Skocz do zawartości

[korba] przeskakujący łańcuch zakup nowej?

BrulynskyMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem tu nowy, także proszę o wyrozumiałość jeśli popełnię jakiś błąd :)

Więc sytuacja prezentuje się następująco:

Posiadam rower: Kelly's Scarpe z dotychczasową korbą SHIMANO Acera (12) M391 (44x32x22)

Niestety, pod koniec zeszłego sezonu uległa ona awarii, myślę że przyczyną mogą być łożyska w suporcie, ponieważ przy mocniejszym "depnięciu" na pedał korba "przeskakuje" co nie raz skutkowało przy jeździe na stojąco nie lada bólem jak się domyślacie :D.

I tu się pojawia moja prośba do Was drodzy forumowicze, abyście pomogli mi wybrać nową korbę :)

Pieniążki jakie wchodzą w grę do wydania to przedział 200-300 zł.

Rower w sezonie raczej się nie kurzy w garażu więc można powiedzieć, że już takim amatorem jazdy MTB'kiem nie jestem.

Ale w sprawie części jestem zupełnym laikiem. :P

Więc czekam na wasze sugestie i porady :D

Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą z nich :)

Napisano

Przeskakuje znaczy się łańcuch się omyka o zęby? Jeśli tylko na jednej zębatce (zgaduję, że średniej) to może wystarczy wymienić tę zębatkę (ok. 50 PLN) oraz zainteresować się stanem łańcucha?

Jeśli jednak nie, to masz do wyboru odpowiedni model Shimano (najdroższy, na jaki Cię stać) albo niższe modele SRAM/Truvativ. Fajnie byłoby trafić korbę X5, kolega ostatnio upolował w dobrej cenie na znanym portalu aukcyjnym.

Napisano

Nie omyka o zęby kolego, cały mechanizm (korba) omyka. O co chodzi z "korbą X5"? :) Jak podkreśliłem jestem totalnym laikiem w sprawach sprzętu :)

Napisano

Ja bym obstawiał, że łańcuch na kasecie przeskakuje. Korbie nie pozwala się omknąć napięty na kasecie łańcuch.

Napisano

Ja bym obstawiał, że łańcuch na kasecie przeskakuje. Korbie nie pozwala się omknąć napięty na kasecie łańcuch.

Szczerze wątpię, ponieważ nawet na nodze czuję że źródło tego leży na korbie.....

Napisano