Skocz do zawartości

[12385g] Kross Level a2 MOD - by kubzys


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W końcu złożyłem maszynkę :) Jest to składak na ramie Krossa Level a2. Wszystkie części dobierałem i składałem sam. Kierowałem się przede wszystkim ceną z wiadomych przyczyn, ale waga również wchodziła w grę.

 

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS - 8g

Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g

-Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g

-Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g

Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g

-Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g

-Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g

Cables: (Pancerze i linki) - 98g

Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g

Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g

Fork: (Widelec) - SR Suntour Raidon Air LOD - 2164g

Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g

Handlebar: (Kierownica) - Truvativ Hussefelt 680mm - 314g

Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g

Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g

Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g

Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g

Skewers: (Zaciski koł) - 122g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g

Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g

Tire (Front): (Opona przednia) - CST 1.95 - 916g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Hutchinson Rock 1.95 - 882g

Tubes: (Dętki) - 332g

Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

 

 

 

 

Rowerek mimo, że jeździ to nie jest do końca skończony. Muszę dokupić bidon i rogi, skrócić trochę sterówkę, kierownicę i gripy. Oczywiście wszystko poważę, ale rower na razie waży dużo więc te zabiegi dużo nie przyniosą. Jednak ziarnko do ziarnka...

Wiem, opony strasznie ciężkie. Niestety nie dysponowałem funduszami na lżejsze, ale pewnie szybko je zajeżdżę i od razu kupię nawet jakieś Kendy Karmy (o wiele lżejsze niż te). Kierownica też ciężka - sądziłem, że będzie wygodniejsza niż prosta, ale gdy będę miał trochę grosza na zbyciu to się ją wymieni na jakąś giętą, ale bez wzniosu - będzie o wiele lżejsza. W wersji końcowej chcę zejść do 12kg (wymiana amora itp), ale to już dalsze plany.

 

100_0712.JPG

 

 

a tutaj z bratem mieszczuchem ;)

 

100_0716.JPG

 

 

 

link do zdjęć roweru: https://picasaweb.go...COmi19LgnpqUBA#

linik do wszystkich części na wadze: https://picasaweb.go...gCP27haKhoL2OFQ

Np koła i korba są zważone razem z zaciskami/osłoną, ale później je zdjąłem i zważyłem osobno, więc waga kół jest podana w specyfikacji bez zacisków, a korby bez osłonki.

A i właśnie nie wiem, jak nazwać tą osłonę na ramę pod łąńcuch. W specyfikacji jej nie wymieniłem ale w wagę ogólną jest wliczona.

 

 

Jutro dodam więcej fotek maszynki :)

Czekam na opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to do dh ;) Myślałem, że będzie wygodniejsza. Szczerze mówiąc, to rzeczywiście prosta kiera by pasowała. Więc gdy znajdzie się trochę grosza to się ją na pewno wymieni na jakąś prostą albo lekko giętą, ale bez wzniosu ;) Za 50 zł coś sensownego można dostać, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to do dh ;) Myślałem, że będzie wygodniejsza. Szczerze mówiąc, to rzeczywiście prosta kiera by pasowała. Więc gdy znajdzie się trochę grosza to się ją na pewno wymieni na jakąś prostą albo lekko giętą, ale bez wzniosu ;) Za 50 zł coś sensownego można dostać, nie?

hmm, ja bym celowal w accenta np http://strefasportu.pl/kierownica-accent-fatampflat-czarn-prosta-p-522.html w miare lekka kierownica, też się nad nią zastanawiam, musze swój rowerek troszke odchudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde, ale wpadka... Nie policzyłem wkładu suportu :verymad: Także teraz zmienia się:

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g

a waga na [13836g]

Także bardzo bym prosił moderatora o zmianę nazwy mojego tematu na [13836g] .... oraz modyfikację mojego pierwszego posta żeby crankset było 1196g.

Z góry dzięki.

Edytowane przez Lookas 46
done ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Trochę czasu minęło, chciałem go sprzedać ale jednak zostawiam. Rowery poszły trochę w górę i musiałbym sporo dołożyć do czegoś co by mnie interesowało.

 

Wymieniłem tego hussefelta na KCNC dark side. Od razu czuć różnicę. Hussefelt ważył 314g, KCNC tylko 162 :) A ważyć będzie jeszcze trochę mniej, bo muszę ją skrócić. Teraz ma 600mm, dla mnie dobra będzie jakoś 540/560mm.

 

100_0908.JPG

 

Także zmienia się:

Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g

i waga na:

[13684g]

 

W planach mam także sprzedać Raidona, dołożyć trochę i kupić Epicona. Waga by sporo spadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem tego hussefelta na KCNC dark side. Od razu czuć różnicę. Hussefelt ważył 314g, KCNC tylko 162 :) A ważyć będzie jeszcze trochę mniej, bo muszę ją skrócić. Teraz ma 600mm, dla mnie dobra będzie jakoś 540/560mm.

 

100_0908.JPG

 

Także zmienia się:

Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g

i waga na:

[13684g]

 

 

Jeśli przytniesz tę kierę na tak krótką jak planujesz,to według mnie będzie to przesada.Uważam,że 580mm to minimum.Ponadto szkoda by było takiej fajnej i klasowej kierownicy dla tych paru gramów.Chcesz zyskać naprawdę na masie,to nastaw się na wymianę pozostałych ciężkich komponentów :thumbsup: Zacznij najlepiej od opon,bo to jakieś przerażliwe kloce,przy nie wielkiej szerokości. :whistling:

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No opony to kloce straszne, są w planie do wymiany po amorze. Może jakieś Kendy Karmy zwijane (460g). To by było po pół kilo na oponie :w00t: Także jeśli dobrze pójdzie to w lipcu bym go odchudził o niecałe 1,5 kg :)

 

A kiera taka wąska bo ja sam wąski jestem ;) Zobaczymy jeszcze, pojeżdżę trochę tak jak jest. Jeśli będzie za szeroko to się skróci do 580, jeśli dalej za szeroko to 560. Na tych kilku gramach mi tak nie zależy, po prostu bym je zyskał przy skracaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i Raidon sprzedany, zakupiony został Epicon LOD 2012 :) Waży 1678g po skróceniu sterówki (na zdjęciu 1690g, ale razem z bieżnią, a bieżnia 12g). Praca powala na kolana ;) W porównaniu do Raidona to Epicon wybiera wszystko. No po prostu miodzio. Jutro wrzucę fotki roweru jeśli nie będzie padać, a jeśli będzie to w niedzielę.

 

100_0968.JPG

 

Doszedł też adapter na przód, bo Epicon z jest z mocowaniem IS, a Raidon był z PM, więc wrzucam całą aktualną konfigurację:

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - NoName - 6g

Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g

-Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g

-Front Adapter: (Adapter 160mm) - 15g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g

Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g

-Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g

-Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g

Cables: (Pancerze i linki) - 98g

Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g

Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g

Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon Air LOD - 1678g

Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g

Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g

Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g

Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g

Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g

Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g

Skewers: (Zaciski koł) - 122g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g

Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g

Tire (Front): (Opona przednia) - CST 1.95 - 916g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Hutchinson Rock 1.95 - 882g

Tubes: (Dętki) - 332g

Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

 

I waga na:

[13225]

 

Niestety to nie jest lekko, ale już niedługo będzie lżej ;)

W planach następne do wymiany są opony, bo te obecne to straszne kloce. Tak myślę o Kendach Karmach. Zwijane ważą niby po ~480g i kosztują po 55 zł sztuka. Tak więc nie tak drogo a nawet lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rowerek troszeczkę, a nawet całkiem sporo schudł :) Prosta sprawa - opony Hutchinson Rock i CST (waga po 900 gramów) wymieniłem na zwijane Kendy Karmy (waga po 484 i 496 gramów).

 

100_1028.JPG

 

100_1029.JPG

 

Jutro pierwsza jazda, na pewno odczuję różnicę, bo to prawie po pół kilo na kole mniej :)

 

Poniżej dokładna specyfikacja po zmianach:

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - NoName - 6g

Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g

-Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g

-Front Adapter: (Adapter 160mm) - 15g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g

Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g

-Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g

-Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g

Cables: (Pancerze i linki) - 98g

Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g

Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g

Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon Air LOD - 1678g

Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g

Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g

Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g

Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g

Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g

Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g

Skewers: (Zaciski koł) - 122g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g

Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g

Tire (Front): (Opona przednia) - Kenda Karma 2.0 - 484g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma 2.0 - 496g

Tubes: (Dętki) - 332g

Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

 

I calkowita waga:

[12407g]

 

Także proszę o zmianę nazwy tematu.

 

I jest coraz lepiej, do magicznej granicy 11xxx już coraz mniej ;) W dalszych planach zmiana korby na Deore m590 oraz sztycy na jakąś lżejszą. No i może jakieś rogi przylecą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dętek na pewno nie zmienię. Te są ok. Skoro coś jest cieńsze to i musi być słabsze. A i opony mam dosyć lekkie, więc nie chcę ryzykować kapciem co 100km.

Co do kół... No fajnie by było, ale to trzeba z 6-7 stówek wydać.

Z korbą to samo. XT to na pewno nie będzie. Jeśli już to deore zwykłe pewnie, chyba żebym wyrwał używane XT za 250-300, ale to graniczy z cudem.

 

Tak realnie to najbliższym zakupem będą chyba zaciski dartmoor bolt. Trochę się na wadze zjedzie, ale będą mocniej trzymać, bo to co mam teraz to naprawdę mocne nie jest.

Myślę też o jakiejś używanej sztycy, na nową kasy nie mam.

 

Ogólnie wiecie chyba jak to jest jak kasy nie ma ;)

Edytowane przez kubzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki możesz zapodać marki CYT ok 130g sztuka. Ja z nimi nie miałem żadnych problemów. Zyskałbyś na dwóch sztukach ok 70g. Jakbyś nie bał się ultralekkiech Schwalbe XX-light to lecisz w dół o kolejne 50g. Zaciski Dartmoora ponoć dają radę, ale nieco lżejsze i nieco droższe Accenty mają szybkozamykacz. Możesz też spróbować z kablami NIro. Są dość tanie, wiec jak nie przypasują to żalu większego byc nie powinno. Pracują niestety trochę słabiej niż dobrej klasy okablowanie Shimano. Na tym interesie utraciłbyś połowę wagi. Gripy masz niezłe, ale pomyśl z czasem o leciutkich Boplightach - ok 15-17g ważą.

 

Ciąży Ci bardzo ta sztyca i to w pierwszej kolejności wywaliłbym z Twojego roweru. A idzie to w dobrym kierunku :)

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki zostają te które są. Są sprawdzone, sporo przejechały i żadnych kapci.

 

O zaciski chodzi Ci o te:

http://allegro.pl/superlekkie-zaciski-accent-race-titan-47g-ambike-i2644414418.html

?

Tylko szkoda, że czerwonych nie ma :/

 

Bo te dartmoory ładnie by mi przypasowały.

http://allegro.pl/komplet-zaciskow-piast-dartmoor-bolt-czerwone-p-t-i2611393950.html

 

I nie wiem co lepsze - szybkozamykacz i czy imbus? Imbusem chyba mocniej skręci, ale trzeba odkręcać przy zdejmowaniu koła. Niby nie problem, ale szybkozamykacze wygodniejsze.

 

 

Co do sztycy to tak, pójdzie do wymiany tylko nie wiem kompletnie czego szukać. Na pewno będzie jakaś używka. Tak jak pisałem, nie mam kasy żeby wydawać stówkę na sztycę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chciałbyś brać te Accenty, to lepiej nie białe. Podobno jest to lakier (nie wiem, nie miałem w rękach) i szybko się łuszczy, więc wizualnie średnio :/

no i jak za mocno skręcisz tył to coś się tam luzuje czy coś, musiałbyś poszukać na forum.

 

Dartmoor IMHO jest bezpieczniejszy, i ma więcej przychylnych opinii. No i jest czerwony :) A to że jest na imbus to aż tak dużej różnicy nie ma, tyle że musisz ze sobą klucz wozić. No, chyba że startujesz w maratonach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, że imbus to nie problem. Klucze mam przy sobie zawsze. Jeszcze poczytam, ale raczej będę brał dartmoory.

 

Ze sztyc to co polecacie lżejszego? Musi być minimum 350 mm i 27.2. Najlepiej koło 6 dych (używka).

 

 

A i jeszcze prosiłbym ponownie o zmianę nazwy tematu na [12407g] ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...