Skocz do zawartości

[Przerzutka tył] Przywiesza się na biegach pośrednich.


vwothyn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam kłopot z napędem, jak w temacie. Tylna przerzutka lubi dosyć często "przywiesić się" przy zmianie biegu zarówno w dół, jak i do góry. Czasami bieg wskoczy z opóźnieniem, czasami przeskoczy o dwa biegi naraz (wyjątkowo irytująca przypadłość na podjazdach bo można zęby wybić na kierownicy). Dzieje się to tylko na średnich koronkach kasety, skrajne biegi działają prawidłowo. Napęd to 3x9, przerzutka XT, manetki Deore, korby Truvativ firex, kaseta Sram 9-cio rzędowa, łańcuch nie wiem jaki, ale serwisant stwierdził że "wszystko z innej parafii". Napęd ma przejechane 400km. Problem występował od początku po zakupie roweru. Obecnie nie mam możliwości naprawiania tego w ramach gwarancji. Znajomy serwisant stwierdził, że nie umie tego sensownie wyregulować, zasugerował że winna może być kaseta (ale nie na pewno) i poradził wymienić ją na Shimano. Zastanawiam się, czy nie zacząć od łańcucha. Czy ktoś ma jakieś inne porady?

  • Mod Team
Napisano

A w jakiej kondycji jest twój napęd ? ile już przejechał? Luzy na XT? Syf w pancerzach ? Zjedzona kaseta czy moze już wszystko naraz? A moze wystarczy podregulować?

Napisano

A w jakiej kondycji jest twój napęd ? ile już przejechał? Luzy na XT? Syf w pancerzach ? Zjedzona kaseta czy moze już wszystko naraz? A moze wystarczy podregulować?

 

 

Napęd ma przejechane 400km. Problem występował od początku po zakupie roweru.

Napisano

ja bym zaczął od wymiany pancerza tylnej przerzutki + nowa linka, najtańsza opcja, a gdy jest brudny to daje takie objawy jak opisałeś w pierwszym poście (nieraz w nowych rowerach są tak dziadowskie pancerze, że po jednej jeździe w deszczu nadają się wyłącznie do wymiany)

 

ewentualnie, żeby nie wydawać kasy na darmo wypnij linkę z tylnej przerzutki i sprawdź czy nie stawia oporów podczas ruchu w pancerzu

Napisano

Pancerze to Shimano OT-SP41. Serwisant który próbował mi regulować ten napęd wypowiadał się o nich raczej pozytywnie ( i nie mówię tutaj o serwisancie ze sklepu, w którym rower kupiłem). Zasyfione raczej nie mogły być, bo czym? Po odebraniu nowego roweru ze sklepu jakieś pierwsze 100km zrobiłem w warunkach praktycznie idealnych (po utwardzonych suchych szutrach) więc napęd nie miał się czym zasyfić, a problem występował od początku. Po oddaniu roweru po kilku dniach do regulacji miało być już dobrze, ale dosłownie po kilkunastu kilometrach problem powrócił (zresztą serwisanci w tym sklepie sprawiali wrażenie średnio kumatych). Nie miałem już czasu bawić się w ponowne oddawanie roweru do sklepu, bo rower i ja wracaliśmy do Polski. Tutaj oddałem rower do serwisu i serwisant powalczył trochę z regulacją i stwierdził, że nie umie tego idealnie ustawić i że jego zdaniem przerzutka Shimano nie dogaduje się z kasetą Srama, poradził mi na początek wymienić kasetę na XT.

Obecnie rower dość często wraca z trasy ubłocony, ale nie upatrywałem tutaj problemu w sytuacji, kiedy występował on już od nowości.

Napisano

Komponenty napędu są praktycznie dowolnie ze sobą komponowalne (poza manetkami i przerzutką z tyłu, która musi być od tego samego producenta i o tej samej ilości biegów).

 

Pancerze i linki nawet jeśli są nowe lubią działać z dużym oporem - takie mam doświadczenie z pracy; nawet jeśli są to te same linki i pancerze w dwóch egzemplarzach tego samego modelu roweru. Wtedy trzeba je posmarować, co zmienia sytuację diametralnie (dotyczy napędów z kasetami 10tkami).

Być może przerzutka ma wadę fabryczną i nie indeksuje właściwie. Może jest odrobinę krzywa, lub krzywy jest hak. Może problemem jest luz na przerzutce. Zacząłbym od podmiany przerzutki - może ktoś w twoim otoczeniu ma możliwość pożyczyć zamiennik? Może serwis udostępni ci coś używanego, choćby za kaucją?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...