Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour XCM V3 RL - nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

rok temu kupiłem rower KROSS Level A3 z kolekcji z 2012 roku, z amortyzatorem przednim Suntour XCM V3 RL. I od początku nie działał, wydaje mi się że nie jest zepsuty tylko nie umiem go jakoś "aktywować", czy coś takiego. Na początku był zawsze na maksymalnym jakby wysunięciu, a potem próbowałem coś zmienić ale tylko zmieniłem skok początkowy, więc teraz jest po wejściu na rower troszkę ugięty, ale w trakcie jazdy nie zmienia się jego pozycja. Wie ktoś może gdzie trzeba coś dokręcić czy odkręcić, żeby normalnie działał?

Napisano

Ja również mam A3 i moim zdaniem żeby XCM chciał się jakoś w miarę ruszać to potrzeba wysokiej temperatury, bo przy niskiej przestaje zupełnie prawie działać... No może poza hamowaniem gdzie ładnie ugina się na 50-60 % skoku przy mocniejszym hamowaniu ;)

Napisano

Kręciłem PRELOADem, ale to nie to, bo preload jest od właśnie początkowego skoku jakby. Czyli że amorek już pod wpływem ciężaru rowerzysty, jeszcze w miejscu, zaraz po wejściu na rower ugina się o ileś cm.

 

A do czego służą śruby (chyba imbusowe) na spodzie widelca?

 

Oczywiście amortyzator nie jest zablokowany tym czymś na kierownicy (zdalna blokada skoku), bo oczywiste jest że przy włączonej blokadzie nie będzie działał.

Napisano

a ile ważysz? u mnie działa ale tylko na dużym krawężniku lub skoku. Polecam wymianę przynajmniej na raidona / epicona

Napisano

Moim zdanie teraz Ci nie chodzi bo mało ważysz żeby zainicjować skok w tym amortyzatorze w tej temperaturze . Spróbuj w temperaturze pokojowej .

Napisano

Ja teraz w ogóle nie jeżdżę, a w lecie 2012, w upale także nie działał. Tak dokładnie to nie wiem, mniej więcej 60-65 kg.

Napisano

Temperatura znacząco wpływa na działanie tego amorka. Spada - twardnieje. Do tego jest smarowany smarem stałym co "zamula" pracę wraz z obniżaniem się temperatury. Mój przy 75 kilogramach masy użytkowej tak czy inaczej działa zaledwie w 30 procentach posiadanego przez niego skoku. Widelec ma kiepskie uszczelki co powoduje łatwe wydostawanie się smaru ze środka i dostawanie się go do środka wraz z brudem. Golenie są stalowe, podatne na rdzewienie, niezbyt do tego gładkie w porównaniu do goleni alu.

Widelec wymaga regularnego rozbierania i czyszczenia, do tego można go poddać zalewaniu olejem.

Napisano

Można też wywalić elastomer i jeśli masz dwie sprzężny to wywalić jedną, w duro znacznie poprawia to pracę trzy niskiej masie kierowcy.

Napisano

wersja v3 ma jedną sprężynę z elastometrem , który trzeba wyrzucić. Wyrzucić najlepiej całe to "żelastwo" i kupić sobie przynajmniej epicona. Taka jest maja rada i sam niedługo zrobię tak samo.

Napisano
Wie ktoś może gdzie trzeba coś dokręcić czy odkręcić, żeby normalnie działał?

 

Ta... Trzeba odkręcić mostek, zdjąć amortyzator XCM i zamontować inny amortyzator.

Ewentualnie jak masz jakieś pojęcie to możesz przerobić na powietrze.

A te śrubki imbusowe od dołu powinno się również odkręcić raz na rok i wyczyścić, nasmarować amortyzator w środku.

Jak nigdy nie rozbierałeś amortyzatorów to XCM będzie idealny żeby poćwiczyć.

Wyrzuć elastomer, musisz odkręcić korek z regulacją Preload i wyjąć ze sprężyny elastomer (taka gumowa pałka)

Napisano

Witam,

 

rok temu kupiłem rower KROSS Level A3 z kolekcji z 2012 roku, z amortyzatorem przednim Suntour XCM V3 RL. I od początku nie działał, wydaje mi się że nie jest zepsuty tylko nie umiem go jakoś "aktywować", czy coś takiego. Na początku był zawsze na maksymalnym jakby wysunięciu, a potem próbowałem coś zmienić ale tylko zmieniłem skok początkowy, więc teraz jest po wejściu na rower troszkę ugięty, ale w trakcie jazdy nie zmienia się jego pozycja. Wie ktoś może gdzie trzeba coś dokręcić czy odkręcić, żeby normalnie działał?

 

Najlepiej to idz do sklepu i zobacz jak pracuje podobny amortyzator,bo może jest z nim wszystko ok. tylko jesteś poprosu za lekki.

Miałem już dwa takie amortyzatory i jak ja siadałem to było ok.(ważę 85kg) ale kiedy żona siadała (55kg) to faktycznie amortyzator prawie nie pracował.

Chyba że zobaczysz dużą różnicę w pracy twojego amortyzatora z tym ze sklepu to wtedy zgłaszaj na reklamacje.

Ale myślę że poprostu jesteś za lekki do tego amortyzatora.Można jeszcze zmieniać sprężynę na bardziej miękką.

Różnice są duże i sprężynami można zrobić wiele.Jednak przy twojej wadze,to najlepiej sprawdzać się będzie amortyzator powietrzny.

Napisano

tez mam tego amorka-zimą prawie w ogóle nie chodzi ale to normalne przy tego typu amorkach. A co do twoego problemu nie próbowales dac do serwisu na przeglad czy cos?? Ja jak kupowalem rower w ubiegly sierpien to juz bylem 2 razy na przegladzie tak mi kupel wszsytko porobi i amorek tez mi czyms psikał :x

 

ps. to sprzezynowych amorow trzeba miec wage xD

ps 2 . I moje pytanie: da sie kupić SR Sountour raidona z piwotami ? w jakiej cenie latają?/ ^^

Napisano

tez mam tego amorka-zimą prawie w ogóle nie chodzi ale to normalne przy tego typu amorkach. A co do twoego problemu nie próbowales dac do serwisu na przeglad czy cos?? Ja jak kupowalem rower w ubiegly sierpien to juz bylem 2 razy na przegladzie tak mi kupel wszsytko porobi i amorek tez mi czyms psikał :x

 

ps. to sprzezynowych amorow trzeba miec wage xD

ps 2 . I moje pytanie: da sie kupić SR Sountour raidona z piwotami ? w jakiej cenie latają?/ ^^

 

 

Da się na allegro ostatnio widziałem gdzieś po 500zł :)

Napisano

Witaj,

bardzo ciężko jest już teraz dostać Raidona z piwotami.To samo z Epiconem i innymi podobnymi amorkami.Po prostu producent zakończył już ich produkcję z piwotami.Ew. jakieś leżaki magazynowe...Jak masz wielkie chęci to możesz spróbować poszukać coś z leżaków magazynowych czy używkę z piwotami, ale szansę są niestety dość małe.Sam kilka tyg. temu szukałem raidona lub epicona z piwotami - odpuściłem sobie, bo to bez sensu.Szukałbym i szukał a i tak nie wiadomo czy znalazłbym.NIestety nie wiem dlaczego producenci nie robią wersji z piwotami, przecież nadal wiele ludzi(w tym ja)korzystają z v-brake'ów ponieważ wg. mnie to hamulce tanie w eksploatacji a zarazem dobre.Niestety póki co nie posiadam kilku stówek żeby tarcze kupić, więc i zapewne nie wymienię amora...

 

@KMtown,

poważnie? Zarzuć linkiem jak coś bo mi się nie chce wierzyć...

Napisano

Wagowo spinner lepiej się prezentuje , też miałem dylemat który wybrać i wybrałem raidona dlatego ,że ma grubsze golenie 32 mm ,blokadę na manetke, możliwość zmiany skoku 80-140 mm i możliwość zmiany szybkości powrotu . Polecam raidona :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...