Skocz do zawartości

[rama] zwykła czy Full ? Proszę o POMOC


Tsanasahan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam potrzebę zmiany ramy. Ta obecna jest rozmiarem, wagą i wyglądem ok :) ale z racji że jest stara nie mam możliwości podpięcia amortyzatora :/

 

moje parametry: Wzrost 181-182, długość nogi 85-86 , ręka do zgięcia 44 , Flexibility 5 - 6 [ z bulem bólem :) ] zaczynam coraz bardziej po terenie śmigać, pola, lasy, kamienie [ woj. łódzkie ]

 

według kalkulatora obecna rama jest idealna [ http://antonyl.brinkster.net/beatnik...gv8english.xls ]

 

dsc00050qn.jpg

 

Zastanawiam się czy jak już wymieniać ramę to nie kupić fulla, tylko jakiego ?? :/ mam max 1500 zł. na ten cel [ bo wiadomo dojdą inne wydatki, koła, kaseta, tylna przerzutka, amortyzator itp.]

Z drugiej jednak strony może kupić :

NOWA rama, Karbonowy PERITUS SILVA M (2519289125) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

może 300 zł. da się utargować :)

 

co sądzicie ??

 

PROSZĘ O POMOC !!! za którą z góry dziękuję

 

 

Cube XMS Fullsuspension Rahmenkit, Modell 2011, 22 Zoll, top Zustand!!! | eBay - szkoda że 22' :/

POISON ARSEN - biało - czarno - czerwony, 47cm (2501087046) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - dobra rama ??

Haibike Scream RX Fully CC/Marathon Rahmen + X Fusion 02 PVA Plattform Dämpfer!! | eBay !!!!!!!!!

Cannondale Scalpel 4000 Rahmen in L Teamlackierung | eBay

 

Tak troszkę poczytałem i mam dylemat co do FULLA :/

 

aby pojeżdzic po terenie musze najpierw tam dojechać :) czasami z dziewczyną i znajomymi robimy trasy po asfalcie. Boję się "pompowania" i że będę tracił na to energię :) , czy nie da się tego uniknąć przy fullach ??

Napisano

W damperach jest opcja blokady tak samo jak w amortyzatorach przednich. Lepiej kup fajną ramkę ht, a więcej kasy daj w osprzęt i amortyzator. Wyjdzie ci lepiej, a jeszcze nie masz potrzeb fulla raczej.

  • Mod Team
Napisano
Z drugiej jednak strony może kupić : NOWA rama, Karbonowy PERITUS SILVA M (2519289125) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. moze 300 zł. da sie utargować

 

300 utargować?

Paaanie, te Peritusy to za pół 'sklepowej' ceny kupisz nówki:

100% Brand New Top Quality Neutral Full Carbon MTB Bike Bicycle Frame DIY Carbon Frame Bike Parts Shipping Via EMS-in Bicycle Frame from Sports & Entertainment on Aliexpress.com

bicycle frame carbon MTB FF BF03 18" BSA 3K-in Bicycle Frame from Sports & Entertainment on Aliexpress.com

Jak poszukasz to znajdziesz jeszcze taniej ;)

 

Ja na Twoim miejscu chyba kupiłbym nowy rower, dlaczego?

Kupujesz nową ramę - sporo z nich nie ma piwotów, podobnie jak amortyzatory, więc wypadałoby kupić tarczówki.

Jeżeli kupujesz tarczówki to i trzeba zmienić koła.

Jeżeli masz koła pod wolnobieg to pewnie kupisz kasetę z większą liczbą zębatek, do tego łańcuch, manetki, łańcuch, może korba, suport.

No i koszt amortyzatora.

Jeżeli masz klamkomanetki to jeszcze koszt wspomnianych wyżej manetek dochodzi (chyba, że kupisz hamulce shimano + klamkomanetki DC).

Zbiera się i zbiera a i może sztycę też trzeba będzie wymienić, linki, pancerze, wyjdzie na to, że z roweru zostanie siodełko, kilka rurek, opony i dętki :/

 

Ile masz łącznie na części?

 

Boję się "pompowania" i że będę tracił na to energię , czy nie da się tego uniknąć przy fullach ??

Są dampery z platformami, które mają temu zapobiegać, ewentualnie zupełna blokada.

Napisano
Ja na Twoim miejscu chyba kupiłbym nowy rower, dlaczego? Kupujesz nową ramę - sporo z nich nie ma piwotów, podobnie jak amortyzatory, więc wypadałoby kupić tarczówki. Jeżeli kupujesz tarczówki to i trzeba zmienić koła. Jeżeli masz koła pod wolnobieg to pewnie kupisz kasetę z większą liczbą zębatek, do tego łańcuch, manetki, łańcuch, może korba, suport. No i koszt amortyzatora. Jeżeli masz klamkomanetki to jeszcze koszt wspomnianych wyżej manetek dochodzi (chyba, że kupisz hamulce shimano + klamkomanetki DC). Zbiera się i zbiera a i może sztycę też trzeba będzie wymienić, linki, pancerze, wyjdzie na to, że z roweru zostanie siodełko, kilka rurek, opony i dętki :/

 

Zgadza się.

Ja próbowałem modernizować swojego 13 letniego Scotta PEAKa po 7-mio letniej przerwie w jeżdżeniu.

Tylko, że ja jeszcze gorzej zrobiłem, najpierw zmieniłem w rowerze prawie cały osprzęt (na Alivio) i okazało się, że mi się źle jeździ, że rama jest za mała. Kupiłem nową ramę (Accenta) i słaby amortyzator (Spinner SW7) i przełożyłem to co się dało.

Finalnie kosztowało mnie to ok. 2000. A za 2k to chyba każda firma sprzedaje rowery na takim osprzęcie.

Dalej wymieniłem manetki na X-7 i tylną przerzutkę na (na razie) X-5.

Dalej nie mam hamulców tarczowych, chociaż nie śpieszy mi się (bo policzyłem, że na ten cel potrzebuję kolejne ok. 1k zł).

 

Reasumując, mogłem pójść do sklepu i wydać 3,5 tysiąca i mieć rower na lepszym osprzęcie niż mam teraz.

 

Jak się w jakiejś ramie zakochałeś to składaj rower sam. Jeżeli nie masz faworyta to lepiej idź do sklepu i kup gotowca. Za pół miesiąca, może miesiąc, będziesz miał wyprzedaże.

Napisano

Dopiero po tak długiej przerwie zauważyłeś że jest za mały? :) Chyba że używałeś go jeszcze jako dzieciak, przed wyrośnięciem do obecnych rozmiarów.

 

Za kwotę 3500 zł raczej karboniaka nawet kiepskiego - nowego - nie będzie (jeśli oczywiście musi być taka rama)

 

Bawią mnie te wszystkie obawy ludzi, że przez fulla zapompują się na śmierć. Ja bardzo cieszę się, że zaczynałem jeździć "kanapą" gdy jeszcze nie było "mądrych" amortyzatorów. :) A mając inteligentne zawieszenie "na wypasie" celowo je skrzywdziłem zakładając damper "pompujący" bo pracował lepiej niż nowoczesny cud techniki.

 

Co do tego peritusa - jeśli udałoby się wyszarpać go za 1500 (cena w aukcji pomniejszona o wspomnianą zniżkę) to ja bym się zastanowił czy to nie lepiej niż import bezpośredni z Chin - bo zawsze istnieje ryzyko dodatkowych opłat. Mnie taki wynalazek kosztował 1000 zł.

Napisano
Dopiero po tak długiej przerwie zauważyłeś że jest za mały? :) Chyba że używałeś go jeszcze jako dzieciak, przed wyrośnięciem do obecnych rozmiarów. Za kwotę 3500 zł raczej karboniaka nawet kiepskiego - nowego - nie będzie (jeśli oczywiście musi być taka rama)

Widzisz jak to jest z ludźmi, jak bezmyślnie podchodzą do kupna/modernizacji roweru? :)

3,5 tysiąca tyczyło się roweru, który mnie satysfakcjonuje.

Kolega, który założył wątek ma więcej kasy na składanie, skoro na ramę przewidzał 1,5k zł. Jak dołoży do tego hamulce 1k zł, amortyzator 1,5k zł, koła minimum 500 zł i osprzęt do tego, to wyjdzie sporo pieniążków. Po zdjęciu roweru widać, że praktycznie nic nie spasuje do nowej ramy :). To chciałem rzec.

 

Mam potrzebę zmiany ramy.

 

Co do wyboru ramy to może zastanów się nad rowerem na 29" kołach? Bo jak stwierdzisz, że i tak będziesz musiał większość rzeczy kupić to może zrób tak jak najlepsi zawodnicy MTB?

Napisano

Nie ma dobrych i tanich części rowerowych,to oksymoron :) Ramka faktycznie fajna i wierz mi ,że jak raz posmakujesz fulla to nie będziesz chciał nic innego.Zwłaszcza jeśli sporo jeździsz w terenie.

Napisano

No to szukaj amora o skoku 140 mm, na pewno nie mniejszym, używanie tej ramy z amorem o skoku mniejszym niż 140 mm to nieporozumienie ...

Napisano

No to szukaj amora o skoku 140 mm, na pewno nie mniejszym, używanie tej ramy z amorem o skoku mniejszym niż 140 mm to nieporozumienie ...

 

no dobra ale jaka ta 140 mm - aby wyszło tanio :) i dobrze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...