Skocz do zawartości

[manetka] Zerwana linka w manetce LX - jak to ugryźć


Maciek764

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Swego czasu przerzutka z tyłu zaczęła mi dziwnie działać, na nic się zdawały regulacje. Dziś chyba znalazłem przyczynę bo całkowicie zerwała się linka - chyba robiła to stopniowo bo coś tam chrobotało w manetce. Wygląda to tak jak w załączniku. Pytanie mam w zasadzie proste: jak kupię linkę i otworzę tą manetkę to:

 

A: wyjmę starą, wsadze nową, zakręcę, przeprowadze przez pancerze i gotowe

B: rozkręcę, wyskoczy mi pierdylion malutkich części, sprężynek i ujrzę mechanizmy jak ze statku kosmicznego

 

Jeżeli opcja A, to jutro kupię linkę i to zrobie, jeżeli opcja B to pójdę do serwisu. A najlepiej jakby ktoś miał zdjęcie środka manetki Deore ;)

post-110714-0-23791700-1335205537_thumb.jpg

Napisano

sruba barylkowa sam wykreciles ? bo to dziwna czynnosc przy wymianie linki

Tak, wykręciłem ale nie w celu wymiany linki tylko żeby sprawdzić co się stało (bo trochę mnie zdziwiło że linka w LXach się zerwała, nigdy mi się przy przerzutkach nie zerwało). A to komplikuje sprawę :P ?

Napisano

Tak jak napisał przedmówca, nie musisz tego rozkręcać. Odkręcasz tylko czarną plastikową śrubę (na krzyżak), która jest zaślepką końcówki linki. Ustawiając na odpowiednim biegu (najmniejsza zębatka) widzisz końcówkę linki i ją wyjmujesz.

Montaż - i tu uwaga bo łatwo się pomylić - przebiega w odwrotnej kolejności niż demontaż :)

Napisano

Tak jak napisał przedmówca, nie musisz tego rozkręcać. Odkręcasz tylko czarną plastikową śrubę (na krzyżak), która jest zaślepką końcówki linki. Ustawiając na odpowiednim biegu (najmniejsza zębatka) widzisz końcówkę linki i ją wyjmujesz.

Montaż - i tu uwaga bo łatwo się pomylić - przebiega w odwrotnej kolejności niż demontaż :)

 

No wyciągnąłem tą linkę, trochę podłubałem bo akurat się zerwała w samym środku. Nie trzeba faktycznie nic rozkręcać. Jutro sobie zmienię linkę sam. Mam tylko jedno pytanie, pewnie dosyć głupie ale nigdy linek nie zmieniałem - linki do przerzutek są uniwersalne (z tym samym końcem) ? Bo do hamulców z tego co pamiętam jest inny koniec.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Raczej zmień najpierw ostatni odcinek pancerza przy przerzutce :) Jeśli nie masz pieniędzy na wymiany, jeśli skrzynia biegów działa opornie to to rozwiązanie pomaga w 90 procentach przypadków - jeśli linka nie jest zardzewiała. Pozostałe odcinki pancerza - jest ich zazwyczaj w sumie trzy - są odsunięte od bezpośredniego działania np błota czy wody z podłoża więc są mówiąc banalnie "mniej zasyfiałe".

Sklepy oferują docięte na długość kawałki pancerzy wraz z końcówkami - gotowe fabrycznie przygotowane do użycia. w takm przypadku kupujesz montujesz i już.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...