Skocz do zawartości

[Korby]mighty - czy warto


magik2208

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję nowych korb do ostrzaka - moje uległy zniszczeniu. Mają być 170mm.

 

Przeszukując allegro spotkałem się z ofertą korb "mighty" - Allegro - akurat kolor mi bardzo pasuje - będzie pasował do ramy.

 

Tutaj pytanie - korby odpowiadają mi wagą, kolorem, długością, ale czy warto? Na ostrzaku trochę kręce (ok 300km tygodniowo), także chciałbym żeby to trochę wytrzymało :) co myślicie o tych korbach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pr5Rider ostre to tylko rodzaj napędu więc nie uważam :) Nie uważam żeby wsadzenie szosowych korb do ostrego koła było tragedią z resztą te mighty też nie są torowe one są "imitacją korb torowych" jak dla mnie. Równie dobrze można by było je wsadzić do szosy. Więc nie rozpaczajmy nad wsadzaniem korb szosowych do ostrego koła jak nad pociętymi przelotkami i tyle. Kupił to kupił i będzie tak jeździł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego czasu jeździłem na ostrym kole w terenie. teraz mam ostrego trekinga. ostre koło to jest rower ze zblokowanym na sztywno napędem i czy to dziecięcy rowerek z napędem na przód czy mtb z balonem 2,4 moz być ostrym kołem a torówką nie będzie. początki cyklizmu to same ostre koła. nie znali jeszcze wolnobiegu więc jeździli na najprostszym rozwiązaniu jakim było ostre koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za śmieszny sos masz mocną korbę (to jest to samo co csepel , sturmey , blb ---etc), z przyjemną linią łańcucha , grubym "torowym" blatem , i krótkimi śrubkami.

 

 

Plug and Play :)

 

z tego co pamiętam wagowo wychodzi lepiej niż sugino messenger.

 

 

stestowane i polecamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowe korby wszystko spoko.

Tylko akurat mirage z tego co widzialem, ma dziwnie cienkie blaty, nawet jak na szosowe. Jezeli zajechales juz jedna korbe to ta tez moze byc niewystarczajaco sztywna i wytrzymala.

Do tego dlugosc. W szosowych ramach, gdzie suport wisi nisko, potrzebne sa jak najkrotsze ramiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, w przypadku ostrego koła zęby i tak mają na sobie dużą odpowiedzialność i muszą być grube, żeby sprostać swojemu zadaniu napędzania, ale i zwalniania, hamowania itp. Jeździłem na blacie shimano szosowym i nic mu się nie stało niby, ale jednak trochę miał wgryzień od łańcucha, teraz mam csepela, który podobno nie słynie z mocnych blatów, ale nie widać po nim zużycia zbytniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, w przypadku ostrego koła zęby i tak mają na sobie dużą odpowiedzialność i muszą być grube, żeby sprostać swojemu zadaniu napędzania, ale i zwalniania, hamowania itp. Jeździłem na blacie shimano szosowym i nic mu się nie stało niby, ale jednak trochę miał wgryzień od łańcucha, teraz mam csepela, który podobno nie słynie z mocnych blatów, ale nie widać po nim zużycia zbytniego.

 

W przyszłości blat i tak chcę zmienić na 46z, więc będzie torowy + koło na tył z zębatką 17 na torowej piaście, bo na tarczę nie mogłem dostać i mam 48/18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze, choć pewnie nie wszyscy się zgodzą ;-)

Miałem trzy różne korby, dwie szosowe, jedna dedykowana do fixie (pseudo torowa). Teraz mogę powiedzieć, że wole poszukać szosowej używanej z wyższej półki (Dura Ace, Campa Record), pomęczyć się z ustawieniem linii łańcucha i za długimi śrubami do blatu niż kupować blb i inne tego typu rozwiązania. No i kasa. Żeby kupić wysokiej klasy korbę fixową/torową to jest koszt około 500+ pln. Używana Dura Ace / Campa w naprawdę dobrym stanie to 150-250 + blat Gebhardt ~120pln to wychodzi super zestaw za max 370pln.

Osobiście nie razi mnie korba szosowa w ramie z hakami otwartymi do tyłu (celowo nie użyłem słowa "torowa"). Podobnie jak nie razi mnie blat przykręcony od wewnętrznej strony. Ktoś powie pewnie coś o odczuciach estetycznych - zgadzam się, są jak najbardziej zachowane. Jak ktoś trzymał w ręku np. Dura Ace 7410 lub Campę Record to wie o czym mówię.

 

..to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik2208

Bardzo miekkie ratio dobierasz.

Oczywiscie nie chce Ci nic narzucac, pojezdzisz to sprawdzisz na sobie, (chociaz mowiles ze robisz spore dystanse wiec sie dziwie).

Do tarczy 46t najodpowiedniejsza dla wiekszosci koronka to 16.

Ja kupilem wlasnie blat z 48 zebami i do kol na miasto gdzie mozna szybciej pokrecic daje zebatke 17 a do kol po za miasto 16. Ale szesnastka w blacie 48 daje ratio 3,0 gdzie mamy tylko dwa miejsca na gumie gdzie blokuje sie kolo w skidzie, wiec to rozwiazanie nie jest odpowiednie do agresywnej jazdy w miescie, no i troche twardo jak na miasto, chociaz da sie jezdzic :)

 

newman88

Zgadzam sie z Toba. Duzo bardziej wole szosowa korbe wysokiej klasy, niz chinski kolorowy cukierek. Moze jezdzi sie podobnie, ale "SZYBCIEJ" bede jechal majac na ramieniu grawerke DURA-ACE niz zielona anode :P hehe

Ja mam wlasnie szosowa korbe DA i w drodze do mnie blat stronglight track. Uzywka jedno i drugie i wyszlo mnie to w sumie z przesylkami nie cale 220zl.

A przypadkiem to nie od Ciebie kupilem blat? Bo taki sam nick na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik2208

Bardzo miekkie ratio dobierasz.

Oczywiscie nie chce Ci nic narzucac, pojezdzisz to sprawdzisz na sobie, (chociaz mowiles ze robisz spore dystanse wiec sie dziwie).

Do tarczy 46t najodpowiedniejsza dla wiekszosci koronka to 16.

Ja kupilem wlasnie blat z 48 zebami i do kol na miasto gdzie mozna szybciej pokrecic daje zebatke 17 a do kol po za miasto 16. Ale szesnastka w blacie 48 daje ratio 3,0 gdzie mamy tylko dwa miejsca na gumie gdzie blokuje sie kolo w skidzie, wiec to rozwiazanie nie jest odpowiednie do agresywnej jazdy w miescie, no i troche twardo jak na miasto, chociaz da sie jezdzic :)

 

 

Teraz mam 2,75 przy korbach 175mm i jest ok, idą korby 172,5 i będzie przełożenie 2,66, docelowo 2,71 (czyli 46/17 - ta sama siła używana do deptania co przy 2,75/ 175mm). Zaczynałem z przełożenia 3,4, to była misja... Mam 2,75 i odpowiada mi takie przełożenie, w mieście jeżdżę przelotową prędkością tak 30-34 i uważam to za dobre przełożenie.

 

Co do korb 172,5 - uważam, że 165 to już skrajność na którą się pewnie nigdy nie zdecyduję, chciałem 170, to jest odpowiednia długość, a jako, że jeżdżę w spd-sl myślę, że mogę sobię pozwolić na nieco dłuższe korby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

newman88

Zgadzam sie z Toba. Duzo bardziej wole szosowa korbe wysokiej klasy, niz chinski kolorowy cukierek. Moze jezdzi sie podobnie, ale "SZYBCIEJ" bede jechal majac na ramieniu grawerke DURA-ACE niz zielona anode :P hehe

Ja mam wlasnie szosowa korbe DA i w drodze do mnie blat stronglight track. Uzywka jedno i drugie i wyszlo mnie to w sumie z przesylkami nie cale 220zl.

A przypadkiem to nie od Ciebie kupilem blat? Bo taki sam nick na allegro.

 

...jeśli Ty to Natalia, to Tobie sprzedalem ten blat ;-))) ...to widzę, że konta na Allegro się nie chce założyć...? ;-)

Kupiłeś fajny blacik. Ja ciągle zostaję przy 48/17, na moje trasy idealne przełożenie.

 

Co do "SZYBCIEJ" to zupełnie nie chodziło mi o grawerkę i lans. Zwyczajnie miałem w ręku różne korby i gołym okiem widać różnice w jakości wykonania, nie trzeba być żadnym specem. I to miałem na myśli :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

newman88

Tak, ja to Natalia, a wlasciwie moja dziewczyna :) Mi konto zamkneli pare lat temu jak kolega powystawial aukcje a potem nie zaplacil za wystawienie :P

Zaczynam sie zastanawiac co jest z blatem nie tak skoro wymieniles go na blat z taka sama iloscia zebow.

"SZYBCIEJ" to oczywiscie zart i nawiazanie do "szybkich" rowerow z allegro. Po prostu nie wsadzilbym do zadnego ze swoich rowerow takiej tajwanskiej pseudotorowej korby, wole jezdzic na szosowych pieknych korbach ktore swoje juz wytrzymaly. W przyszlosci pewnie wleca jakies torowe korby ale TOROWE, a nie takie do kolorowych szosowych ram, w ktorych powoli po chodnikach kreca sie kilogramowe obrecze.

 

PS. Paczka wyslana? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

newman88

Tak, ja to Natalia, a wlasciwie moja dziewczyna :) Mi konto zamkneli pare lat temu jak kolega powystawial aukcje a potem nie zaplacil za wystawienie :P

Zaczynam sie zastanawiac co jest z blatem nie tak skoro wymieniles go na blat z taka sama iloscia zebow.

"SZYBCIEJ" to oczywiscie zart i nawiazanie do "szybkich" rowerow z allegro. Po prostu nie wsadzilbym do zadnego ze swoich rowerow takiej tajwanskiej pseudotorowej korby, wole jezdzic na szosowych pieknych korbach ktore swoje juz wytrzymaly. W przyszlosci pewnie wleca jakies torowe korby ale TOROWE, a nie takie do kolorowych szosowych ram, w ktorych powoli po chodnikach kreca sie kilogramowe obrecze.

 

PS. Paczka wyslana? :P

 

Z blatem wszystko OK, więc nie masz się co martwić. Delikatne ślady zużycia tak jak pisałem na aukcji. A historia jest prosta: wymieniałem korbę i postanowiłem starą sprzedać razem z blatem. W międzyczasie zamówiłem nowy blat Gebhardt. Z racji małego zainteresowania korbą z blatem postanowiłem sprzedać osobno. Dlatego tak to dziwnie wygląda, że wymieniam 48 na 48 :)

Wysyłka około 14, wcześniej nie dałem rady.

 

...już nie zaśmiecam! :) reszta na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...