Maciek764 Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Swego czasu przerzutka z tyłu zaczęła mi dziwnie działać, na nic się zdawały regulacje. Dziś chyba znalazłem przyczynę bo całkowicie zerwała się linka - chyba robiła to stopniowo bo coś tam chrobotało w manetce. Wygląda to tak jak w załączniku. Pytanie mam w zasadzie proste: jak kupię linkę i otworzę tą manetkę to: A: wyjmę starą, wsadze nową, zakręcę, przeprowadze przez pancerze i gotowe B: rozkręcę, wyskoczy mi pierdylion malutkich części, sprężynek i ujrzę mechanizmy jak ze statku kosmicznego Jeżeli opcja A, to jutro kupię linkę i to zrobie, jeżeli opcja B to pójdę do serwisu. A najlepiej jakby ktoś miał zdjęcie środka manetki Deore
Axl Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Jeżeli nie możesz wyjąć przez gniazdo, rozkręć obudowę. Bez obawy, nic nie wypadnie.
rzezniol Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Odkrecasz 1 srubke która jest "między" dzwigniami ... Zrzucasz na najmniejszą zębatke wykręcasz i masz dostęp http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore-XT/CSM750/SI-R650F-En_v1_m56577569830611891.pdf W tym pdf`ie widac to jak na dłoni Pozdro
vitesse Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 sruba barylkowa sam wykreciles ? bo to dziwna czynnosc przy wymianie linki
Maciek764 Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Napisano 23 Kwietnia 2012 sruba barylkowa sam wykreciles ? bo to dziwna czynnosc przy wymianie linki Tak, wykręciłem ale nie w celu wymiany linki tylko żeby sprawdzić co się stało (bo trochę mnie zdziwiło że linka w LXach się zerwała, nigdy mi się przy przerzutkach nie zerwało). A to komplikuje sprawę ?
kuvel Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Tak jak napisał przedmówca, nie musisz tego rozkręcać. Odkręcasz tylko czarną plastikową śrubę (na krzyżak), która jest zaślepką końcówki linki. Ustawiając na odpowiednim biegu (najmniejsza zębatka) widzisz końcówkę linki i ją wyjmujesz. Montaż - i tu uwaga bo łatwo się pomylić - przebiega w odwrotnej kolejności niż demontaż
Maciek764 Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Napisano 23 Kwietnia 2012 Tak jak napisał przedmówca, nie musisz tego rozkręcać. Odkręcasz tylko czarną plastikową śrubę (na krzyżak), która jest zaślepką końcówki linki. Ustawiając na odpowiednim biegu (najmniejsza zębatka) widzisz końcówkę linki i ją wyjmujesz. Montaż - i tu uwaga bo łatwo się pomylić - przebiega w odwrotnej kolejności niż demontaż No wyciągnąłem tą linkę, trochę podłubałem bo akurat się zerwała w samym środku. Nie trzeba faktycznie nic rozkręcać. Jutro sobie zmienię linkę sam. Mam tylko jedno pytanie, pewnie dosyć głupie ale nigdy linek nie zmieniałem - linki do przerzutek są uniwersalne (z tym samym końcem) ? Bo do hamulców z tego co pamiętam jest inny koniec. Dzięki za odpowiedzi.
rzezniol Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Linka do przerzutek jest linką do przerzutek ... Ma mniejszą końcówke i jest cieńsza niż hamulcoawa Pozdro
rzezniol Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 ... i szlifowaną ... a przy okazji wymień pancerze na nowe
mekp Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 ... z tym teflonem nie ma co szaleć Bo często słaby teflon działa w druga stronę. pozdrawiam xMekpx
tobo Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 Raczej zmień najpierw ostatni odcinek pancerza przy przerzutce Jeśli nie masz pieniędzy na wymiany, jeśli skrzynia biegów działa opornie to to rozwiązanie pomaga w 90 procentach przypadków - jeśli linka nie jest zardzewiała. Pozostałe odcinki pancerza - jest ich zazwyczaj w sumie trzy - są odsunięte od bezpośredniego działania np błota czy wody z podłoża więc są mówiąc banalnie "mniej zasyfiałe". Sklepy oferują docięte na długość kawałki pancerzy wraz z końcówkami - gotowe fabrycznie przygotowane do użycia. w takm przypadku kupujesz montujesz i już.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.