RedBaron Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 Cześć Jak kupowałem rower, to sprawdzałem wszystko dokładnie w sklepie, i jestem pewien że na korbie nie miałem żadnego luzu. Rowerem od zakupu przejechałem 3700 km. Wybrałem się dziś na przejażdżkę. Gdy wchodziłem w zakręt, nie zauważyłem, że na jezdni był lód, i w ułamku sekundy bardzo mocno wlałem o glebę (oblodzona betonowa kostka). Aż było słychać jak zadźwięczała rama. Cały impet zebrała najbardziej wystająca część roweru, czyli pedał + korba. Gdy pozbierałem się z ulicy, podniosłem rower i sprawdziłem czy nic się nie stało. Na korbie mam delikatny luz może 1 lub 2 milimetry. Czy może być to spowodowane upadkiem , jeśli tak to czy może ktoś mi wyjaśnić technicznie co mogło się stać że ten luz powstał ? i czy da się to naprawić ?
Mod Team Puklus Napisano 3 Lutego 2013 Mod Team Napisano 3 Lutego 2013 eh ... a co to za korba? i jaki jest tam suport?
RedBaron Napisano 3 Lutego 2013 Autor Napisano 3 Lutego 2013 2i regulaminu Cześ dzięki za odzew .Wg katalogu Author Stratos : Rowery : Katalog Rowerowy bikeKatalog.pl Korba: SUNTOUR XCT-V2-308 48-38-28 (170/175 mm) Środek suportu: SUNTOUR XCM monoblok
lyndowss Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Czyli to jest na kwadrat prawdopodobnie z tego co poszukałem, bo po tym Twoim linku dalej nie wiadomo. Spadłeś i to się stało. Obluzowała się może tylko śruba. Sprawdź. Może łożyska w suporcie się pogruchotały. Może coś pedałem tylko. Może podczas tego upadku wyrobiło się gniazdo. Jeżeli jest z aluminium to możliwe. Sprawdź dokładnie o co tam chodzi, bo po mojemu trudno, żeby się coś tam stało. Najbardziej bym obstawiał, że łożyska padną, albo ramię się zegnie, ale żeby złapało luz...
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2013 Mod Team Napisano 4 Lutego 2013 Moja hipoteza jest taka iż jest tam suport o nie kompaktowej a segmentowej konstrukcji i z racji tego np podczas uderzenia któryś z pierścieni sie mógł poluzować, kontra osłabła czy coś takiego. Sam mam suport na kwadrat na amszynach i miałem dzwon na pewno większy niż ten tutaj opisany i nic w moim napędzie sie nie stało. Kolejna historia może być taka ze luz tam już był a Pan Baron nie był tegoż faktu świadom. Teraz pytanie czy ruszając za koniec korby czyli miejsce mocowania pedału, korba rusza sie tylko w jednej płaszczyźnie ? Czy cała korba rusza sie góra dół ? to by świadczyło o luzie na łożyskach. Czy może jedno z ramion sie tylko rusza ? to by świadczyło o uszkodzeniu ramienia. Jak kręci sie korba bez łańcucha ?
bender999 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 na moje luz (o ile jest na suporcie) już był wcześniej i siedział sobie tam niezauważony. Rower upadając na bok spada w większości przypadków na ramie korby które z kolei amortyzuje uderzenie. Kiedyś bawiąc się jeszcze w trialowanie mogłem się przekonać ile w stanie jest znieść suport i nie zdarzyło mi się żeby złapał luz "nagle" a w przypadku trialu większości uderzeń przenosi się niemal bezpośrednio na suport
welocyped Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Dokręć śruby na korbach. Jeżeli dalej będzie luz to: korby wybite lub luz na osi suportu. Ściągnij korby i sprawdź luz osi suportu. Koniec
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2013 Mod Team Napisano 4 Lutego 2013 Nic nie trzeba ściągać tylko uważnie obserwować
welocyped Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Jak się ma dobre oko, to tak. Ja już mam zmęczone, bardziej czuję niż widzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.