Koovert Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Hej! Powoli zaczynam bardziej intensywną przygodę z rowerem i niespiesznie planuję pierwszy porządny wypad w góry (tzn. w Góry, a nie jeżdżenie po asfalcie w górach). Z tego powodu mam pytanie: czy opony Continental Race king (2.0 z przodu i 2.2 z tyłu) wystarczą, czy musiałbym kupić coś z żadszym i bardziej wystającym bieżnikiem? (Jeżdżę na Krossie Level A2, więc jeżeli dobrze myślę, to rower bez problemu wytrzyma trasę.) Z góry dzięki za pomoc.
Mod Team safian Napisano 10 Maja 2012 Mod Team Napisano 10 Maja 2012 Z jakiego powodu chcesz dać szerszą oponę na tył? Po mniej wymagającym terenie raczej dadzą radę, jedynie gorzej może być na śliskim, głównie na kamieniach możesz mieć problemy. Od niedawna używam z przodu Nobby Nic 2.1 i generalnie trzymanie jest świetne, stosunkowo miękka guma, więc właśnie na kamieniach będzie przynajmniej nieco stabilniej, polecam, jedynie z tyłu może się stosunkowo szybko zużyć. Geax Barro Mountain wygląda też zachęcająco
Koovert Napisano 10 Maja 2012 Autor Napisano 10 Maja 2012 Pytam właśnie o te konkretne Continentale, bo już je mam i jeżeli okazały by się zbyt "allroundowe" na wyjazd górski, to musiałbym kupić kolejny zestaw opon. Czemu grubszą mam z tyłu? Bo 2.0 miałem już wcześniej (z poprzedniego roweru), a że tyna opona ma większe obciążenia (nacisk, napędzanie) i łatwiej się zakopuje w błocie/piasku, więc jak kupowałem drugą, to wziąłem szerszą.
hassanbey Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Obecnie używam NN na przodzie RR na tyle swojego rumaka obydwie w rozmiarze 2.1 ale chciałem 2.25 tylko nie było Zaliczyłem w takiej konfiguracji maraton w Złotym Stoku gdzie opony się sprawdziły w 100%. Szerszą oponę daj na przód, w razie piachu,błota czy wody nie będziesz miał noszenia. Ponadto ,o do nacisku to masz rację tylko w połowie, przy zjazdach przednia opona dostaje solidny wycisk i dlatego powinna być szersza.Przy błocie zastosuj bardziej agresywny bieżnik.
Mod Team safian Napisano 10 Maja 2012 Mod Team Napisano 10 Maja 2012 Na błoto akurat lepsza jest węższa opona, która lepiej i szybciej przebije się do podłoża. Ogólnie szerszą oponę z reguły daje się na przód właśnie dla poprawy trakcji, nieco łatwiej opanować poślizg tyłu, niż przodu W cięższy teren na RK bym nie jechał (nie wiem, jaką masz wersję, ale SS mają bardzo cienkie ścianki i ryzyko rozcięcia jest realne), jednak wymieniłbym na coś agresywniejszego, w łagodniejszym terenie powinny się sprawdzić.
Obes Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Jeśli Continental to przynajmniej X-King, a przynajmniej taka opona z przodu : Continental X-King 26x2.2" opona MTB zwijana Continental Opony - Sklep rowerowy rowery Merida Scott Kellys serwis rowerowy serwis Shimano Mavic Rock Shox Shimano, części Shimano rowerowe Race kingi to opony na raczej suche trasy XC
Koovert Napisano 10 Maja 2012 Autor Napisano 10 Maja 2012 Jaką mam wersję Race Kingów? Zwykłą, najtańszą, najcięższą, z dętką. Muszę przyznać, że zdziwiliście mnie tym, że szersza opona z przodu. Przerzucę je na odwrót w takim razie. A jak to jest z podjazdami? Nie jest tak, że przy szerszej oponie przy niskim przełożeniu węższą oponą łatwiej "zerwać" przyczepność opony, a szersza będzie się trzymała? (Obstawiam, że przy okazji moja technika szwankuje i nie utrzymuję równomiernego nacisku na pedały przy wjeżdżaniu na ostre podjazdy przy sypkim podłożu, dlatego mi zrywa, ale chciałbym też temu zapobiec.) @hassanbey Ta przednia RR to co dokładnie? No to mam cztery typy (Schwalbe Nobby Nic, Geax Barro Mountain, Continental X-King oraz tajemniczy RR) i szykuje mi się zakup dodatkowego zestawu tylko na wypady w góry. A jaką szerokość wybrać: węższą (2.0, 2.1), czy szerzą (2.2 lub więcej)? @Safian (lub inny moderator) Z racji tego, że dostałem PMkę od Admina, czy mógłbym prosić Cię o zmianę tematu na: [opona] Continental Race King - nadaje się na wyjazd w góry? (Zrobiłbym to sam, ale nie umiem znaleźć opcji edycji tematu.) Wielkie dzięki Wam wszystkim za rady.
CMIK Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 RR to prawdopodobnie Schwalbe Rocket Ron. Co do Nobby Nic, to super opona, jednak delikatna. Nie wiem w jakie góry chcesz jechać, ale jeśli jest dużo ostrych kamieni, to chyba jednak bym odradzał. Ja używałem wersji Evo i jakkolwiek przyczepność jest niesamowita i zaufanie do przedniego koła wzrasta, to kamienie w kilku miejscach ją ponacinały, nie wiem jak jest z innymi wersjami tej opony Rocket Ron (RR) wg mnie nie nadaje się w góry, bo jest delikatniejszy niż NN. Co do rozmiaru- jeśli zestaw ma być głównie w góry, to raczej szersze, będą wygodniejsze, będziesz mógł zastosować niższe ciśnienie. Jeśli natomiast chcesz przełożyć opony RK i tylną założyć do przodu, to zrób to pod warunkiem, że tylna nie jest zużyta, przyczepność przedniej opony jest zdecydowanie ważniejsza niż tylnej.
ammisiek Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, zgadzam się z nim całkowicie ;d Co do X-Kingów to opona naprawdę według mnie warta polecenia za dość niewielkie pieniądze (50 zł) chyba że interesuje cię wersja RS czy SS to wtedy tak tanio już nie jest ;d Guma dobrze się trzyma na suchym jak i mokrym terenie, co do przecięć to według mnie każdą oponę da się przeciąć, wystarczy mieć do tego "szczęście" ;d.
karmelekrakiety Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Apropo NN to uważaj z nią na asfalcie, bo chwile pojedziesz i bierznik wcina naprawdę szybko. Żeby nie było tak że Ci się opona skończy w połowie wypadu w góry.
Obes Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Schwalbe są bardzo śliskie na mokrym, dlatego u mnie odpadają. Co do opon na przód szersza żeby np. na piasku , luźnyn gruncie, podmokłym terenie się nie zapadała, żeby łatwiej utrzymać trakcję na zakręcie (boczne klocki lepiej trzymają) , węższa z tyłu ponieważ lepiej wcina się w teren i trudniej zerwać przyczepność (zabuksować kołami)
Koovert Napisano 10 Maja 2012 Autor Napisano 10 Maja 2012 @Cmik Tylna zrobiła 40 km, więc to nie problem. A propos Nobby Nica i asfaltu, to te opony były by tylko i wyłącznie na góry, więc to nie problem. (Wiem, że im rzadszy bieżnik tym szybciej się wyciera.) Na stronie Continental piszą, że X-king to coś pomiędzy Race Kingiem i Mountain Kingiem. Może warto by w takim wypadku przeskoczyć od razu o 2 kategorie (skoro te opony były by stosowane zamiennie) i kupić dwie drutówki MK 2.4? Czy może to już zbyt agresywna/wymagająca/ciężka/trudna/porządna opona na pierwsze górskie wypady dla kogoś, kto zaczyna przygodę z jazdą stricte górską na rowerze? Bo jak porównuję bieżnik na zdjęciach, to ten z MK i z NN wygląda bardzo podobnie, z tym, że Continentala 2.4 można mieć za 60zł, a duża Schwalbe tak tania już nie jest.
rzymo Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Zwykłe wersje takich opon + góry to głównie problem słabych bocznych ścianek (gdzieś trzeba zrzucić nadmiar gumy, żeby opona jako całość nie ważyła za dużo). W pewnym stopniu problem rozwiązują wersje "wzmacnianie": Protection u Continentala, SnakeSkin/Double Defense u Schwalbe, TNT u Geaxa (oprócz stopki jak w tubelessach boki są mocniejsze i sztywniejsze). Według mnie możesz spróbować Mountain Kinga.
Obes Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Na stronie Continental piszą, że X-king to coś pomiędzy Race Kingiem i Mountain Kingiem. Może warto by w takim wypadku przeskoczyć od razu o 2 kategorie (skoro te opony były by stosowane zamiennie) i kupić dwie drutówki MK 2.4? Czy może to już zbyt Dwie 2,4 to przesada do Twojego roweru, wersja 2.2 będzie OK. wcale nie jest wąska, jednak X-Kingi zapewne by Ci wystarczyły.
aegis Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 obawiam sie ze MK 2,4 nie wejdzie na tył (chyba ze sie myle )
CMIK Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Z tańszych choć niekoniecznie gorszych opon w góry mogę polecić jeszcze Kendę Nevegal. Co prawda na asfalcie stawia spore opory, ale to typowa opona w trudniejszy teren, więc można na to przymknąć oko. Wersja zwijana: http://allegro.pl/opona-kenda-nevegal-26-x-2-10-kevlar-60tpi-2-10-i2323404165.html
ammisiek Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Conti MK 2.4 to lekka przesada moim zdaniem. Jak już chcesz MK to 2.2
bacakatowice Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 a Mountain King II ?? http://allegro.pl/opony-continental-mountain-king-ii-26x2-2-84tpi-i2314894111.html
Koovert Napisano 10 Maja 2012 Autor Napisano 10 Maja 2012 Mountain Kingi 2.2, jadę po Was! Strzeżcie się. Poszperałem po "garażu" na forum i już nawet widzę, jak się będzie mój rowerek prezentował: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/2143-kross-level-a2/page__tab__main Swoją drogą, dziwne, że nie bangla wyszukiwarka (przynajmniej mi) i musiałem szukać via google. Wielkie dzięki jeszcze raz za rady. Do zobaczenia w górach.
hassanbey Napisano 11 Maja 2012 Napisano 11 Maja 2012 Pisząc o RR miałem na myśli Schwalbe Racing Ralph A jeżeli chodzi o dobór zerknij na tę stronę i wszystko CI się wyjaśni
mike24 Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 Pisząc o RR miałem na myśli Schwalbe Racing Ralph A jeżeli chodzi o dobór zerknij na tę stronę i wszystko CI się wyjaśni podłączę się do tematu... jestem akurat użytkownikiem Nobby Nic 2,25 na obu kołach... potwierdzam, że oponki świetne i wszechstronne, ale niestety przy jeździe po asfaltach, a zdarza mi się dość często, bierznik na tyle znika w oczach zainteresowała mnie alternatywa na tył w postaci Racing Ralph... pytanie do ciebie czy kupić również 2,25 (jak NN na przodzie bo zostaje) czy jednak tak jak radzą węższą?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.