hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Witam, dzisiaj przyszedł do mnie, łańcuch KMC, i pokryty jest on dziwnym czymś, co klei się niemiłosiernie. Nawet szejk w benzynie nie pomogł. Czym to zmyć? Oraz czy trzeba to coś zmyć/wyczyścić? Pozdr
mklos1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie zmywać. Jest to smar fabryczny. Jeździć aż się zużyje. Trwa to dość szybko, fabryczne smary Shimano są nieco trwalsze, aczkolwiek wydaje mi się, że bardziej lepkie. Oczywiście jest możliwość, że Twoja szuka została pokryta jakimś lewym smarem... Generalnie benzyna powinna to zmyć (aczkolwiek nie tak łatwo, jak może się wydawać).
artex232 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie zmywaj tego, to jest orginalny smar którym smarują go w fabryce. Jak kupujesz nowy rower to też cały napęd się klei. Po jakimś czasie to zejdzie i wtedy możesz nasmarować go czym tam chcesz
hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 dosyć dziwne, myślałem że smar jest tłusty, a nie klejący jak lep na muchy
CzikO Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie zmywać ? Nic podobnego to tylko smar transportowy by łańcuch przechowywany na magazynach gdzie jest wilgotno nie zardzewiał. Jak go nie umyjesz to za chwilę będziesz miał na nim tone piachu który będzie go ścierał jak papier ścierny. Nasmarowane mają być wyłącznie wewnętrzne ogniwa a z zewnątrz ma być suchy.
hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 no ale właśnie beznyna nie podołała owemu lepkiemu paskudztwu
kamfan Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Co??!! 1.) Poczytaj kolego jak wygląda produkcja łańcuchów. 2.) Po co łańcuch miałby być pokrywany "smarem transportowym" skoro można go pokryć "normalnym" smarem do jazdy, który przecież pracuje w dużo gorszych warunkach (np. błoto, deszcz) i który na pewno zabezpiecza przed wilgocią w magazynach. 3.) Większość łańcuchów jest pakowana w folie, więc magazynowa wilgoć im na pewno nie szkodzi Definitywnie nie zmywać tak jak wyżej kilka osób napisało, jak się syf złapie to szmatkę przetrzeć
CzikO Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Najlepiej rozpuszczalnikiem kilka razy, później znowu benzyną. Wysuszyć i ogniwo po ogniwie smarem do łańcuchów. Jak poleży to potem przetrzeć szmatą i założyć. Co??!! 1.) Poczytaj kolego jak wygląda produkcja łańcuchów. 2.) Po co łańcuch miałby być pokrywany "smarem transportowym" skoro można go pokryć "normalnym" smarem do jazdy, który przecież pracuje w dużo gorszych warunkach (np. błoto, deszcz) i który na pewno zabezpiecza przed wilgocią w magazynach. To ty poczytaj jak ma być nasmarowany łańcuch. Ja nie chciał bym po jednej jeździe mieć wszystkiego ufafranego smarem z piachem. Zrobi jak uważa.
kamfan Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 chyba pojęć nie rozpoznajesz, można usunąć nadmiar tego smaru z ZEWNĄTRZ, ale na pewno nie czyścić cały łańcuch w rozpuszczalniku (ten smar bardzo dobrze penetruje wnętrze łańcucha, a tym samym wydłuża jego żywotność); odnośnie pojęć - ty pisałeś coś o "smarze transportowym" w obecnych łańcuchach rowerowych jest to wyłącznie twój wymysł
rzymo Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie zmywać ? Nic podobnego to tylko smar transportowy by łańcuch przechowywany na magazynach gdzie jest wilgotno nie zardzewiał. Jesteś w błędzie. Nie zrobisz łańcuchowi tak dobrze czy lepiej niż fabryka - jakbyś chciał to się da, ale oczywiście nie żadnym płynnym smarem/olejem. Przepis kucharski na łańcuch ze smarem dobrym jak fabryczny: grafit/dwusiarczek molibdenu, jako nośnik chociażby łój techniczny, do tego łańcuch, całość do garnka i grzejesz na kuchence. Potem wycierasz z zewnątrz i już, gotowe. Mi by się nie chciało...
mklos1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie zmywać ? Nic podobnego to tylko smar transportowy by łańcuch przechowywany na magazynach gdzie jest wilgotno nie zardzewiał. Kiedyś na forum padł taki link: http://www.bikerumor.com/2011/06/28/chainwear-challenge-quick-interview-with-shimano/ zatem przytoczę go po raz kolejny... Dla polskojęzycznej widowni streszczę jego sens... Wywiad z przedstawicielem marki Shimano. Smar na łańcuch nakładany jest w procesie jego produkcji, dzięki czemu jest tam, gdzie powinien. Dlatego nie zaleca się jego usuwania, a w trakcie użytkowania używać lekkich odłuszczaczy, żeby nie wymywać smaru z zakamarków łańcucha.
hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 ok, przetrę go z zewnątrz benzyną więc
szybkilopez Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Też mam łańcuch KMC i też smar na nim jest/był niemiłosiernie lepki i najlepiej jest go dobrze wyczyścić aby nie było przygód podczas jazdy z przeskakującym łańcuchem To nie jest smar do używania lecz konserwacji łańcucha. Z takim czymś najlepiej sobie radzi zwykła nafta oświetleniowa, później dobry olej i napęd chodzi jak zegarek Sprawdzone, przetestowane.
mklos1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 najlepiej jest go dobrze wyczyścić aby nie było przygód podczas jazdy z przeskakującym łańcuchem Łańcuch przeskakuje dlatego, że napęd jest zużyty, a nie dlatego, że łańcuch pokryty jest lepkim smarem... To nie jest smar do używania lecz konserwacji łańcucha. Opierasz się na jakimś dokumencie (chociażby opinia producenta) czy po prostu twierdzisz tak i już...?
szybkilopez Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Opierasz się na jakimś dokumencie (chociażby opinia producenta) czy po prostu twierdzisz tak i już...? A jak myślisz? Jak jest nakładany ten smar w fabryce? Czy przypadkiem nie jest do kąpiel w gorącym i płynnym smarze? I temu jak wystygnie jest jak klej i nie da się normalnie używać. Kto przy zdrowych zmysłach będzie coś takiego używał do smarowania napędy podczas eksploatacji? Tak jak to kolega wyżej napisał ... jest to smar zabezpieczający żeby korozja go nie złapała jak leży w magazynie parę miesięcy i to w różnych warunkach, a piszę bo sam miałem z łańcuchem KMC przygodę choć same łańcuchy są bardzo dobre to te coś na nim jest pomyłką... myślałem, że napęd już poleciał... i nowego łańcucha po 2500km nie chce przyjąć bo podczas jazdy przeskakiwał w najmniej spodziewanym momencie. Po wyczyszczeniu i naoliwieniu inna bajka więc niczego nie muszę udowadniać to są fakty Jak ktoś się chce męczyć to może jeździć na tym smarze z autosugestią, że ma super smar fabryczny
Mod Team adamos Napisano 15 Marca 2013 Mod Team Napisano 15 Marca 2013 smar transportowy smar transportowy? wiele łańcuchów w życiu zakupiłem, ale żadnego "maczanego" w czymś takim http://www.ru.all.biz/pl/smar-transportowy-g1412938
1415chris Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Jestem ciekaw ile osob, szczegolnie z grona tych doradzajacych aby na tym jezdzic, wogole mialo kiedys do czynienia z lancuchami KMC...? Pisalem juz to n razy, ta papka nadaje sie tylko do jednego, dobrego szejka. hellfirez1 nie wiem jakiej substancji uzywasz ale benzyna ekstrakcyjna, terpentyna znakomicie nadaje sie do usuniecia tej papki. Wystarczy lancuch wrzucic do w/w na kilka sekund, potrzasnac i po operacji, lancuch jest czysty. Przerabiam ten temat juz z gola od ok 5 lat. Przez ten czas uzywam/lem wylacznie lancuchow KMC, 2x Yaban. Za kazdym razem, pierwsze co robie z lanuchem, to czyszczenie z tego, jak nazywasz, lepu na muchy.
hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 ok, więc do czyszczenia no właśnie szejkowałem go w zwykłej benzynie ekstrakcyjnej i dalej się klei- mniej ale jednak :x
Mod Team adamos Napisano 15 Marca 2013 Mod Team Napisano 15 Marca 2013 Ze strony producenta (2-gi akapit jest o oczyszczeniu nowego łańcucha z nadmiaru smaru) Faq - KMC Chain "KMC recommends you to take away the excess grease from the chain's outside by spraying some (eco) cleaner along the chain and immediately wiping it. By removing the grease outside you will prevent it from atracting too much dirt" some (eco) cleaner - hmm...sam producent nie podaje jaki "cleaner" byłby najlepszy... PS. Ja, jak akurat nie mam benzyny ekstrakcyjnej "pod ręką" to do czyszczenia łańcucha używam zwykłego "Ludwika" - też daje radę.
tobo Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Ja mam styczność i robię użytek z łańcuchów KMC. Być może w rowerze mtb zachodzi konieczność ściągnięcia fabrycznego "smalcu", ja tego nie robiłem ani razu, chyba (?) ewentualnie ścierałem ten smar z wierzchu. Łańcuchów miałem kilka i nie przykleiłem się do nich ani razu.
hellfirez1 Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 ok, zrobiłem szejka 2 raz, i przetarłem go jeszcze szmatą nasączoną benzyną. Już prawie się nie klei Przesmaruję go jeszcze finish linem i git
mklos1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Jestem ciekaw ile osob, szczegolnie z grona tych doradzajacych aby na tym jezdzic, wogole mialo kiedys do czynienia z lancuchami KMC...? Chociażby ja... Używam(łem) czterech. Jeden dwa lata temu, trzy obecnie. Moje obserwacje są takie... To czym są pokryte jest dużo mniej lepkie niż np to co, stosuje do pokrycia Shimano (np HG-40, zużyłem 3 sztuki w sezonie 2011-2012). Jako że jest mniej lepkie i jest tego mniej, zużywa się szybciej. To jedyny mankament. W MTB rzeczywiście może to stanowić problem i to co jest na wierzchu można delikatnie usunąć, jak to sugeruje KMC. Ale kąpiel w benzynie raczej nie jest tożsama z: "by spraying some (eco) cleaner along the chain and immediately wiping it." Podobno część łańcuchów Shimano i KMC to ta sama fabryka (KMC podwykonawcą). Nie zdziwiłbym się zatem, gdyby akurat rzeczony łańcuch był umoczony w tym samym do zamawia Shimano - a to rzeczywiście jest lepkie... Akurat moje sztuki KMC Z-8 są naprawdę OK i nie mogę na nie słowa powiedzieć (zarzuty o lepkość). @@szybkilopez, No cóż. Jesteś przeciwnego zdania co producent łańcucha... Twój wybór.
szybkilopez Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 No cóż. Jesteś przeciwnego zdania co producent łańcucha... Twój wybór No cóż ...producenci już nie taki kit potrafią wcisnąć ale swój rozum trzeba mieć bo głowa nie jest tylko od wożenia kasku
marpok Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 ale swój rozum trzeba mieć bo głowa nie jest tylko od wożenia kasku Sugerujesz, ze Ci ktorzy nie usuwaja fabrycznego smaru uzywaja glowy tylko do wozenia kasku??
1415chris Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 Zalezy Ci na utrzymaniu napedu w dobrym stanie, czyscisz lancuch. Jak nie, to zostawiasz i jezdzisz na tym lepie. Ot cala filozofia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.