Skocz do zawartości

[kaseta] Zwiększenie prędkości.


rafalz2012

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam rower Kellys Viper 2010r. Kaseta SHIMANO MF-TZ31 (14-34) , Łańcuch: KMC Z51 .

Chciałbym zmniejszych ilość zębów np na 11-28 w celu zwiększenie prędkości.

Czy to się opłaca i czy przybędzie faktycznie trochę prędkości? Jeżeli tak, to co proponujecie kupić dokładnie.

  • Mod Team
Napisano

Są wolnobiegi zaczynające sie od 11 ale to rzadkość i są drogie jak na wolnobiegi, jedyne co to wymiana piasty i kupno kasety. albo całego koła i kasety.

Napisano

Zmienić co najmniej piastę pod kasetę. Wszystkie kasety z tego co się orientuje najmniejsze przełożenie mają 11z. Tak będzie zauważalna różnica. Ja jeździłem na tym wolnobiegu z rok. Potem strzeliła mi oś. Pożyczyłem koło od brata gdzie była kasetą i naprawdę poczułem ta różnicę w prędkości.

Napisano

W temacie zwiekszenia predkości dla mnie sa zawsze dodatkowe pytania ...

Z jakiej predkosci na jaką ...

Jaka korba ...

Z jaka kadencja jezdzisz ...

 

W wielu przypadkach wiekszy problem to brak siły napedowej niż przełożenia.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

Witam

 

Miałem ten sam problem co Ty i taki sam wolnobieg a, że przyszedł czas zmienić koło i kupiłem całe na kasetę a najmniejsza zębatka ma właśnie 11z , różnica jest spora w porównaniu na starym wolnobiegu. Całe koło tylne można kupić za nie duże pieniądze tylko pamiętaj, że musisz doliczyć również do tego kasetę i pewnie łańcuch.

Napisano

gb41 - jakie masz przełożenia? Bo z tego co widziałem na Allego to można wybrać pomiędzy 11-30, 11-32 czy 11-34 .

Zastanawiam się który wybrać..

Napisano

Im mniejsza rozpiętość w ilości zębów zębatki najmniejszej i największej, tym łagodniejsze (powiedzmy: bardziej komfortowe) przejścia między poszczególnymi przełożeniami. Jeśli więc nie jeździsz w bardzo trudnych, zwłaszcza górskich warunkach, to powinno wystarczyć 11...30, a nawet 11...28. Mi na typowych pomorskich terenach całkowicie wystarcza 11...28.

Napisano

Jeśli chcesz zwiększyć prędkość to np. kup opony o mniejszych oporach toczenia (na twardych nawierzchniach pomoże), "odchudź" rower, poćwicz kondycyjnie.

Napisano

Chodzi mi o to, że kiedy jadę na najwyższych przerzutkach to zawsze braknie tego jednego biegu więcej, bo chciałbym trochę szybciej , mam kondycje , no ale jego brak uniemożliwia mi szybszą jazdę.

Napisano

Zębatka 11T w kasecie - zakładając, ze korba nie będzie wymieniana - niewątpliwie pozwoli mocniej się rozbujać. Dla mnie przełożenie 11-42 w MTB to już tak twardo, że praktycznie nie korzystam - no, może z jakiejś asfaltowej górki :-).

Napisano

Jest wieksza różnica zmieniając 14 na 11 niż zmieniając blat z 42 na 48.

 

Na przełożeniu 42/11 za samochodem prowadzącym jechalem ponad 70 km/h ... Ale kadencja to juz masakra ...

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

Ilość obrotów korby w minutę.

 

Poczytaj o kadencji mi odpadło wiele problemów jak sobie uświadomiłem że jeżdżę "źle".

Teraz napęd jakiś taki trwalszy, kolana nie bolą ...

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

kadencja = szybkość pedałowania

 

Zmiana na 11 z 14 daje różnice w prędkości o ile mamy tyle siły aby odpowiednio to rozbujać

Napisano

Ilość obrotów korby w minutę.

 

Poczytaj o kadencji mi odpadło wiele problemów jak sobie uświadomiłem że jeżdżę "źle".

Teraz napęd jakiś taki trwalszy, kolana nie bolą ...

 

 

Gdzie mogę poczytać o tej kadencji? - bo nie mogę znaleźć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...