SSG90 Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Witam przymierzam się do kupna amortyzatora w granicach do 700-800zł i kół do 500zł nie chce już tworzyć dwóch oddzielnych postów dlatego zamieszczam tutaj pytanie w co wlać lepiej pieniądze czy w solidny amortyzator czy takie pół na pół koła = amortyzator Moi kandydaci to reba 100mm sl , za 649zł jedyna wada to goleń posiada 2 rysy i wizualnie trochę może przyrysowany ale to nie chodzi o to tylko o sprawność Fox f100 rlt praktycznie jak nowy za około 740zł Myślałem też nad sidem ale nie wiem czy dostanę tak do 800-900zł ;< może ktoś z forumowiczów ma tak owy to może pisać na pw Jeszcze padł jeden RST first air platinium - prawdopodobnie porównywalny z rebą ale czy naprawdę to nie jestem pewien , kumpel mówi że się rozleci szybko bo wiadomo RST- ROZJ** SOBIE TWARZ myślę że wszystko wyjaśnia że nie jest jakąś cenioną marką to w cenie 450zł Waga jest dość istotna w granicach od 1500 do max 1800 gram gdyż chcę już budować coś lżejszego a nie topornego Co do kół to mam trzy zestawy Na piastach dt swiss x1900 oraz obręczy x1900 na piastach dt swiss 370 i obręczy x455 Na piastach sram x9 i obręczy conquest Koła też jak najlżej Myślę że jeżeli wybiorę trochę z grubszej pułki PÓŁKI amortyzator to wtedy zostanie może z 300zł i pytanie czy oplaca się wziąć tańsze koła czy poczekać i dołożyć Na cały ten zakup mam 1300zł , niby nie wiele ale dla mnie to już coś Zapomniałem napisać Że wszystko to do roweru mtb xc a dokładniej do kellysa salamandra jakoś sentymentalnie do niego podchodzę i jestem gotowy go trochę rozbudować
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 jedyna wada to goleń posiada 2 rysy i wizualnie trochę może przyrysowany ale to nie chodzi o to tylko o sprawność skoro to taka mała wada, to skąd ta niska cena? rysy na górnej goleni? przecież to jest zabójstwo dla amortyzatora, zacznie puszczać olej, a jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze :f
ammisiek Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Może te rysy nie są takie złe. Pokaż fotki z tymi rysami. Moim zdaniem lepiej kupić lepszy amor a do wiosny i tak dozbierasz kase i kupisz spoko koła.Pzdr.
Auditore Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze W jaki sposób niby ma uciekać powietrze przez rysy na górnych goleniach, jeśli cała sprężyna dual air znajduje się wewnątrz nich?
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 w sumie to są rysy a nie uszkodzenia spowodowane syfem spod uszczelki, to może faktycznie troche przesadziłem
Auditore Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Myślę, że ani rysy, ani uszkodzenia spowodowane syfem spod uszczelki nie miałyby wpływu na uciekanie powietrza z komór. Raz jeszcze powtórzę - cała sprężyna dual air znajduje się w goleni górnej i jedyny sposób, aby uciekało z niej powietrze, to niesprawne oringi na owej sprężynie bądź też zepsute wentyle.
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że jak ktoś dopuścił do tego żeby syf z pod uszczelki zarysował mu golenie, to znaczy że do środka nie zaglądał
SSG90 Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Napisano 4 Grudnia 2012 Nie no rozumiem ciekawe to co mowicie , ale czy ktos mi podpowie? Czy pchac sie w solidnt amor czy rozlozyc pieniadze na kola i amortyzator podkresle jeszcze raz ze mam na to 1300zl i w tej cenie moge dorwac prawie nowy first air platinium , hamulce formula oro puro carbon a takze kola na tych piastach dt 370 i teraz pytanie czy to ma sens? Wiem ze amortyzator to kluczowa rzecz w rowerze ale musze tez cos myslec o przyjemnosci toczenia sie , moge defakto kupic sida race ale czy to bd sie kupy trzymalo skoro nie mam przyjemnosci z toczenia sie, tak ze doradzcie mi jakies sensowne rozwiazanie a nir dyskusja trwa na temat puszczania powietrza ,wiadomo ze mozna cos innego wybrac niz to co podalem w poscie
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2012 Powietrza puszczać nie będzie, ale jeżeli ubytek powłoki jest stosunkowo głęboki (chociaż w tym wypadku głęboki to pojęcie względne, bo wystarczą dziesiąte części milimetra) to zwyczajnie goleń może Ci 'zjadać' uszczelki. Jeżeli chodzi o używki to pytanie 'czy warto kupić sida' kompletnie nie ma sensu - wrzuć fotki etc, żeby można było przynajmniej trochę określić stan i tym samym opłacalność zakupu. Nie myślałeś np. o nowym Axonie?
Mod Team Puklus Napisano 4 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2012 zacznie puszczać olej, a jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze :f O ile mnie moja sklerotyczna pamięć nie myli oleju jest tam aż 25ml i nawet jak by jakimś sposobem wyciekł nic strasznego sie nie stanie. Powietrze jest zamknięte wewnątrz goleni górnych a raczej tylko w lewej, wiec nie ma fizycznej możliwości by to czemuś zaszkodziło. Sam mam puknięta goleń w revelationie to taka reba tylko że do enduro niczemu to nie szkodzi i w niczym nie przeszkadza.
edi7777 Napisano 4 Grudnia 2012 Napisano 4 Grudnia 2012 Ja stawiam na foxa + zależy jaką masz wagę ale szukaj kół na aukcjach i od razu trochę dołóż żeby mieć koła około 1600g.
SSG90 Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Napisano 4 Grudnia 2012 Wybor padl na foxa , oraz hamulce formula oro puro carbon , a kola no coz na razie na starych ale sie jeszcze kupi;)
premier2 Napisano 4 Grudnia 2012 Napisano 4 Grudnia 2012 oraz hamulce formula oro puro carbon nie lepiej poszukać Oro Bianco lub K24? Mają sztywniejsze klamki, te karbonowe wydają się "gumowe"
tobo Napisano 5 Grudnia 2012 Napisano 5 Grudnia 2012 Moje nie były sflaczałe Ewentualny potencjalny minus to większa i szybsza szansa na powstanie luzów.
premier2 Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Moje nie były sflaczałe a mnie pisałeś coś innego
SSG90 Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Napisano 7 Grudnia 2012 A wiec wybralem amorek fox f100 rlt w stanie igla w cenie 740zl oraz te hamulce mysle ze bd dobre , tylko mam pytanie ile te hamulce maja tloczkow? Bo rozne zrodla roznie mowia , czy zatrzymaja kierowce o wadze 80kg bez zadnych problemow , i jak sie ma sprawa modulacji tych ze hamulcow . Mysle ze dobrze wybralem , kola na razie to meridowskie na obreczach alexrims waga 2.2kg - to bd trzeba zlikwidowac do 1.6-1.8. Chce zamienic rower na bardziej do maratonow i szykuje wymiane kolejnych podzespolow w tym takze kol. Takze jezeli ktos mial stycznosc z tymi hamulcami i amortyzatorem niech sie wypowie czy nie bd niczego zalowal , przedmioty sa w stanie wizualnym oraz sprawnosciowym w stanie idealnym tak ze kwestia tylko czy nie jest to zly wybor pod wzgledem jakosci-ceny
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.