Skocz do zawartości

[korba+suport] wymiana korby

piotreq320

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zacznę od tego, że jestem tu nowy i jeżdże amatorsko.

Posiadam dość stary rower firmy Be 1 ( Be One) (nie wiem, czy ktoś o niej w ogóle słyszał :) )

Zamierzam wymienić cały napęd.

Mam do was pytanie. Czy do suportu o długości 120mm (bądź 118) mogę założyć korbe Shimano FC-M 191 ?

Producent podaje, że sugerowana długość osi suportu wynosi 122,5 mm.

Dodam, że obecnie mam korbe, gdzie na największej zębatce jest 42 zęby. Chce ją wymienić na zębatke z UKŁADem ZĘBÓW 28-38-48.

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pzdr.

• Mod Team
Napisano

Tak możesz tak zrobić, zmieni sie ciutke linia lancucha. Ja tam i tak uważam ze powinno sie suport dobierać do własnych preferencji jazdy niż to co podaje producent.

Napisz jakich przełożeń używasz najczesciej, np 3x6 i jak byś napisał ile te koroniki mają zębów np 42x16. Wtedy będzie mozna policzyć wszystko i jedno znacznie stwierdzić czy ten że suport moze zostac czy lepiej go wymienić.

I w ogole napisz cos wiecej jaki tam masz komponenty zeby pozniej nie było niejasności :P

Napisano

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Najczęściej używam ciężkich przełożeń tj. 3*7 lub 2*7. Oczywiście wjeżdżając pod górę używam lżejszych, w zależności od stopnia nachylenia, ale zazwyczaj 1*7 lub 1*3.

Obecna korba ma układ zębów 22/32/42.

Dodam, że zamierzam wraz z korbą wymienić kasete, łańcuch i przerzutke przednią. Kasete na Shimano HG-41 7rz 11-28T ACERA i łańcuch HG 40.Przerzutke na SHIMANO M191 28.6 / 31.8 / 34.9 , 48T

Przerzutka tylna to Shimano Acera RD-M360.

• Mod Team
Napisano

No wszystko wygląda dobrze. Z linią łancucha chodzi o to aby tak jak pisałem na przełożeniu na ktorym jeździsz najczesciej czyli większość czasu ponad 50% lancuch biegł równolegle do osi roweru czyli po chłopsku biegł prosto a nie pod skosem.