Skocz do zawartości

[mostek+kierownica] dobór do roweru KTM RC Line


wojtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem fachowcy,

 

Posiadam rower

 

http://ktm-bikes.net/rowery-ktm-2010/item/race/ktm-race-lc-prime

 

Zakupiłem rower używany, jeździłem zeszły sezon, rower był przez poprzedniego właściciela składany więc mam inny osprzęt niż fabryczny. Rower ogólnie mówiąc nie prowadzi się dobrze, mam wrażenie że skręcanie jest jakieś upośledzone. Aktualnie mam kierownicę 68cm w miarę płaską, mostek 110mm i bodajże 8 st. Próbowałem podkładki zmieniać, odwracać mostek, rewelacji nie ma.

 

Czy mogę prosić o informacje jakie wymiary najprawdopodobniej ten rower miał mostka i kierownicy jak wyjeżdżał z fabryki? Rozmiar ramy 19".

Wydaje mi się że powrót do fabrycznych rozmiarów może poprawić prowadzenie roweru.

 

Z pozdrowieniami

Napisano

Nie wiem czy poda ci ktoś rozmiary mostka i kiery bo to dość oryginalny rower. Źle sie prowadzi? z twojego szczegółowego opisu może wynikać że masz zjechane opony. Geometria ramy jest standardowa więc może poprostu długość mostek+górna rura jest za duża/za mała, pozatym do ogarniania kiery 680cm na ścieżkach trzeba mieć długie ręce. No i napisz coś więcej na temat tego prowadzenia

Napisano

Przecież na stronie którą sam podałeś jest napisane - przy 19" mostek 110 mm kąt 6* , kierownica 580 mm ...

 

dziękuję! przeglądałem i nie znalazłem :-) Mostek mam właśnie taki, kierownicę założyłem 68cm i prowadzenie jest takie hmm kulawe. mam porównanie bo mam zimówkę taniego unibike 10 letniego i ten prowadzi się o niebo lepiej. w KTM mam wrażenie że leżę na kierownicy i środek ciężkości jest jakoś przesunięty do przodu i skręcanie rowerem powoduje takie poczucie że koło skręca a rower leci na zewnętrzną stronę. Dziwne to jest.

 

Harfa harryson tez polecił kierownicę maks 60cm i taką zamówiłem w bike stacji, za 55zł Accenta biała o wadze 185gr więc brzmi nieźle ;l-)

 

a moje pytanie o szerokość kierownicy w moim mniemaniu jest sensowne bo w obecnej dobie dużo się mówi o szerokości ze im szerzej tym lepiej. Ja widocznie przegiąłem ;-) 60cm będzie i zobaczę jak będzie się jeździło ;-)

Napisano

a nie pomyślałeś, że to może kwestia zbyt długiego mostka skoro "leżysz na kierownicy", myślę, że egzamin zdałby tu taki mały kompromis krótszy mostek (90, 100 m) nieco szersza kierownica (620, 630 mm)

Napisano

a nie pomyślałeś, że to może kwestia zbyt długiego mostka skoro "leżysz na kierownicy", myślę, że egzamin zdałby tu taki mały kompromis krótszy mostek (90, 100 m) nieco szersza kierownica (620, 630 mm)

 

wzrost 183cm.

 

tak mysle ze sama roznica w szerokosci kierownicy jest odczuwalna, ale roznica miedzy 600mm a 620mm to juz jest znikoma, przeciez to 1cm na strone, mala czesc dloni.

 

zaloze kierownice 60cm i sprawdze jak bedzie sie jezdzilo, 50zl nie majatek. ale krotszy mostek to rzeczywiscie moze byc dobry trop.

 

niestety ale chyba w polsce nie da sie "pozyczyc" 10 mostkow, pieciu kierownic z roznymi dlugosciami/wzniosami, pojechanie w gory i wyprobowanie najlepszego seta.

 

zdaje sie na oryginalny set producenta, skoro bylo 110mm i 6st, kiera 58cm, to musialo byc ok bo bankowo w rowerze za 12 kzl jezdzilo duzo pro riderow w ramach testow.

 

szerokie kierownice to tez kwestia roweru, bo w 29" na pewno szersze lepiej sie sprawdzaja.

Napisano

Może być od tego że mostek za długi. Mówisz że masz jakiś drugi rower co ci sie dobrze jeździ, zmierz odległość od siodełka do kierownicy i porówna j z KTM. I chyba nie chcesz kupować mostka drugiego dlatego że sie różni o 2 stopnie? jak sam sprawdziłeś kąt ma mniejsze znaczenie. Jesteś z dużego miasta, myśle że gdybyś pojeździł po sklepach to na pewno w którymś pozwoliliby ci poprzymierzać różne mostki.

Napisano

tak wlasnie zrobie, jesli kiera 60cm nie zalatwi sprawy ew. bedzie sie duzo gorzej zjezdzalo po korzeniach, wezme rower do Harfy i bede kombinowal.

 

drugi rower mam w innym rozmiarze, 21", gdy KTM mam 19". w 21" musialem sporo pokombinowac z kierownica i mam ze sporym wzniosem i mostek na plus i duzo podkladek pod mostek, zeby rece nie dretwialy. a z kolei w KTM mialem robiony Body Geometry Specialized i niby wszystko wyszło ok. No ale wiadomo dochodzi jeszcze subiektywne odczucie jak rower sie prowadzi.

Napisano

"Oryginalny" zestaw także może być dla Ciebie nieodpowiedni. Sam w swoim rowerze pierwsze, co wymieniłem, to rurki. Natomiast nie dziwię się, że aktualny kokpit Ci nie pasują. Efektem połączenia tak szerokiej kierownicy z długim mostkiem jest właśnie rozciągnięcie sylwetki oraz odczucie prowadzenia autobusu przegubowego. Wraz ze wzrostem szerokości kierownicy musi iść skrócenie mostka. I vice versa.

Napisano

90mm powinno się sprawdzić. Krótszy może utrudnić podjeżdżanie.

Jeżeli to nadal nie to, możesz też wirtualnie "skrócić" kierownicę do 620-640mm poprzez przesunięcie gripów do wewnątrz. Na testy to wystarczy. A w razie czego piłka w dłoń i skrócisz.

Napisano

A z tym podjeżdzaniem to jest różnie bo bywa że przy za długim mostku wogóle nie dociąża się przodu, ponieważ nie ma jakby oparcia na kierownicy

Napisano

pewnie wszystko kwestia przyzwyczajenia no i indywidualnej pozycji ridera :-)

 

spoko, pokombinuję z kierą 60cm, będę badał różnice, skombinuję też mostek 90mm. Nie wiedziałem że 2cm w długości mostka może robić różnicę :-)

Napisano

2cm to bardzo dużo i różnica w prowadzeniu jest diametralnie różna. Z resztą mówisz kiera 620 i 600. Niby po 1cm z każdej strony, ale to na serio czuć. No i prawde powiedziawszy nie każdemu od razu musi pasować opcja na szeroką kiere i króki mostek. Zalezy dużo do stylu jazdy.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

2cm to bardzo dużo i różnica w prowadzeniu jest diametralnie różna. Z resztą mówisz kiera 620 i 600. Niby po 1cm z każdej strony, ale to na serio czuć. No i prawde powiedziawszy nie każdemu od razu musi pasować opcja na szeroką kiere i króki mostek. Zalezy dużo do stylu jazdy.

 

 

Wrócę do tematu ponieważ zmieniłem mostek na 100mm i jest super :-) zobaczymy na maratonie jak to się sprawdzi. 

 

Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ coś wydaje mi się że sztyca nie jest dobrego rozmiaru.. przy ramie widać dość mocno, że mogłaby być sztyca szersza... sztyca aktualnie jest 30,9mm, wchodzi z normalnym oporem, ale poniżej jest szpara jak na zdjęciu:

 

934958_10201013778644354_1330699570_n.jp

 

jest tak od samego poczatku jak tylko kupilem rower uzywany.. Nie wie ktos moze jaka sztyca powinna byc w tym modelu roweru? Probowac 31,6mm ??/

Napisano

Jk wchodzi z oporem, to 31,6 nie wejdzie. Moim zdaniem wszystko jest okey. U mnie ta szpara wygląda dokładnie tak samo przy 27,2.

 

wygląda to u mnie tak jakby była przestrzeń na tym wycięciu że sztyca mogłaby być szersza. Może podjadę do sklepu spróbować włożyć na próbę 31,6mm.

 

pytałem się też w sklepie czy czasem obejma do sztycy nie powinna być wyższa.. mówili że nie, ale jak sądzicie? pod nią jest dobre 3 mm przerwy bez lakieru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...