rafalz2012 Napisano 21 Maja 2012 Napisano 21 Maja 2012 Posiadam rower Kellys Viper 2010r. Kaseta SHIMANO MF-TZ31 (14-34) , Łańcuch: KMC Z51 . Chciałbym zmniejszych ilość zębów np na 11-28 w celu zwiększenie prędkości. Czy to się opłaca i czy przybędzie faktycznie trochę prędkości? Jeżeli tak, to co proponujecie kupić dokładnie.
paweloko Napisano 21 Maja 2012 Napisano 21 Maja 2012 To co podałeś to wolnobieg a nie kaseta. Pewnie się zwiększy prędkość. Tylko nie kupuj kasety bo nie będzie pasować.
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2012 Mod Team Napisano 21 Maja 2012 Są wolnobiegi zaczynające sie od 11 ale to rzadkość i są drogie jak na wolnobiegi, jedyne co to wymiana piasty i kupno kasety. albo całego koła i kasety.
rafalz2012 Napisano 21 Maja 2012 Autor Napisano 21 Maja 2012 Zapomniałem zmienić , że jest to wolnobieg. A jaką proponujecie mi piastę i kasetę?
lyndowss Napisano 21 Maja 2012 Napisano 21 Maja 2012 Zmienić co najmniej piastę pod kasetę. Wszystkie kasety z tego co się orientuje najmniejsze przełożenie mają 11z. Tak będzie zauważalna różnica. Ja jeździłem na tym wolnobiegu z rok. Potem strzeliła mi oś. Pożyczyłem koło od brata gdzie była kasetą i naprawdę poczułem ta różnicę w prędkości.
rzezniol Napisano 22 Maja 2012 Napisano 22 Maja 2012 W temacie zwiekszenia predkości dla mnie sa zawsze dodatkowe pytania ... Z jakiej predkosci na jaką ... Jaka korba ... Z jaka kadencja jezdzisz ... W wielu przypadkach wiekszy problem to brak siły napedowej niż przełożenia. Pozdro TapaTalk'nięte z Andka
qb41 Napisano 22 Maja 2012 Napisano 22 Maja 2012 Witam Miałem ten sam problem co Ty i taki sam wolnobieg a, że przyszedł czas zmienić koło i kupiłem całe na kasetę a najmniejsza zębatka ma właśnie 11z , różnica jest spora w porównaniu na starym wolnobiegu. Całe koło tylne można kupić za nie duże pieniądze tylko pamiętaj, że musisz doliczyć również do tego kasetę i pewnie łańcuch.
rafalz2012 Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 gb41 - jakie masz przełożenia? Bo z tego co widziałem na Allego to można wybrać pomiędzy 11-30, 11-32 czy 11-34 . Zastanawiam się który wybrać..
Sandacz Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Im mniejsza rozpiętość w ilości zębów zębatki najmniejszej i największej, tym łagodniejsze (powiedzmy: bardziej komfortowe) przejścia między poszczególnymi przełożeniami. Jeśli więc nie jeździsz w bardzo trudnych, zwłaszcza górskich warunkach, to powinno wystarczyć 11...30, a nawet 11...28. Mi na typowych pomorskich terenach całkowicie wystarcza 11...28.
qb41 Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 W tym momencie mam 11-30 i super się jeździ ale tak jak napisał Sandacz 11-28 wystarczy w zupełności. Pozdrawiam
Sagitt77 Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Jeśli chcesz zwiększyć prędkość to np. kup opony o mniejszych oporach toczenia (na twardych nawierzchniach pomoże), "odchudź" rower, poćwicz kondycyjnie.
rafalz2012 Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 Chodzi mi o to, że kiedy jadę na najwyższych przerzutkach to zawsze braknie tego jednego biegu więcej, bo chciałbym trochę szybciej , mam kondycje , no ale jego brak uniemożliwia mi szybszą jazdę.
Sandacz Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Zębatka 11T w kasecie - zakładając, ze korba nie będzie wymieniana - niewątpliwie pozwoli mocniej się rozbujać. Dla mnie przełożenie 11-42 w MTB to już tak twardo, że praktycznie nie korzystam - no, może z jakiejś asfaltowej górki :-).
rafalz2012 Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 Naprawdę czuć róźnicę w prędkości zmieniając na mniejszą ilość zębów zębatki z 14 na 11 ?
rzezniol Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Jest wieksza różnica zmieniając 14 na 11 niż zmieniając blat z 42 na 48. Na przełożeniu 42/11 za samochodem prowadzącym jechalem ponad 70 km/h ... Ale kadencja to juz masakra ... TapaTalk'nięte z Andka
rafalz2012 Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 Kadencja , czyli? Wybaczcie ,ale dopiero co zaczynam poznawać świat rowerowy
rzezniol Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Ilość obrotów korby w minutę. Poczytaj o kadencji mi odpadło wiele problemów jak sobie uświadomiłem że jeżdżę "źle". Teraz napęd jakiś taki trwalszy, kolana nie bolą ... TapaTalk'nięte z Andka
iza121 Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 kadencja = szybkość pedałowania Zmiana na 11 z 14 daje różnice w prędkości o ile mamy tyle siły aby odpowiednio to rozbujać
rafalz2012 Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 Ilość obrotów korby w minutę. Poczytaj o kadencji mi odpadło wiele problemów jak sobie uświadomiłem że jeżdżę "źle". Teraz napęd jakiś taki trwalszy, kolana nie bolą ... Gdzie mogę poczytać o tej kadencji? - bo nie mogę znaleźć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.