Skocz do zawartości

[kaseta] Głośna kaseta ?


hps

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey.

 

 

Mam problem z kasetą, prawdopodobnie z kasetą. Na dwójce i trójce z przodu wydaje dźwięki, nie wiem kompletnie jakim cudem, jako że kasety nie smarujemy. Łańcuch wyczyszczony, nasmarowany dobrze, jak zawsze. Przerzutki są okej...

 

Jakiś czas temu myjąc kasetę chyba trochę benzyny ekstrakcyjnej dostało się w zaznaczone na zdjęciu "wejście" na klucz że tak powiem. Może to mieć na to wpływ? Piastę tylną patrzyłem, kręci się ładnie bez dźwięków.

 

post-112902-0-09984900-1339139259_thumb.jpgpost-112902-0-09984900-1339139259_thumb.jpg

Napisano

To jest ten problem który występuje przy czyszczeniu kasety odtłuszczaczami. Jeżeli dokonujesz odtłuszczania normalnie zamontowanej kasety to nie ma siły żeby benzyna/proszek etc. nie dostał się do łożysk piasty, zwłaszcza gdy ta jest słabo uszczelniona. Wówczas smar traci właściwości i może to być powodem, że po takim czyszczeniu piasta zaczyna się odzywać.

Sprawdź jeszcze stan zębatek i stopień wydłużenia łańcucha.

  • Mod Team
Napisano

skoro napęd masz zadbany, to może wina leży po stronie korby lub źle ustawionej przedniej przerzutki? Być może też nie masz wyregulowanej(lub masz zgięty wózek) tylnej przerzutki i ona hałasuje Spróbuj zlokalizować dźwięk gdy zejdziesz z roweru, chyba, że pojawia się dopiero pod obciążeniem.

Napisano

To jest ten problem który występuje przy czyszczeniu kasety odtłuszczaczami. Jeżeli dokonujesz odtłuszczania normalnie zamontowanej kasety to nie ma siły żeby benzyna/proszek etc. nie dostał się do łożysk piasty, zwłaszcza gdy ta jest słabo uszczelniona. Wówczas smar traci właściwości i może to być powodem, że po takim czyszczeniu piasta zaczyna się odzywać.

Sprawdź jeszcze stan zębatek i stopień wydłużenia łańcucha.

 

Też o tym myślałem, ale jeśli winna była by piasta to czy nie "hałasowała" by tak samo na każdym przełożeniu? Łańcuch ma jeden sezon niecały, zębatki to samo.

 

Zdjęcie:

 

131313a.th.jpg

23232323s.th.jpg

 

 

skoro napęd masz zadbany, to może wina leży po stronie korby lub źle ustawionej przedniej przerzutki? Być może też nie masz wyregulowanej(lub masz zgięty wózek) tylnej przerzutki i ona hałasuje Spróbuj zlokalizować dźwięk gdy zejdziesz z roweru, chyba, że pojawia się dopiero pod obciążeniem.

 

Przednia przerzutka nie ociera, tylna przerzutka jest sprawna.

 

Dźwięk jest zarówno podczas jazdy jak i w miejscu - wyraźnie słychać że dźwięk dobiega z kasety / piasty - tego obszaru...

Napisano

A jak czyściłeś lancuch ? Bo nie dobrym czyszczeniu ( po łebkach) zazwyczaj bardziej szkodzi niż pomaga.

 

Łańcuch był dwie krótkie jazdy temu szejkowany, i co do jego czyszczenia jestem bardzo pedantyczny - najczęściej po każdej wycieczce jest czyszczony prawie do błysku...

  • Mod Team
Napisano

Bo zazwyczaj jest tak ze jak sie za dokładnie nie wyszejkuje to właśnie trzeszczy lancuch. Nawet po dobrym szejkowaniu ja u siebie zauważyłem ze przez kilka km napęd jest głosny.

Napisano

Zresztą, zaraz założę nowy łańcuch (który się nie przyjął, ale znajdę zębatkę na której jest okej) i spróbuję - jeśli na nowym będzie cicho, tzn że problem z łańcuchem. Jeśli nie - z kasetą / piastą)

 

Update:

 

na nowym łańcuchu jest tak samo.

Napisano
eżeli dokonujesz odtłuszczania normalnie zamontowanej kasety to nie ma siły żeby benzyna/proszek etc. nie dostał się do łożysk piasty, zwłaszcza gdy ta jest słabo uszczelniona.

 

Bzdura. Wystarczy przechylić rower podczas czyszczenia w prawo lekko i odtłuszczacz ścieka, i nie powoduje dostania się do piasty.

Napisano

wg mnie wypłukałeś smar z łożyska korpusu piasty, nie bębenka. Musisz niezwłocznie zrobić serwis piasty.

 

Też tak myślę, ale czy w tym przypadku dźwięk z "piasty" nie wydobywał by się na każdym przełożeniu i także przy zdjętym łańcuchu kręcąc kołem w miejscu?

Napisano

moim zdaniem, problem jest z tylną przerzutką, gdyby wynikał on z uszkodzenia piasty, rower wydawałby dźwięki na każdym przełożeniu

Napisano

moim zdaniem, problem jest z tylną przerzutką, gdyby wynikał on z uszkodzenia piasty, rower wydawałby dźwięki na każdym przełożeniu

 

Przerzutka nie miała kiedy się uszkodzić, rower nigdy nie miał żadnego kontaktu nieplanowanego z ziemią. Ale czy tak samo - jeśli problem byłby z tylną przerzutką to czy przypadkiem nie zależnie od przełożenia z przodu dźwięk powinien się wydobywać? ( Przypominam - na 1 z przodu jest w miarę ok, na dwójce słabo, na trójce tragedia)

 

Poniżej wrzucam kilka zdjęć przerzutki:

 

 

43829351.th.jpg

 

51060300.th.jpg

 

98093332.th.jpg

Napisano

Niekoniecznie musi być uszkodzona, wystarczy, że jest dosłownie minimalnie źle wyregulowana i takie coś może wystąpić

 

prosty test:

1. Przy założonym łańcuchu zakręć pedałami do tyłu - łańcuch nie będzie płynnie chodził po zębatce, mogą być różne dźwięki

2. Przy zdjętym łańcuchu zakręć kasetą do tyłu

Napisano

Przyglądnij się dobrze trybom kasety, które hałasują. Zdejmij ją, jeśli koronki są wymienialne, rozkręć, sprawdź osadzenie na bębenku, nity na pająku. Zawieś rower na stojaku, zakręć kołem i obserwuj z okiem i uchem przy kasecie, gdzie dzwoni. Jak jest możliwość, przełóż łańcuch od kumpla i sprawdź, czy jest różnica. Jeśli dwa tryby głośniej pracują, mogą być lekko zwichrowane. Nie uderzyłeś o coś, albo nie wpadł Ci jakiś patyk w tryby? Nie jeździłeś po trawie i nie zapchałeś nią kasety?

Napisano

Niekoniecznie musi być uszkodzona, wystarczy, że jest dosłownie minimalnie źle wyregulowana i takie coś może wystąpić

 

prosty test:

1. Przy założonym łańcuchu zakręć pedałami do tyłu - łańcuch nie będzie płynnie chodził po zębatce, mogą być różne dźwięki

2. Przy zdjętym łańcuchu zakręć kasetą do tyłu

 

1. Zaraz sprawdzę, ale z tego co pamiętam to przy kręceniu do tyłu dźwięk / problem nie występuje.

2. Przy zdjętym łańcuchu kaseta kręci się elegancko i bez dźwięków - w sensie że musimy na założonym łańcuchu kręcić do przodu i wtedy owy dźwięk słyszymy.

 

 

Przyglądnij się dobrze trybom kasety, które hałasują. Zdejmij ją, jeśli koronki są wymienialne, rozkręć, sprawdź osadzenie na bębenku, nity na pająku. Zawieś rower na stojaku, zakręć kołem i obserwuj z okiem i uchem przy kasecie, gdzie dzwoni. Jak jest możliwość, przełóż łańcuch od kumpla i sprawdź, czy jest różnica. Jeśli dwa tryby głośniej pracują, mogą być lekko zwichrowane. Nie uderzyłeś o coś, albo nie wpadł Ci jakiś patyk w tryby? Nie jeździłeś po trawie i nie zapchałeś nią kasety?

 

Trzeci raz powtórzę że to zależy od ustawienia PRZEDNIEJ przerzutki, w sensie że nie da się określić na jakiej zębatce z tyłu jest dźwięk a na jakiej nie. Na jedynce z przodu jest okej, dwójce gorzej, trójce najgorzej.

 

Łańcuch jak pisałem w poprzednich postach też zmieniałem na chwilkę - dźwięk zostaje nadal...

 

Rower jest dopieszczony, nie uderzyłem nigdy w nic, kaseta jest czyściutka i zadbana, nie widzę w niej żadnego syfu czy czegoś innego...

Napisano

Sory, nie czytałem wszystkich, poprzednich wpisów. Jeśli dźwięki nasilają się wraz ze zmianą przełożeń na korbie, to prawdopodobnie, łańcuch, na drugiej i trzeciej tarczy jest coraz bardziej zeskosowany i trzeszczy. Może oś suportu masz za długą? Od kiedy słyszysz te hałasy? Zawsze były, odkąd masz rower, czy wystąpiły niedawno, w związku z jakimś remontem i wymianą, np. suportu, lub korby?

Napisano

Sory, nie czytałem wszystkich, poprzednich wpisów. Jeśli dźwięki nasilają się wraz ze zmianą przełożeń na korbie, to prawdopodobnie, łańcuch, na drugiej i trzeciej tarczy jest coraz bardziej zeskosowany i trzeszczy. Może oś suportu masz za długą? Od kiedy słyszysz te hałasy? Zawsze były, odkąd masz rower, czy wystąpiły niedawno, w związku z jakimś remontem i wymianą, np. suportu, lub korby?

 

No tak, ale łańcuch wczoraj na NOWYM łańcuchu próbowałem też i jest identyczny objaw, więc to nie łańcuch. Z początku od razu mi na myśli przyszłą delikatnie źle wyregulowana tylna przerzutka - ale w serwisie u mnie, w sumie jednym z najlepszych powiedział że wszystko jest okej, więc od razu odpuściłem tą opcję, no i jakoś mi się to nie widzi.

 

Hałasy wystąpiły jako tako nie dawno, dokładniej:

 

Jakiś czas temu myjąc kasetę chyba trochę benzyny ekstrakcyjnej dostało się w zaznaczone na zdjęciu "wejście" na klucz że tak powiem. Może to mieć na to wpływ? Piastę tylną patrzyłem, kręci się ładnie bez dźwięków.

 

 

sprawdź hak przerzutki. WYgląda na krzywy...

 

Z hakiem wszystko okej:

 

91056640.th.jpg

51927951.th.jpg

 

Video (jakość obrazu taka sobie, o dźwięk chodzi)

 

https://vimeo.com/43720497

Napisano

A tak, widzę.

 

Łańcuch na szybkiego zakładałem tylko do tych zdjęć, już jest ok. W sumie dobra sierota ze mnie skacowana, wybaczcie :D

 

 

Ale problem nadal został oczywiście.

Napisano
Dźwięk jest zarówno podczas jazdy jak i w miejscu

 

Możesz to wyjaśnić :) ?

Czy jesteś w stanie sprecyzować jaki to dźwięk? Chrobotanie, ocieranie, przeskakiwanie etc.?

Napisano

Możesz to wyjaśnić :) ?

Czy jesteś w stanie sprecyzować jaki to dźwięk? Chrobotanie, ocieranie, przeskakiwanie etc.?

 

W sensie, dźwięk pojawia się obojętnie czy kręcę pedałami w miejscu nie siedząc na rowerze, czy jadąc na rowerze i siedząc na nim oczywiście.

 

To nie jest ani chrobotanie, ani cykanie ani nic takiego charakterystycznego. Tam na video trochę słychać, bo takie tak jak by załóżmy - ocieranie przedniej przerzutki o łańcuch (chodzi mi o dźwięk, a nie o to że u mnie ociera bo nie ociera)

Napisano

Jeśli nie wymieniałeś ani korby, ani suportu, a hałasy jak piszesz nasilają się wraz ze zmianą biegów z przodu:

 

zależy od ustawienia PRZEDNIEJ przerzutki, w sensie że nie da się określić na jakiej zębatce z tyłu jest dźwięk a na jakiej nie. Na jedynce z przodu jest okej, dwójce gorzej, trójce najgorzej.

 

przeprowadź regulację przedniej przerzutki od podstaw. Łącznie z ustawieniem zakresu wychylenia wodzika. Trudno radzić przez Internet, kiedy nawet nie słychać co się dzieje. Czy to jest odgłos tarcia metalu, skrzypienie, chrobotania piasku wewnątrz, ani skąd dochodzi. Mimo wszystko, jego powód, wiązałbym jednak z przednim napędem.

Napisano

Jeśli nie wymieniałeś ani korby, ani suportu, a hałasy jak piszesz nasilają się wraz ze zmianą biegów z przodu:

 

 

 

przeprowadź regulację przedniej przerzutki od podstaw. Łącznie z ustawieniem zakresu wychylenia wodzika. Trudno radzić przez Internet, kiedy nawet nie słychać co się dzieje. Czy to jest odgłos tarcia metalu, skrzypienie, chrobotania piasku wewnątrz, ani skąd dochodzi. Mimo wszystko, jego powód, wiązałbym jednak z przednim napędem.

 

Na video słychać trochę, w sumie wystarczająco słychać żeby jako tako "określić" jaki jest to typ dźwięku, no i wyraźnie słychać że dźwięk dobiega z tyłu, a nie z okolic przedniej przerzutki która nie była "dotykana" od czasu kiedy była wyregulowana idealnie, i nie było z nią żadnych problemów....

 

Jak tylko pogoda pozwoli przejadę się na ponownie wyszejkowanym łańcuchu i wyczyszczonym do błysku napędzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...