shimano ma  chyba z 4 różne przewody -  różnią się zakończeniem po stronie zacisku (banjo itp.), na to bym uważał.

możesz oczywiście wziąć zaciski SLX a klamki ZEE

 

Napisano

To już wiem o co chodzi. A mocowanie przy klamce czymś sie różni? Wziął bym tańszy przewód i zacisk Deore. A w ogóle to czy jest sens dopłacać w klamkach Deore do ZEE i zaciskach Deore do SLX? Poza tym że wizualnie klamka Deore mi wcale nie podchodzi?

A właśnie, bo bajno mają nowe SLX'y, a tu mowa o starych w tym momencie. TAKIE

 

A jeżeli zapytacie po co takie kombinacje. Po wygląd, ta nowa seria Shimano nie podchodzi mi jakoś. Jedyna ładna rzecz to klamki ZEE i Saint'a :)

  • Mod Team
Napisano

He, przecież klamka Zee od SLXa rózni sie tylko kolorkami i Zee nie ma pokrętła do regulacji odległości dźwigni, trzeba imbusem wyregulować.

Lepiej wziąć klamkę Deore i zacisk SLX niż klamkę Zee i zacisk Deore. w pierwszym przypadku hamulec będzie silniejszy, w drugim, hmm... ładniejszy? Ale to rzecz gustu :D Mowa oczywiście o zaciskach nowej serii, z tego co Andrew pisał jak się pomiesza nową klamkę i starszy zacisk to kapa będzie.

 

Napisano

Zaciski nowe SLX komplet 210zł, klamki 250, przewody 180. Czy to jest opłacalne? Jaka poza wyglądem jest różnica w stosunku do kupna gotowych SLX'ów z bikestacji?

Napisano

No drożej, ale ładniej... Ehh, ja to mam pomysły... Będę myślał dalej. A z nowymi zaciskami Deore serio nie da rady?

 

Edit

Z tego co widzę to konstrukcyjnie z zewnątrz klamki Deore i ZEE to jeden ch**... Ale czemu dopłaca się 50zł za malowanie? Jakaś różnica w ich działaniu?

  • Mod Team
Napisano

Z nowymi jak najbardziej da radę. Sam mam klamki SLX 675 i zaciski Deore 596. Jakoś tak klamki Deore mi się nie podobały :) A że miałem olej i komplet zacisków metalicznych ze starych hebli, które pasują do zacisków Deore to mi taka kombinacja przypasowała.

Napisano

Dzięki za info :) A to w takim razie tylko kwestia doboru przewodów do klamek, zacisków oraz przewodów <- najlepiej jak wezmę komplet u nich.

Oraz jaki olej wybrać? Pakować się w oryginał shimano? Czy może Royal Blood albo Nachazel stykną? Mam trochę Shimano ale kupiłem na allegro 100ml za 10zł i chyba rozcieńczany, bo ma się nijak w porównaniu do oryginału posiadanego przez brata.

  • Mod Team
Napisano

Rozcieńczony? Oj, kurde wszędzie oszuści. Nie dość że i tak sporą przebitkę maja to jeszcze rozcieńczać. Ja kupowałem 100ml w sklepie, przy mnie gostek odlał z dużej butli, także miałem pewniaka. Na zalanie 2 hamulców poszło mi raptem ~ 25ml.

Napisano

Jeśli cenisz twardą klamkę to bym zaciski deore/slx odpuścił. 445 są zauważalnie twardsze przez brak servo wave. Chociaż tragedii nie ma. Znowu do zacisku i przewodu bym dołożył, slx ma inny wzór klocków, można wsadzić icetech. Na korzyść klamek wyższych modeli przemawia w mojej opinii lepszy wygląd, bardo mi się podoba ta klamka krótka. No i są deczko silniejsze, zależy co dla ciebie ważniejsze, twardość klamki czy troszeczkę większa siła. Chociaż może to placebo wywołane wyższą ceną :D. Niemniej ważę prawie 100kg z rowerem  i 445 spokojnie mnie zatrzymują.

 

Dla mnie jedyną słuszną opcją są teraz klamki xtr race, te bez servo. Tylko ta cena...

Gdyby tak robili slx bez servo z krótką klamką ;)

Napisano

No pobawiłem się dzisiaj trochę kolegi XT 2013 z servo vave. Całkiem to to fajne, ale chyba faktycznie wezmę 445 albo Strokery Trail które mam w dobrej nawet cenie. Za dużo wydatków jednak żeby kupować  SLX czy składać samemu coś fajnego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...