Skocz do zawartości

[smar] Czym smarować linki w pancerzu


Rekomendowane odpowiedzi

Strona WD:

Now you can use WD-40 to protect and lubricate thousands upon thousands of items – without ever losing the straw again!

Z wiki:

Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej.

 

WD40 zawiera środki smarujące, ale smaruje na tyle "słabo" (oleje smarujące to tylko 15%), że całkowicie nie nadaje się do smarowania łańcucha, ale jest idealny do układów (prawie) zamkniętych takich jak linki czy zamki. Dodatkowo dużo lepiej penetruje pancerz i nie jest lepki co nie pogarsza pracy przerzutek jak w przypadku niektórych gęstych olei i długich pancerzy. Ale tak jak już pisałem wcześniej IMO smarowanie linek samemu to tylko doraźne, tymczasowe poprawienie jakości pracy, bo "tłumi" brud, który się w środku nazbierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 w żadnym wypadku nie nadaje się do smarowaniea linek, właściwie nie powinien być stosowany jako typowy środek smarny, dzięki własnościom penetrującym może być stosowany do "rosruszania" zastałych elementów.

Do smarowania w trudno dostępnych miejscach są smary w aerozolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

WD40 w żadnym wypadku nie nadaje się do smarowaniea linek, właściwie nie powinien być stosowany jako typowy środek smarny, dzięki własnościom penetrującym może być stosowany do "rosruszania" zastałych elementów. Do smarowania w trudno dostępnych miejscach są smary w aerozolu.

 Dokładnie nie wiem skąd obiegowa opinia odnośnie smarowania wszystkiego WD-40 skoro jest to środek penetrujący, firma produkująca WD-40 ma w swojej ofercie specjalne środki smarujące.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień mam do czynienia z samochodami jako mechanik i wiem jedno - WD40 i tym podobne wynalazki to środki doraźne, do przesmarowania. Właściwości penetrujące posiada niewielkie, na pewno nie takie żeby poluzować zapieczoną stalową śrubę w aluminium, powodzenia przy takim odkręcaniu :) sprawdzone powiedzenie - jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego :)

Wracając do linek to od zawsze przecierałem je szmatą nawilżoną olejem silnikowym i się sprawdzało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja używam zestawu linek do hamulców Shimano XTR. Pancerze mają w środku jakiś smar silikonowy lub teflonowy i koszulkę która wraz ze smarem jest nawet w dołączonej fajce.

Linka pracuje jakby nie była w pancerzu tylko w osłonie O2,  (to pomysł z kabli audiofilskich :)) Żadnych oporów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...