Skocz do zawartości

[Komplet kól] Co o nich sadzicie czy warto do XC


r0w3r3k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

kola wygladaja na fajne w przystepnej cenie- dosc lekkie jak na kolka pod tarcze za 600zł. No i to mavic... jednak dobrze by bylo poznac budowe piast bo ostatnio ktos narzekal ze w crosslandach piasty padaja itp.

Napisano

W sumie to nie wiem czy one takie lekkie sa.Ale za ta cene... Jak wspomnial Blue ktos na nie nazekal. To jest jakis nizszy model Mavica i ma gdzies tam (nie wiem gdzie) slizgi zamiast lozysk tak jak to maja wyzsze modele Cross Land i Cross Ride. Dlatego tez po dluzszym przebiegu jak wystapia luzy nie mozna wymienic lozysc tylko ta cala czesc slizgu ktora trzeba sprowadzac od producenta.

Napisano

opieranie się na wiedzy że ktoś tam coś powiedział kiedyś... hmm czy to warto pisać takie coś ?? tylko namieszamy sobie w głowie ... ja też się interesuję tymi kołami bo widze że za 600zł bedzie to na pewno lepszy wybór niż jakieś składanie... a te piasty pewnie na głowe walą moje deorki które już powoli kończą swój żywot... a gdzie je można dostać za tak dobrą cenę?

Napisano

Oczywiscie oczywiscie ;) sam mam apetyt na te kola, jednak puki nie dowiem sie jakiej jakosci sa piasty, to ich nie kupie, mama nadzieje ze do wakacji ludzie wyrobia o nich opinie, bo wtedy zamierzam kola zmieniac.

Napisano

a moze ktoś wie czy te crossride czarne pod tarcze sa również pod Vki tzn chodzi mi o to czy są całe czarne czy moją bok szlifowany pod Vke, bo jak tak to lipa, ja chce całe czarne :)

Napisano

Ja ja uzwazam, ze za ta cene mozna zlozyc lzejsze kola. :)

 

Np.:

- obrecze Mavic XC 717

- sprychy DT Swiss Revolution

- piasty XT (Onyx sa duzo lzejsze, ale tez duzo drozsze)

 

Cenowo wychodzi na to samo, a lzejsze sa oczywiscie kolka skladane. Poza tym w razie jakiejkowiek "awarii" nie trzeba odsylac kolek do serwisu Mavica. Wystarczy pojsc z nimi do pierwszego lepszego mechanika rowerowego, albo nawet samemu to zrobic.

Napisano

HMm dobra ale mowisz ze pod tarcze to zlozysz i wyjdzie tak samo i mniejsza waga? Pamietaj ze crossride sa pod tarcze i v-ki.

Napisano

Laczna waga CrossRide'ow to 1970 g. Waga zaproponowanych przeze mnie kolek jest nastepujaca:

 

- obrecze 2 x 395 g (obrecz w wersji Disc) - cena 2 x 179 zl

- piasty XT 290 g + 480 g (w wersji na 6 srub; Center Lock jest lzejszy) - cena 259 zl komplet

- szprychy DT Swiss Revolution 32 szt - 278 g - cena 3 zl za sztuke (mozesz kupic model nizsze szprych DT Swiss Competition po 2 zl za sztuke)

 

Lacznie wychodzi 1847 g. Jak zagadasz dobrze ze sprzedawca z Allegro np. z FocusTM to przy zakupie kompletu wyjdzie pewnie jeszcze taniej.

Napisano

W tym rozumowaniu szprychy i nyple musialy by byc za darmo! Jakos w to nie wierze sadzac ze te ceny juz sa i tak niezle. Pozatym policz sobie obrecze w wersji nie disc ;] bo tak masz w mavicku- obrecze pod v, piasty pod tarcze... kola uniwersalne [ w zasadzie ja na przod pewnie bede cos bral pod tarcze[chcaiz nie wiem czy i tak sie na nia zdecuduje,ale zeby bylo] na tyl na pewno cos bez v-ki. A co myslicie o piastach woodmana?

Napisano

Pozatym policz sobie obrecze w wersji nie disc ;]

 

Wtedy wyjdzie... taniej, i możliwe, że jeszcze lżej :( Mavica X-517 można dostać za 120-130zł, niektóre egzemplarze ważą poniżej 390g :033:

Napisano

Ja tam bym sie bal takich obreczy :033:. No ale cos za cos. Ciekwei mnie jakie są w tych crossride[ile waza , jaka jakosc] nie jezdze super technicznie, i boje sie ze taki x-517 moglby walnac przy jakims nieumiejetnym zachowaniu na zjezdzie ;].

Napisano

Cenowo wcale nie wychodzi tak, ze szprychy i nyple musialbys miec za darmo. CrossRide'y w wersji czarnej kosztuja 769 zl, a zaproponowany przeze mnie zestaw (zakladajac szprychy DT Swiss Competition) wychodzi 745 zl. Poza tym przy skladanych kolkach nie ma problemu z serwisem. Peka Ci szprycha i CrossRide'y musisz odsylac do serwisu Mavica, bo inaczej tracisz gwarancje. Czekasz dwa tygodnie po czym Mavic odsyla Ci kola i jeszcze slono za to placisz... Ze skladanymi kolami nie ma tego problemu.

 

Obrecze w zwyklej wersji kosztuja tyle samo, co w wersji Disc (no chyba ze chcesz wersje Ceramic). Poza tym piasty pod V-ki sa lzejsze, czyli zyskujesz jeszcze wiecej. :P

 

Ceny da sie negocjowac! W styczniu wymienialam naped. Korba XT kosztowala wtedy u FocusTM 529 zl, a ja dostalam ja za 450 zl. Tak samo obnizyl mi cene kasety i lancucha...

Napisano

Crosslandy czarne kosztuja 600zł ;] niemowimy o cenie katalogowej ale o realnej ;]. Chociaz moze sie udac zejsc z ceny kompletu kol, to sie zobaczy. W kazdym badz razie sadze ze 600zł za taka wage crosslandow i "mavick-i" :P to dobra cena ;].

Napisano

jeśli ktoś się zdecyduje na te Crossride lub Crossland'y to proszę wrzucić tu jakieś real fotki , chciałbym to zobaczyć na żywo...

Napisano

Ja ja uzwazam, ze za ta cene mozna zlozyc lzejsze kola. <_<

 

Np.:

- obrecze Mavic XC 717

- sprychy DT Swiss Revolution

- piasty XT (Onyx sa duzo lzejsze, ale tez duzo drozsze)

 

Cenowo wychodzi na to samo, a lzejsze sa oczywiscie kolka skladane. Poza tym w razie jakiejkowiek "awarii" nie trzeba odsylac kolek do serwisu Mavica. Wystarczy pojsc z nimi do pierwszego lepszego mechanika rowerowego, albo nawet samemu to zrobic.

hmmm. mi za taki komplecik wychdzi troche wiecej niż 600...a piasty onyxa nie są wcale takie lekkie

Napisano

Ja jezdze na crosslandach a kolege ostatnio namowilem na crosslandy.

Nie wiem kto znalazl roznice w tych kolkach jezeli chodzi o budowe piast. Piasty sa te same. Kolka roznia sie tylko:

-crossride nie jest kompatybilny z ust (w sumie kola waza 70gr mniej)

-crossride posiada inne, plaskie szprychy.

 

Piasty w obu kolach sa identyczne i jezeli cos zlapie luzy to wymieniamy po prostu lozyska. Owszem mozna zlozyc lzejsze kolka w tej cenie i jakosc piast mavica i SH XT jest bardzo wysoka - to juz kwestia gustu. Mavic jest na maszynowych i nie ma problemu z wyrabianiem sie tulejek. Wymieniamy cale lozyska i po sprawie.

Jedynym minusem moze byc dostep do serwisu - ja jestem z wrocka i nie mam z tym zadnego problemu.

Z drugiej jednak strony kolejnym plusem mavica jest mocowanie szprych - nie ma zalaman szprychy a to wlasnie tam peka wiekszosc szprych.

 

http://priv.ckp.pl/killo/wojtek/10.jpg - tu macie crossride`y <_<

http://priv.ckp.pl/killo/jacek/1.jpg -a tu macie crosslanda

 

Moge szczerze polecic te kolka poniewaz opory toczenia sa bardzo male :rolleyes:

Do tej pory nie udalo mi sie ich jeszcze scentrowac.

Dopiero kiedy moj tato upadl na rower (100kg masy) to mi troche odbija na przednim kolku (1-2mm)

 

PS Zapomnialem dodac ze waze 85kg :)

Napisano

Dokladnie tak :)

 

Acha zapomnialem jeszcze o jednej roznicy.

Crossride`y nie sa tak jak crosslandy spawane metoda SUP tylko jak podaje producent sa sciskane (chyba)

Tutaj moga sie madrzejsi wypowiedziec :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...