Skocz do zawartości

[Łańcuch] 8-rzędowy na kasecie 9-rzędowej


holdegron

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Po ostatnich oględzinach mojego łańcucha (Connex 904) stwierdziłem że już trochę naciągnięty.

Z ciekawości porównałem go do starego Connexa 808 z przebiegiem 4kkm. Nie zdziwiłem się zbytnio

widząc że ósemka jest w lepszym stanie po 4 tysiach niż dziewiątka po dwóch...

Tytułem eksperymentu założyłem ósemkę do napędu dziewiątkowego - kaseta HG50.

Pomimo większej szerokości łańcucha napęd pracuje poprawnie. Zmiana biegów jest troszkę słabsza ale może to wynikać ze zużycia ósemki. Generalnie nie odczułem negatywnych efektów takie mariażu.

 

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie ?

 

Pozdrawiam, Bobby

Napisano

no to hulaj jak działa, żyć nie umierać :) Może kaseta się zjedzie trochę szybciej, jednak łańcuch jest szerszy. 9-cio rzędówka ma coś 6,6 mm, 8-ka więcej. Skoro akceptujesz gorsza zmianę przełożeń którą odczuwasz ale jednak rower jedzie, to jeździj. Ze świadomościa jednak że tak być nie powinno i pewnie taki łancuch + kaseta 9 wzajemnie wykończa się znacznie szybciej

 

Na twoim miejscu, Gdybym miał starą kasetę i stary łancuch w tej konfiguracji to bym chyba jeździł

Napisano
Pomimo większej szerokości łańcucha napęd pracuje poprawnie. Zmiana biegów jest troszkę słabsza ale może to wynikać ze zużycia ósemki. Generalnie nie odczułem negatywnych efektów takie mariażu.

Jeśli słabsza zmiana biegów nie jest negatywnym skutkiem to co jest ?

Napisano

Trochę bez sensu jest się pchać w łańcuch ósemkowy. Rower MTB służy do szaleństw, a nie dostojnej jazdy po mieście, z szybkością zmiany biegów jak w 20 letnim automacie opla.

 

Jeżeli szukasz trwałego rozwiązania, kup Campę C9. Ten łańcuch jest nieco szerszy od Shimano 9s, ale nie zauważyłem żadnych problemów ze zmianą biegów.

Napisano

Andrew a co masz do automatów Opla ?? :)

Przypomne tylko ze jak 20 lat temu opel miał 4 biegi w automacie to VW smigał dalej na 3 biegach :)

Z własnego doświadczenia wiem (mam 16`to letniego Opla z automatem) że przecietny nawet 20`letni sprawny automat szybciej znika ze skrzyzowania i szybciej zmienia biegi od przeciętnego kierowcy z manualem. :)

 

Koniec OT

 

A w temacie ... dla mniue pogorszona zmiana przełożeń to wystarczający powod aby nie zakładać łańcucha 8 na kasete 9.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...