gandw1 Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Witajcie! Czytałem od deski do deski temat o sposobach czyszczenia i smarowania, ja jestem zwolennikiem shake'a w benzynie ekstrakcyjnej, ale temat nie o tym. Jak często myć łańcuch w ten sposób? Smaruje Rohloffem, przy mojej głównie szosowej i czasem leśno-szutrowej jeździe wystarcza na ok 200-250km. Nie będzie przesadą mycie łańcucha, kasety i korby przed każdym smarowaniem? Planuję jeździć na 3 łańcuchy, myślałem zmieniać je na najkrótszy właśnie co smarowanie czyli 200-250km. Jak często Wy robicie kąpiel łańcuchowi? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delmariano Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Czysty napęd to dobry napęd. Jak jeździsz spokojnie to możesz łańcuch rzadziej wymieniać, co 500 - 800km. Przy spokojnej jeżdzie nie musisz aż tak mocno czyścić, wystarszy przetrzeć i nasmarować. Po jeździe w błocie przyda się jednak porządnie łańcuch wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrzecieKolo Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Czym częściej tym lepiej Na pewno łańcuchowi nie zaszkodzi mycie, a wręcz przeciwnie. Nie wiem jak jest z szosą, a w mtb shakuje i smaruje co każde wyjście błotno-deszczowe, lub co 4-8 wyjść w suchych warunkach. Jeżdżę zazwyczaj tylko w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Możesz codziennie jak ci tylko chce. Ale jak piszą czysty napęd to zadbany napęd, no na pewno ładniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vidoq Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Możesz codziennie jak ci tylko chce. Ale jak piszą czysty napęd to zadbany napęd, no na pewno ładniejszy Napęd to jak ciało a czysty, błyszczący, pachnący swieżym olejem to dopiero bajka... mmmmm. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 ja to jadę na kercher i myję cały napęd i jest cacy ,2 cm od łańcucha i wszytko się świeci i czysty jak po umyciu u benzynie itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 ja to jadę na kercher i myję cały napęd i jest cacy ,2 cm od łańcucha i wszytko się świeci i czysty jak po umyciu u benzynie itp A jak pięknie wypłukujesz wszelkie smary Ja wyczaiłem sobie taki patencik, że wsadzam łańcuch do słoika i pryskam czymś a'la wd40 potem odczekam godzinkę, płukam w wodzie w płynem do naczyń i smaruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Ja czyszczę przed każdym smarowaniem, a to już zależy, czasem po kilkudziesięciu kilometrach, czasem na suchym oleju po dużo większym przebiegu nawet nie szejkuję tylko psykam środkiem do czyszczenia łańcuchów i przecieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 ja nie czyszczę, wg mojego zrytego berta czyszczenie spowoduje tylko ze cześć syfu wpadnie wewnątrz a to nie pożądane, ja tylko dosmarowuje a jak nadchodzi czas to shake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Kiciok po to mam smar żeby smarować po takim myciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Ja czyszczę tylko przed smarowaniem (czyt. co 400-600km). Nie mam czasu na zabawę w czyszczenie co każdy wypad w teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Czas pomiędzy kolejnymi serwisami łańcucha powinno się uzależniać od typu smaru, warunków jazdy i "organoleptycznej" oceny czystości łańcucha. Posiłkowanie się tylko przebiegiem może być bardzo zgubne w niektórych sytuacjach. Mi na jednym serwisie nie udało się przejechać więcej niż 300 km. Dla miejsko-szosowej jazdy jest to zwykle 150-200 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xperios Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 No ja to osobiście sie przyznam ze czasami zapominiam przeczyścić cały napęd po bardzo ostrej jeździe. Raz mój rower przeżył zatopienie całkowite aż po kierownik . Hmm a można polać łańcuch olejem od chłodnicy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Olej od chłodnicy? zasadniczo każdy olej sie nadaje do smarowania ale nie wiadomo jakie parametry smarne ma takowy olej. Ja poki co testuje olej do widelców i poki co jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw1 Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 W chłodnicy nie ma oleju, tylko płyn chłodniczy, czyli mieszanka wody destylowanej z alkoholem, najczęściej glikolem, więc do smarowania się to nijak nie nada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Niby tak ale w chłodnicy oleju jest olej nie wiadomo o jakiej mowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrPawcio Napisano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Ja jeżdżę tylko i wyłącznie po asfalcie i w dodatku w suchych warunkach.Więc łańcuch nie potrzebuje jakiejś specjalnej troski . Co 150-200 km myty jest w oleju napędowym i później "szejk"x2 też w ON i smaruje FL Dry Teflon + i jadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Kiciok po to mam smar żeby smarować po takim myciu wypłukujesz smary nie tylko z łańcucha woda pod ciśnieniem wleci przy okazji do piasty i suportu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Jeżeli będzie się omijać suport i piasty to oczywiście nie "wleci" pod ciśnieniem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.