Skocz do zawartości

[rower] Projekt roweru trójkowłowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem studentem i w tym roku projektuje prace inżynierska a temat jej to projekt roweru trójkowłowego. Temat wydawał mi się miły i przyjemny ponieważ moja pasją są rowery. Moim zadaniem jest zaprojektowanie roweru trójkołowego a dokładniej takiego jak przesyłam w załączniku. Moj problem polega na braku informacji . Mam tylko te dwa zdjęcia które tu wrzucam . Jedno jest rysowane odręcznie więc nie jest za bardzo wiarygodne. potrzebuje jak najwięcej informacji na temat tych rowerów i sposobu ich konstrukcji oraz materiałów z jakich są wykonane. Prosze o kontakt jeszeli ktos posiada takowe informacje bądz czuje sie dobrze z tego tematu pozdrawiam piotrek.

post-163567-0-76727500-1366801885_thumb.jpg

post-163567-0-53203300-1366801896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Opcje sa 2 albo 2 koła z tyłu albo 2 z przodu jak u ciebie.

 

2 z tyłu wiążę sie z problemem napędu na oba koła trzeba skądś wyczarować mechanizm różnicowy (lub jego namiastkę) albo napędzać jedno koło co jest kiepskim pomysłem, wiem z praktyki. 

2 z przodu wymaga przerobienia ramy. 

 

Wybrałbym ramy stalowe, są sużo łatwiejsze w obróbce niż alu a nie daj boże carbon. Przedstaw nam tutaj wszystkie wytyczne jakie dostałeś, wszystko co wiesz i ewentualne palny i coś sie do kupy poskleja. 

Pytań jest wiele np czy to ma być zwykły podstawowy rower, czy może lepszy napęd powinien posiadać, moim zdaniem tak bo to będzie dość ciężka konstrukcja, a to determinuje rodzaj ramy bazowej.

 

Pomyśl nad tym pozbieram myśli do kupy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje sa 2 albo 2 koła z tyłu albo 2 z przodu jak u ciebie.

 

2 z tyłu wiążę sie z problemem napędu na oba koła trzeba skądś wyczarować mechanizm różnicowy (lub jego namiastkę) albo napędzać jedno koło co jest kiepskim pomysłem, wiem z praktyki.