Skocz do zawartości

[11090g] On-One Inbred / 650b


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Rower złożony, objeżdżony, wszystko wydaje się działać :) Wyszło tak:

- rama On-One Inbred 18" (cro-mo),

- amortyzator Epicon X2 LO-R,

- koła składaki (piasty DT, obręcze FRM, szprychy Pillar),

- opony Geax Mezcal 27.5 x 2.0",

- hamulce Deore/XTR (klamki/zaciski),

- korba Shimano SLX (36/24),

- kaseta Shimano SLX (11-28),

- łańcuch Shimano SLX,

- przerz. p Shimano SLX,

- przerz. t SRAM X7 (krótki wózek),

- manetki SRAM X7 (3x9),

- pedały Look Quartz.

 

Razem ~11kg.

 

Większych zmian nie przewiduję, jedynie chcę zapolować na tylny zacisk w wersji PM, do tego

adapter i tarcze Avid HS1, obie 160mm. Wagowo bez zmian, za to komfort hamowania wzrośnie.

 

 

a10494248866773.jpg f8a8a5248866778.jpg f22f0e248866780.jpg

 

b2e55b248866782.jpg 48a7d6248866784.jpg 581983248866786.jpg

 

f02ede248866787.jpg 1c079f248866791.jpg ad16b2248866793.jpg

 

2bb698248866795.jpg c10a1d248866796.jpg 3e1a66248866799.jpg

 

---

Bardziej szczegółowo:

 

Bottle Cage: Pro Fiberglass 30g

Brake (Front): Shimano: BL-M505, BR-M975, BH90, OBE pads + bolts 246g

Brake (Rear): Shimano: BL-M505, BR-M975, BH90, OBE pads + bolts 255g

Brake Rotors: Avid G2CS 160mm + 140mm (+adapter, bolts) 229g

Cables: Niro Turbo 81g

Cassette: Shimano SLX 11-28T (alu lockring) 219g

Chain: Shimano SLX (HG73) + link 262g

Crankset: (770g)

-Crank Arms: Shimano SLX (FC-M660) 585g

-Bottom Bracket: Accent BB-EX 93g

-Middle Ring: Shimano XT 36T 52g

-Inner Ring: Shimano XT 24T 24g

-Crank Bolts: alu/steel 16g

Derlr (Front): Shimano SLX (FD-M675) + adapter 34.9->29.8mm 127g

Derlr (Rear): SRAM X.7 (short cage) 237g

Fork: Epicon X2 LO-R @ 100mm/650b + starnut, steel crown race 1603g

Frame: On-One Inbred 18" 2645g

Grips: ESI Racer's Edge + plugs 36g

Handlebar: KCNC Dark Side (backsweep), 600/25.4mm 138g

Headset: Tioga ARN-1 (mod) 80g

Pedals: Look Quartz 260g

Seat: Selle Italia SL XC Flow 235g

Seatpost: Smica 27.2/330mm 223g

Seatpost clamp: FireEye 29.8mm 22g

Shifters: SRAM X.7 (3x9) 168g

Skewers: Dartmoor, bolt-on 67g

Stem: Tioga O'Bone 25.4/80mm 123g

Tire (Front): Geax Mezcal 27.5 x 2.0" 598g

Tire (Rear): Geax Mezcal 27.5 x 2.0" 600g

Tubes: NoTubes + tape + valves 140g

Wheel Front: (748g)

-Hub: DT 370/CL 157g

-Rim: FRM 388 420g

-Spokes: Pillar PSR 2016 160g

-Nipples: Sapim, alu 11g

Wheel Rear: (951g)

-Hub: DT340/IS 360g

-Rim: FRM 388 420g

-Spokes: Pillar PSR 2016 160g

-Nipples: Sapim, alu 11g

 

Total: 11090g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniasz look-i quartz ? Taktowanie 24 i 36 jest dla Ciebie wystarczające ? Ogólnie myślę o takim rozwiązaniu w swoim rowerze.

Pedały - luz roboczy w teorii taki sam jak w SPD, ale mam wrażenie, że zakres ruchu stopy większy. Po zgrubnym ustawieniu "nie czułem" kolana, SPD musiałem mieć ustawione b. dokładnie. Trochę trudniej zapchać je śniegiem/błotem. Co do trwałości się nie wypowiem, za mało przejechałem. Niemniej kilka razy uderzyłem/zahaczyłem o korzenie, pedałom nic się nie stało.

 

36/24 jest dla mnie wystarczające.

Wszystko zależy od tego jak szybko kręcisz i jakie prędkości chcesz/jesteś w stanie osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby i kominy mam krótkie - w sklepach oznaczane jako 4mm.

 

Jeśli dobrze pamiętam wartości z licznika (ostatnie koronki używam rzadko, bo i rzadko jeżdżę > 35km/h) to

prędkości mniej więcej takie:

 

36/13 = ~34 km/h

36/12 = ~38 km/h

36/11 = ~42 km/h

 

Sam oceń, czy to dużo, czy mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

.. no shliri -strach Cię spotkać w Górach, ja bym bardzo chciał mieć po płaskim ale w ciężkim terenie ponad 30km/h a średnią 20 :)
sam używam z przodu tylko 34zx12-32 (też na kole 650b) i wszędzie po za asfaltem wystarcza (oprócz tego momentu gdy człek naprawdę chciał pocisnąć po szutrze), przy czym dla mnie wyznacznikiem nie były najszybsze prędkości a najbardziej strome podjazdy w okolicy (bo to tylko rower "do lasu")
coś za coś - wygoda używania tylko jednej manetki i brak strachu przed spadnięciem, nie wrzuceniem, zwolnieniem w nacisku by bieg wskoczył w zamian skrajne przełożenia

Rzymo - wg mnie brakuje jednej dość istotnej uwagi o rowerze - że w sumie drugiego takiego on-ona nie ma na świecie :) a Ty już dopisz dlaczego.
Bo tak to przekaz przeróbki na 650b jest nie do końca rzetelny.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tylko jedna osoba pytała się o ramę: "Słuchaj, co to za rama? Jeśli dobrze widzę, to na 29 jest za krótka i brak dziur do napinacza, na 26 suport za nisko, zgłupiałem." :)

 

Tak więc rama to model 29, z usuniętym mocowaniem napinacza, a przede wszystkim ze skróconym ogonem.

 

---

W najbliższym czasie zmiany, ale nic wielkiego - rzekłbym korekta. Montuję 2x 160mm (Avid HS1), hamulce zostają na olej. Zmieni się też siodło (jeszcze nie wiem na jakie), obecne to jednak jeszcze nie to. Do tego mostek i wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Drobna aktualizacja - lżejsze siodło, lżejsze tarcze, cięższe hamulce, masa w zasadzie bez zmian (kilku gram w dół nie liczę).

 

1) Tarcze założone, HS1 160mm przód, HS1 140mm tył i tak prawdę mówiąc nie czuję żadnej różnicy w stosunku do G2CS :) przy obu hamowanie jest tak samo ciche, przy obu hamulce potrafią zapiszczeć na mokrym.

 

2) Zaciski XT 775 wypatrzyłem na wyprzedaży, żal było nie wziąć (250 za oba). Co prawda trochę cięższe od XTR*, ale co nowe to nowe (uszczelki, tłoczki) no i czarne :)

 

3) Poszukiwań siodła ciąg dalszy, teraz Selle Italia Filante. Twardsze, bez dziury, ale chyba mi pasuje. Niestety brak czasu na jakieś długie trasy, żeby je dobrze sprawdzić.

 

 

zA3abIjl.jpg

 

xr7Mg02l.jpg

 

MhmheFAl.jpg

 

 

* gołe zaciski:

XT BR-M775 - 91.0g

XTR BR-M975/PM - 84.7g

XTR BR-M975/IS - 83.5g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisywaniu wrażeń nigdy nie byłem dobry...

 

Na pewno:

- nie narzekam na zwrotność,

- niski suport to dobra rzecz,

- tarcze 160/140mm wystarczą mi w zupełności,

- będę myślał o większych oponach - RK 2.2" / RaRa 2.25"...

- ... a wtedy zapewne będę chciał sprawdzić Salsę Grande w boju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że używasz klamek M505. Powiedz mi, jesteś z nich zadowolony jako stricte z tej części? Widzę, że hamulce jako na całość jesteś zadowolony, ale interesuje mnie sama praca klamek. Bardzo zależy od zacisku? Niestety, w hydraulicznych jestem cienki w szelkach  :huh:  i stąd to pytanie, a często można dorwać tanio zestaw M505+M445 (zaciski) za niezłą cenę i o ile o M445 są jakieś opinie, to o M505 jako klamce niespecjalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku miałem komplet XTR 975, po jakimś czasie klamki zaczęły popuszczać. Sprzedałem je na części, żal mi było wydawać kasę na nowe XTR, kupiłem więc Deorki M596. Co do Servo to miałem stosunek obojętny, natomiast same dźwignie były dla mnie za krótkie. Znowu klamki sprzedane. Zacząłem szukać czegoś z dłuższymi dźwigniami i tak trafiłem na pięćset piątki. Praca hamulców mi odpowiada, gumowatości klamek nie czuję. Zmieniałem w międzyczasie przewody z BH59 na BH90, ale w przypadku tych hamulców nie poczułem różnicy - klamki tak samo twarde. Tarcze HS1, klocki Jagwire i jest dobrze. Tak jak zawsze hamuję jednym palcem, i jednym palcem jestem w stanie zablokować koło.

Przy okazji miłe zaskoczenie wagowe - klamki XTR lżejsze tylko o 8g (Deore, SLX, XT są cięższe od 505).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź :)

Swoją drogą  bardzo sympatyczny rowerek - chętnie bym przygarnął taki w teren :D

Powiedz mi jeszcze taką rzecz: rozumiem, że 650b to tak jak 29 - rządzi się swoimi prawami jeśli chodzi pewne aspekty - czy taka stalówka wyraźnie lepiej tłumi wstrząsy niż gliniana 26? I nie za lekki ten amorek? Bo jeśli to waga prawdziwa, jest świetna. Pytanie jak praca? Bo waży może 150g więcej niż mój Lis a kosztuje 3 razy mniej :teehee:  i czasami kusi wymiana 8 letniego lisa na nowego Epicona - ale ze względu na fakt wieku amorka, nie jego pracy (która jest świetna)

Edytowane przez adii22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określiłbym to słowem - wygładza. Tak, rama stalowa wygładza drobne nierówności. Rzekłbym że jest bardziej komfortowa, mniej męcząca.

 

Amortyzator na tę chwilę to dokładnie 1626g (napompowany, ze stalową bieżnią sterów, gwiazdką i przyciętą rurą, blokada na goleni). Niższa masa była w czasie, gdy eksperymentowałem ze sprężynami w środku.

Co do pracy - lubię twardo ustawione amortyzatory i jest problem. Regulacja tłumienia odbicia jest za mała, tzn. odbija trochę za szybko. Jeszcze nie wiem czy będę się zabierał za rozbierane tłumika, czy po prostu kupię dedykowany do 650b wideł (albo sztywny stalowy :)) , z większym możliwym zakresem ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Niezły odkop, ale odpowiem :)

Nigdy dokładnie nie liczyłem, mam kilka rowerów, dosyć często się zmieniają, części migrują pomiędzy nimi. Niektóre komponenty nowe, niektóre używane.

 

Ramy już u mnie nie ma, w końcowej postaci części mniej więcej pół na pół nowe/używane, masa całosci zjechała do prawie równych 10kg - jakby tak wszystko zsumować to podejrzewam że pułap 5k byłby przekroczony. A czy o 100, czy o 1000zł to już ciężko mi powiedzieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...