Skocz do zawartości

[napęd] wymiana całego osprzętu]


yellowscott

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, witam;) Postanowiłem wymienić swój dotychczasowy osprzęt. Przeszedł już swoje i nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Nie jeżdżę wyczynowo/zawodowo, bardziej dla siebie, turystycznie (lekki teren, szuter do pracy itp.) Jednak km kręcę dość sporo dlatego chciałbym zainwestować nieco w napęd. Finalnie chciałbym posiadać osprzęt pod marką Deore XT. Jeśli chodzi o finanse jestem w stanie miesięcznie przeznaczyć ok 400 zł na zakup części i tak aż do pełnej wymiany. Całość na tą chwilę wygląda w ten sposób:

 

Scott Aspect 50 [M]

Widelec: Suntour XCM-V3-P-PM-HLO-26-100 with Lockout, 100mm travel

Przerzutka przednia: Shimano FD-M190A, 31.8mm

Przerzutka tylna: Shimano Acera, RD-M390, 24 Speed

Korba: Shimano FC-M171 w/CG, 42x34x24 T

Kaseta: Shimano CS-HG31-8l, 11-32T

Manetki: Shimano ST-EF 51 L, 8R, EZ-fire plus

 

Po zmianach:

 

Przerzutka przednia: DEORE XT FD-M781 2012

Przerzutka tylna: DEORE XT RD-M780 2012

Korba: DEORE XT FC-M770-10 DYNA-SYS 2011

Kaseta: DEORE XT CS-M770

Manetki: DEORE XT SL-M770-10 DYNA-SYS 2011

Łańcuch: DEORE XT CN-HG93

 

1. Czy przerzutki tylne i przenie przeznaczone do napędów 10 rz. będą współgrały z napedem 9rz.?

2. Jakie wprowadzilibyście zmiany w zestawie?

Napisano

Ja bym się tak napędem nie przejmował. Wystarczy ci z powodzeniem grupa deore. Za zaoszczędzoną w ten sposób kasę kup lepiej amortyzator ( np. epicon za ok 500 zł albo i taniej ) wtedy odczujesz przynajmniej różnicę w jeździe.

Napisano

Faktycznie przesiadka na xt to byłby kolosalny skok w twoim przypadku. Faktycznie możesz pomyśleć o wymianie widelca. Celując w jakiś widelec w okolicach ~1000zł (używane) wykonasz duży skok jakościowy jeśli chodzi o komfort jazdy. Ten skok będzie dla ciebie baaardzo odczuwalny, bardziej niżeli "skok w napędzie".

Napisano

Rower na XT i XCM jakoś tak dziwnie by się prezentował. Faktycznie pomyśl o amortyzatorze bo jazda na takim sprzęcie to było by jak by jak np pomykanie po biurze w garniaku Jean Paul Gaultier i brudnych chińskich trampkach :P Deore Ci na 100% wystarczy a SLX to będzie już naprawdę coś! A jak się uprzesz przy XT to po protu dorzuć do tego amora, np proponowanego wcześniej Epicona ;)

Napisano

Z amortyzatorem faktycznie nie głupi pomysł. Do tej pory amor był na końcu listy, lecz chyba faktycznie macie racje. Najbardziej zależy mi na odczuwalnej różnicy w jeździe, Ewentualna alternatywa dla Epicona? (ok. 600 zł)

Napisano

Niech mi ktoś wytłumaczy jak Manitou z przebiegiem 500 km może mieć jakiekolwiek rysy na goleniach ?

5 dni solidnego treningu ...

I do tego aukcja bez fotek - szukanie jelenia :)

 

Do 600 zł z nowych Epicon jest bezkonkurencyjny nowego w tej cenie kupisz jeszcze RST First Air ...

Można szukać używki amorków z wyższych półek ale trzeba do takiego zakupu zawsze podchodzić z ostrożnością np RS Recon ale koniecznie z tłumikiem MC,

 

Pozdro

  • Mod Team
Napisano

R7 na czarnych goleniach to był pierwszy R7 i ma sporo lat, 5 czy więcej i jego bym nie brał chyba ze naprawdę w dobrym stane. Co do wspomnianego napędu, ja bym celował w 9s, 10 wg mnie póki co nie ma większego sensu. Zamiast XT szadoł wziąć zwykłą klasyczna bodajże RD-M771. Manetki jak już celujesz w XT to spoko. No widelec nawet kosztem przerzutek bo to aż by był wstyd mieć XT i XCM ... widelec to zależy ile ci grosza na niego zostanie, celował bym w nowe roczniki R7 ... nawet kosztem zmiany XT na Deore.

 

Budżetowo można Epicona.

Napisano

Z manetek xt raczej nie zrezygnuje;) więc ta opcja się nie zmienia.. Długi czas wahałem się nad przejściem z 8s na 9, ale trzeba iść z postępem czasu. Co do amortyzatora jestem kompletnym laikiem więc mogę polegać tylko na szerokim polu internetowym plus znajomi. Myślę też nad tym żeby odłożyć jazdy na później i dołożyć więcej do amora..

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli wybrałbyś np gripy srama to komplet X9 9s wyszedłby ci taniej niż XT, bo triggery już swoje jednak kosztują. Choć zastanawia mnie fakt, jaką masz rame bo był osprzęt kiepski dość ...

Napisano

Tak swoją drogą to Scott Aspect jest ramą o turystycznej geometrii, więc wrzucanie do niej Manitou R7 o mocno sportowej charakterystyce jakoś nie bardzo pasuje, to samo korba XT - czysty lans, kilka gram mniej niż slx, a różnica w cenie spora. Rower powinien być zbalansowany osprzętowo, a nie korba za 500zł, gdzie cała reszta warta jest mniej.

Zgadzam się z wypowiedziami wyżej, żeby zmienić amor przed napędem, ale sugerowałbym RS Reba lub tańszą opcję SR Epicona, na Rebie pojeździsz parę dobrych sezonów, możliwe nawet, że zmienisz ramę, a Rebę zostawisz dalej, na nowe Epicony też nikt nie narzeka, jest jeszcze RST First Air, ale nie mam z nim żadnych doświadczeń.

Napisano

Do ramy scotta aspecta max co można wrzucić to epicon i napęd deore. Wszystko powyżej tej klasy to całkowicie nieuzasadniony finansowo przerost formy nad treścią :) Wystarczy zliczyć.

Zamiast tego można kupić nowy rower za 4 tysiaki z groszami a stary sprzedać. Np. Radon ZR Race 6.0 albo Grand Canyon AL 6.0 - obydwa mają ramy o sportowej geometrii, rebę i przyzwoite koła.

 

Pomyśl: korba XT plus widelec manitou/reba to koszt ok 2000 zł....a gdzie reszta?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...