Eskulap Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 Witam. Mam pytanie dotyczące łańcucha do napędu 9rz. shimano XT lub XTR. Jaki najlepiej wybrać łańcuch - Wipperman 9sG bądź 908, SRAM 991, KMC X9 czy Shimano XTR?
kadargo Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 Bardzo dużo dobrego piszą o Campie C9. To będzie na pewno mój następny.
Qamal Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 kmc i sram na pewno sobie odpusc sa bardzo miekkie i szybko sie rozciagają co do shimano to teraz go jezdze i w porownaniu z poprzednimi oceniam ze jest twardszy a na C9 nie jezdzilem ale podobno jeszcze twardszy ale cena tez "twardsza"
miller Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 Connex 9S lżejszy od Campy jeśli ma to dla Ciebie znaczenie, po 3tys jestem bardzo zadowolony z niego
Mod Team Puklus Napisano 14 Maja 2012 Mod Team Napisano 14 Maja 2012 W tej grupie co podałes to campa c9
Eskulap Napisano 15 Maja 2012 Autor Napisano 15 Maja 2012 Uuuuuuuuuu. A co w nim takiego niesamowitego, że prawie wszyscy go polecają?
Mod Team Puklus Napisano 15 Maja 2012 Mod Team Napisano 15 Maja 2012 Po prostu sie nie wyciąga tak szybko jak inne ot co jest ... no trwalszy
Lumperator Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 Wipperman 908 daje radę, jest dość twardy i nieco głośniejszy od Shimano. Ale czy taki znowu super? No ładny jest, nilkowany . Mam dwie sztuki, używam na przemian. Chodzą jak trzeba.
Mod Team Puklus Napisano 15 Maja 2012 Mod Team Napisano 15 Maja 2012 Ja z kolei mam serie 800 pracuje cicho jak jest nakarmiony, nie ma żadnych wodotrysków typu funkel nikiel ale za to był tani a równie mocny co reszta serii (żeby nie było pracuje w napędzie 9 rzędowym)
Eskulap Napisano 15 Maja 2012 Autor Napisano 15 Maja 2012 Po przeczytaniu opinii zastanawiam się między Wipperman 9 a Campa C9, ze wskazaniem na pierwszy, ponieważ ma on już w zestawie spinkę. Chyba, że Wippermann 9sG, który jest pokrywany mosiądzem (złoty). Jednak nie wiem, czy taka warstwa jest bardziej odporna od wykonanej z niklu i jak taki łańcuch wygląda po dłuższym użytkowaniu... Może "miller" sie na ten temat wypowie...
miller Napisano 16 Maja 2012 Napisano 16 Maja 2012 Nie sądzę żeby były znaczące różnice w odporności obu warstw, jak wiadomo co to by nie było nie unikniemy śladów zużycia i tutaj na 9SG mogą one być bardziej widoczne z racji koloru pokrycia, u mnie przeszło juz 3tys, nie jest to dużo na ale łańcuch oka nie drażni i nie widać znaczących ubytków warstwy wierzchniej, jeśli złoty będzie Ci pasował do koncepcji roweru to go bierz Ja wyboru dokonywałem biorąc pod uwagę wytrzymałość i wagę, jeśli na wadze by mi nie zależało brałbym pewnie Campe.
vitesse Napisano 16 Maja 2012 Napisano 16 Maja 2012 Ja z kolei mam serie 800 pracuje cicho jak jest nakarmiony, nie ma żadnych wodotrysków typu funkel nikiel ale za to był tani a równie mocny co reszta serii (żeby nie było pracuje w napędzie 9 rzędowym) mam podajze 808 twarda sztuka, sram pc10 przy nim jest z plasteliny spinka w zestawie jest beznadziejna, niechciala sie zapiac myslalem ze łancuch zlamie, na 99 % to byla spinka od tego łancucha
Mod Team Puklus Napisano 16 Maja 2012 Mod Team Napisano 16 Maja 2012 Powlekanie ogniw niklem, mosiądzem czy innym metalem to zasadniczo kwestia estetyki, łatwiej sie czyści z zewnątrz, ładniej wygląda tylko gdy czysty i to chyba wszystkie zaley nie wpływa to w żadnym stopniu na wytrzymałość łańcucha. No i od grubości danej powłoki zalezy czy zetrze sie szybko i będzie nijako wyglądać czy będzie ładny do konca. Odradzał bym tez kupno ażurowych lańcuchów. No są lżejsze ładnie sie prezentują ale szybko sie wyciągają w porównaniu do pełnych ogniw.
jaro4444 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Powlekanie ogniw niklem, mosiądzem czy innym metalem to zasadniczo kwestia estetyki, łatwiej sie czyści z zewnątrz, ładniej wygląda tylko gdy czysty i to chyba wszystkie zaley nie wpływa to w żadnym stopniu na wytrzymałość łańcucha. A słyszał Kolega o chromowanych lufach (wewnątrz oczywiście), chromowanych sworzniach, albo tulejach cylindrowych? Oczywiście to tylko dla estetyki i wyglądu (tak samo jak nawęglanie, azotowanie, fosforanowanie, ....) A co do meritum - to tylnej nowej kasety Shimano XT 9 rzędowej CS-M770, przód używany XT M760, który łańcuch lepszy Wippermann Conex 908 czy Campa C9? Zależy mi na trwałości, dobrej zmianie przełożeń i możliwie cichej pracy. Łańcuchy Shimano są ciche i pięknie przerzucają (dokąd się nie wyciągną a niestety naciągają się jak guma w majtach). Chcę coś co wytrzyma więcej jak 1200 km jak mój dotychczasowy HG53 (na 11 już turkocze) i zęby od kasety LX podciął pięknie, wrrr.
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2012 Mod Team Napisano 16 Lipca 2012 Otrzymujesz ŁOPATĘ miesiąca Słyszałem Słyszałem a ty słyszałeś o łańcuchach z łożyskami ? Szkoda ze taki do rowerów nie robią Nie wiem ile przejedzie C9 ja na wspomnianej wyżej 800tce ponad 5000 tysiąc jadę, łańcuch ciągle w całości przywiera do korby i pierwszego biegu ( dodam ze accent po 700km już zwisał ) wiec to bardzo mocny łańcuch. Luzów na sworzniach nie ma, no może takie lewo wyczuwalne, stan łańcucha dużo lepszy od Dura ace jaki posiadam model 7701, który po 4000 miał luzy na sworzniach liczone w mm, i był dużo bardziej wyciągnięty. Konstrukcja ogniw connexa z serii 900 jest taka sam jak 800 wiec mysle ze będzie równie wytrzymały.
jaro4444 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Kupiłem dziś Wippermanna 908 + kasetę XT bo tylko tak można było jednym punkcie zamówić (gdzie mieli C9 to nie mieli kasety XT 11-32, albo oba towary mieli w kosmicznych cenach). Poza tym Conex ma spinkę w zestawie... Więc jutro powinienem mieć na rowerze już to zestawienie i postaram się pobujać by sprawdzić jak działa Mój HG53 to już totalne dno, musiałem dziś jeżdzić na 12 z tyłu bo turkotał jak wciekły na 11
Mod Team durnykot Napisano 16 Lipca 2012 Mod Team Napisano 16 Lipca 2012 A słyszał Kolega o chromowanych lufach (wewnątrz oczywiście), chromowanych sworzniach, albo tulejach cylindrowych? Chromowane tuleje cylindrowe???????? Gdzie? W którym silniku? C9 pracuje bardziej twardo od łańcuchów Shimano,ale przynajmniej w moim przypadku skutkuje to szybszą i bardziej precyzyjną pracą. Wydaje się być nieco głośniejszy od Shimano. W moim przypadku C9 po ok. 2500 km wykazuje rozciągniecie na poziomie 1 mm ( wg przymiaru ParkToola) bez pogorszenia pracy i zwiększenia głośności.
jaro4444 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Chromowane tuleje cylindrowe???????? Gdzie? W którym silniku? A tak np. SW400 i SW680 (Leyland): http://www.skleptableo.pl/p/35/29/zestaw-naprawczy-sw-400-tuleja-chromowana--zestawy-naprawcze-autosan.html i dużo innych tzw. suchych tulei cylindrowych...
miller Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 A tak np. SW400 i SW680 (Leyland): http://www.skleptabl...ze-autosan.html i dużo innych tzw. suchych tulei cylindrowych... ale o so chodzi z tym autobusem
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2012 Mod Team Napisano 16 Lipca 2012 Czytaj cały temat to będziesz wiedział
Mod Team durnykot Napisano 17 Lipca 2012 Mod Team Napisano 17 Lipca 2012 A tak np. SW400 i SW680 (Leyland): http://www.skleptabl...ze-autosan.html i dużo innych tzw. suchych tulei cylindrowych... Eeeee, wynalazki......
jaro4444 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 No i zamotnowałem kasetę Shimano XT 770 + Wippermanna 908. Na razie kilkanaście km zrobione i wrażenie, że łańcuch działa z minimalnym opóźnieniem w stosunku do Shimano i nieco twardziej. Zobaczymy co pokaże czas i dasza eksploatacja...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.