bipr Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Kupiłem rower wyposażony w hamulce XT (BR-M785) ale z tarczami SM-RT56 (160 i 180mm) Pytanie: czy ten zestaw będzie wystarczająco wydajny do niezbyt ostrej jazdy osoby ~85-90kg + 29er ~11,5kg ? Zapewne założone sa typowe żywiczne klocki bo zgodnie z wytycznymi producenta innych te tarcze "nie przyjmują". Czy też z założenia wymienić na coś innego ? Nie przewiduję zbyt częstych wielokilometrowych zjazdów ...
jasinski21444 Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Te tarcze są ok. 180 z przodu i 160 będzie idealne .
bipr Napisano 26 Lutego 2013 Autor Napisano 26 Lutego 2013 czyli tarcze z grupy "3 klasy niżej" nie zmniejszą znacząco wydajności hamulców ? Wybrałem rower z hamulcami XT celowo licząc na "dobre" hamulce - nie chciałbym żeby tańsze (znacznie tańsze od właściwych z grupy XT) tarcze istotnie ten zestaw ograniczały ...
Mod Team sznib Napisano 26 Lutego 2013 Mod Team Napisano 26 Lutego 2013 Różnicy w hamowaniu pomiędzy tymi tarczami a tarczami XT dużej nie będzie. głównym atutem tarcz z wyższej grupy jest dużo większa sztywność, no i wygląd . Dużo większy wpływ na siłę hamowania mają klocki, zakładasz metaliki i hamulce nabierają sporo mocy. Także jakby Ci brakowało siły hamowania zacznij od klocków (metaliki shimano są b. dobre).
bipr Napisano 26 Lutego 2013 Autor Napisano 26 Lutego 2013 założyć metaliki mimo, że na tarczach wyraźnie piszą: "resin pad only" ?
Mod Team sznib Napisano 26 Lutego 2013 Mod Team Napisano 26 Lutego 2013 Niektórzy pisali że jeździli z metalikami na takich tarczach... Myślę że jak nie planujesz długich, wymagających zjazdów nic się nie stanie
Romero Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 A czy te droższe tarczę nie są chłodniejsze w porównaniu do tych tańszych? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
jasinski21444 Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Niby jakim cudem ? To ten sam stop metali
Romero Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 No nie wiem, bo jest napisane że takie xt mają trzy różne warstwy metalu dla lepszego odprowadzania ciepła Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
premier2 Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 No nie wiem, bo jest napisane że takie xt mają trzy różne warstwy metalu dla lepszego odprowadzania ciepła a jakie ma to znaczenie w kontekście tego, co napisałeś wcześniej? Skoro nie masz zamiaru katować tych tarcz w górach, to czym się martwisz?
MokryxD Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Po prostu jeździj. Przejmować się będziesz jak się pokrzywią, albo będzie brakowało mocy.
Romero Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 No właśnie brakuje mocy przy 160 z przodu i myślę nad wymianą I nie wiem czy warto dopłacać 2 razy tyle do xt Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
m0rdeczka Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 A czemu z przodu masz 160 skoro sam zaznaczyłeś posiadanie 180, a to znaczy, że jest ona z tyłu. Magiczny zabieg będzie polegał na zamianie tarcz i ewentualnie adaptera, bo nie wiem na co ty tam masz.
Romero Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Ok, to wezmę zwykłą sm51 zamiast xt ^ Przecież napisałem, że mam 160 z przodu. Nie pisałem, że mam gdzieś 180. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
m0rdeczka Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Kupiłem rower wyposażony w hamulce XT (BR-M785) ale z tarczami SM-RT56 (160 i 180mm) Ale, ale chwila ! Dlaczego tobie odpowiadam skoro to kto inny założył temat : D Bo chodziło mi o wypowiedź do autora. Dobra, pomieszana sprawa, dobranoc.
bipr Napisano 28 Lutego 2013 Autor Napisano 28 Lutego 2013 Niby jakim cudem ? To ten sam stop metali jesteś pewien ? nawet na zdjęciach mają inny kolor ;-) te z grup slx, xt jakby bardziej taki złotawy ... (i nie mam na myśli tylko ice tech)
tobo Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Tarcze różnią się konstrukcją i różnią sie wykończeniem powierzchni hamującej. Tarcze shimano które powierzchnię cierną mają wykonaną z jednego kawałka metalu raczej na pewno są z tej samej stali. Być może nowe konstrukcje tzw ice tech, trójwarstwowe, mają inny materiał. Ja mam i takie i takie i nie odczułem różnicy w działaniu hamulców.
Romero Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 To takie sm76 xt będą tym samym co sm51? Tylko wygląd inny? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
bipr Napisano 28 Lutego 2013 Autor Napisano 28 Lutego 2013 hmmm... w sklepie rowerowym usłyszałem iż od przedstawiciela Shimano wiedzą, że jest to inny stop ... inna sprawa, że nie wiedział dokładnie czym się on różni ... Gościu w sklepie też jeździ na takich tanich tarczach i klockach metalowych ale tylko na kołach do miasta ... na teren ma inny zestaw ... Swoją dorgą nie bardzo sobie wyobrażam jaki cel miałoby pokrycie tarczy jakąś dodatkową okładziną cierną ... przecież taka wastwa by się błyskawicznie starła ... nawet w Ice Tech powierzchnie cierne są jednolite i jak się zetrą (dojdzie do aluminium) to do kosza ;-)
premier2 Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 To takie sm76 xt będą tym samym co sm51? Tylko wygląd inny? Stal będzie pewnie będzie taka sama, ale XT jest na alu pająku, co wpływa znacznie na sztywność tarczy, możliwe, że nieco lepiej się chłodzi, a na pewno jest mniej podatna na przegrzanie na dłuższych zjazdach. Ale co do podstawowego działania, to nie sądzę, że różnice będą mocno dostrzegalne
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.