Skocz do zawartości

[opony] do cięższych zastosowań


szumasta

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś w temacie opon do cięższych zastosowań, coś typu Maxxis HR czy Minion tylko 29". Na pinku kiedyś widziałem, że ponoć HR ma być, ale jakoś w katalogu nie natknąłem się. Może macie jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Polecam zajżeć na strone Maxxisa. Dużo sie tam pozmieniało ostatnimi czasy :) Będziesz miło zaskoczony...

 

 

Panaracer Rampage 2.35

 

rampage1.jpg

 

Bontrager 29-4 2.3

 

bontrager-29-4-29-23-tubeless-ready-folding-tyre.jpg

 

Bontrager FR3 2.35

 

bontrager-fr3-tubeless-ready-29-235-folding-tyre.jpg

 

Maxxis Minion DHR II 2.3

 

maxxis_minion_dhf2.jpg

 

Maxxis Minion DHF 2.5

 

p4pb7141215.jpg

 

Maxxis Ardent 2.4

18732_00_d.jpg

Maxxis High Roller II 2.3

 

highrollerii29er.jpg

 

Schwalbe Hans Dampf 2.35

 

schd92-1.jpg

 

Geax Sturdy 2.3

 

soc2011-geax-sturdy-29er-mtb-open-corsa-road-bike-tires01.jpg

 

Geax Gato 2.3

 

Geax_Gato3-500x500.jpg

 

Z premedytacją nie dodaje Nevegalki bo to szmaciana opona, Conti bo oszukany jak smok oraz Dissenta bo już jest nieprodukowany.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uhmmm... Szczególnie ze nie wystepuje w wersji pod 29 cali...

 

Nie ograniczałbym sie do Polszy, gdyz niestety mimo postepu to wciąż rowerowy grajdół i ewentualne zakupy wykonywał w szeroko pojetej Europie lub za Wielką Sadzawką.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi sie zdaje wystepuje tutaj pewien dysonans poznawczy...

 

W tytule 2.4 w opisie 2.25. I to jeszcze w natwardszej mieszance, najżadszym oplocie i bez EXO...

 

No to jest czy nie-jest?

 

Szacunek...

I.

 

Poprawiłem specyfikację, ale oplot w tym modelu jest 60TPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dołączę z taką ciekowostką: GRL Adventure 29x2.25. Ja wiem, że to nie Panas ani tym bardziej WTB, niemniej zdecydowanie bardziej agresywna niż taki Racing Ralph :) :). No i ta waga - idealna dla tych co nie liczą gramów na kole....:). A cena jeszcze przyjemniejsza. (jak już się znajdzie w Polsce)

GRL_Adventure.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam

 

Nie przesadzasz? Aż taka jest różnica do Hansów, które podałeś?

 

 

Nie, nie przesadzam. 125g różnicy to naprawde duuużo opony w oponie - Nic 725g, Hans 850g Poza tym po Karpatce zawsze będe już omijał Nibynica szeeeerokim łukiem. Tak zmasakrowanych, z bieżnikiem obłażącym płatami i dających taką ilość snejków na kilometr opon w zyciu nie widziałem.

Wogóle fanem Schwalbe nie jestem ale jestem w stanie zgodzić się że jedyne opony godne uwagi niekrosiarza to Hans i Albert. Niestety ten drugi wystepuje tylko w wersji 2.1 pod Parówę.

 

Co zasię tyczy LT-ka... Miałem, pojeździłem i absolutnie nie jest to opona na ciężkie warunki. Bieżnik znika jak śnieg w maju, ścianki boczne mięciutkie jak kaczuszka, a na jednym wyjeździe miałem 3 wymiany detki przez ciernie i kolce. Fakt-faktem była to wersja sprzed TLR ale ponieważ nie zmienili ani mieszanki, ani rzeźby bieznika śmię zaryzykować twierdzenie ze to fajna oponka ale zbyt delikutaśna...

 

 

Ale żeby nie było ze tylko krytykuję i mędzę...

 

Spec Purgatory Control 2.3

 

purgatorycontrol.png

 

Kiedyś był dostepny w wersji 2.4 i to pono całkiem nieoszukanej. jak wieść niesie te czasy - nieoszukaństwa - niestey juz minęły :bye2:

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę jednak trochę tego jest szkoda, że Minionka ani HR nie ma w pl, chyba trzeba się będzie rozejrzeć zagramanicą.

W tej chwili właśnie mam Spece Purgatory ale w wersji 2.2 i w sumie bieżnik jest ok, ale ścianka ciutkę delikatna się wydaje. Jednak poczekam na werdykt do momentu przetestowania jej w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam dlaczego jeszcze Nobby Nic się w zestawieniu nie pojawił?

 

Nobby Nic to podstawa, zaraz obok Mountin King II A to jest początek stawki Jak do cięższych zastosować to wersja snakeskin i protection NN wolę od MK2 ze względu na to że ten pierwszy ma większy balon

Edytowane przez Greg00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

Ale żeby nie było ze tylko krytykuję i mędzę...

 

Spec Purgatory Control 2.3

Kiedyś był dostepny w wersji 2.4 i to pono całkiem nieoszukanej. jak wieść niesie te czasy - nieoszukaństwa - niestey juz minęły :bye2:

 

Szacunek...

I.

 

Mam tego Speca w wersji 26" 2.4" (rocznik 2010) i jest całkiem nie oszukany ... ale jest to coś w styli Mountain King II czyli nie całkiem do cięższych zastosowań

 

Nobby Nic to podstawa, zaraz obok Mountin King II A to jest początek stawki

 

Ani NN ani MKII nie są do cięższych zastosowań, Z Continentala jest to Rubber Queen .

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

A to ciekawe co piszesz rulez... Bo jak pamiętam sprzed bodajże 2 lat, chłopaki z twentynineinches umieścili Purga - wtedy 2.4 - w teście grupowym opon do cięższego łomotu.

 

Może się okazać, z resztą nie po raz pierwszy, że opony pod Parówę nieco inaczej wyglądają lub są poskładane niż te z małej kiszki.

 

Ale tak tylko teoretyzuje bom nigdy starego Purga nie miał w ręce...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszę o Purgatory to opieram na swoich doświadczeniach i porównaniu z MK II - a ja nie jeżdżę zbyt "ciężko" - zresztą przeczytaj post @szumasta (pod Twoim) zgadza się z moimi odczuciami ...

Do cięższych to bym zaliczył raczej Eskar Control 2.3" (też mam w wersji 26" jeden raz założona na próbę); :

http://www.dobrerowe...x23-p-8719.html

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co zasię tyczy LT-ka... Miałem, pojeździłem i absolutnie nie jest to opona na ciężkie warunki. Bieżnik znika jak śnieg w maju, ścianki boczne mięciutkie jak kaczuszka, a na jednym wyjeździe miałem 3 wymiany detki przez ciernie i kolce. Fakt-faktem była to wersja sprzed TLR ale ponieważ nie zmienili ani mieszanki, ani rzeźby bieznika śmię zaryzykować twierdzenie ze to fajna oponka ale zbyt delikutaśna...

 

 

Tom rozczarowany, bo myślałem o niej na błoto-śnieg-piach, w których jednak czają się ostre przeszkody. W takich warunkach delikatna opona to za duże ryzyko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

To nie tak do końca. Jeśli postawisz LT-ka na bezdętce - teraz powinno to być proste jak szczaniepościanie gdyz jest TLR - to nie powinno być źle. Szczególnie w piasku, śniegu i czymtambądź. Ale zdecydowanie nie jest to moim zdaniem opona do ciężkich zastosowań.

 

Jak by tak był dostepny pełny Weirwolf (nie LT) w szerokości 2.4-2.5 cala to miałbym ulubiona opone prowadzącą na laaata. Bardzom był zadowolony z Weir'a w odsłonie pod 26cali i nie oszczędzałęm go ani troszkę.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...