Skocz do zawartości

[spd]jak myślicie,czy nie bylo by bardziej wydajniej zalozyc do roweru wieksza przedna zekatke o 4cm


Pawelbikerrr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam pomysl wmontowac w moj rower wieksza o okolo 4 cm przedna tarcz do napedu. efektem tego by byla wieksza wydajnosc pracy na rowerze. Poprzez wieksza droge jaka musza przebyc pedala zwiekszyla by sie rowniez energia ktora jest dalej przekazana do tylnego kola i zamiena na ruch okezny. Reansumując mniej pedalowania a wieksze przyspiieszenia i v-max rowerku. co o tym sądzicie?

Napisano

może to miałoby sens jakbyś zamiast zębatki wymienił ramiona korby na dłuższe ale co do tego mają pedały spd?

Napisano

Może opisz jaki masz rower, jakie komponenty, docelowa ilość zębów na blacie, styl jazdy itp., a wtedy odpowiedzi innych będą bardziej rzeczowe, bo jak na razie wynika, że chcesz przerobić rower na jeżdżąca piłę tarczową :)

Napisano

no to jeszcze raz w jakim celu chcesz założyć tak dużą zębatkę? Zmienisz tylko przełożenie. Czyli będziesz mógł jechać szybciej ale trzeba będzie włożyć w pedałowanie odpowiednio więcej energii. Jeśli chciałbyś uzyskać efekt z pierwszego posta musiałbyś założyć korby z dłuższymi ramionami ale wtedy o ile nie masz sporo ponad 2m wzrostu niewygodnie by się pedałowało.

Napisano

tzn sądze ze rower wtedy bedzie szybciej jechal po rozpedzieniu ale tez czesto jezdze na niższej przerzutce wiec tylne kolo mialoby szybszy moment obrotowy

Napisano

"bedzie szybciej jechal po rozpedzieniu" - i tu jest pies pogrzebany ;) Do tego rozpędzenia się i utrzymania szybkości potrzeba odpowiednio większej siły. Nie ma nic za darmo, sama wymiana zębatki nic nie da, automagicznie nie zaczniesz jeździć szybciej przy takim samym poziomie wysiłku.

Napisano

wszystko Ci się pomieszało.

większe koło z przodu (zębatka), może wpłynąć na v-max jeśli masz dostatecznie dużo siły :) ale przyśpieszenia nie zwiększy, wręcz zmniejszy (spróbuj przyśpieszać 0-100km/h w samochodzie tylko na 3 lub 4 biegu).

 

przy przedniej zębatce 44t i tylnej 11t można osiągnąć na rowerze XC nawet i 70km/h, ale raczej za jakimś pojazdem, wycinak (ktoś z mega formą) 60km/h na krótkim odcinku pojedzie.

 

a jaką Ty masz formę ?

jeśli chcesz zwiększyć użyteczność roweru, to tu pomaga zmniejszenie przedniej zębatki np. do 42 lub 40t, bo częściej możesz z blatu korzystać.

 

 

przy okazji, mylisz wszystkie pojęcia.

moment obrotowy to siła (nie może być szybszy), moment obrotowy możesz zwiększyć wydłużając ramię - np. ramię korby.

powyżej 30km/h, 80-90% siły którą wkładasz w jazdę rowerem, jest zużywana na pokonanie oporu powietrza.

Napisano

Też zadałem sobie takie pytanie i... założyłem zębatkę 52.

Jeżdżę Gazelle Montruex Track&Trail, gł. po asfaltowych ścieżkach rowerowch. Chadzam do siłowni, 81 kg.

Szczerze mówiąc nawet przy tej liczbie zębów z przodu, używając 11 z tyłu, podjeżdżam na takim pzełożeniu pod niezbyt strome górki.

Mam nadzieję, że jasno wyłożyłem (mój) cel posiadania z przodu dużej liczby zębów.

Jedyny problem: sklep nie dysponuje żadną osłoną, nogawka notorycznie "usmarowana"... ;-)

Napisano
tzn sądze ze rower wtedy bedzie szybciej jechal po rozpedzieniu ale tez czesto jezdze na niższej przerzutce wiec tylne kolo mialoby szybszy moment obrotowy

Taa, jak wwieziesz go samochodem na sporą górkę to na asfaltowym zjeździe będziesz bił rekordy prędkości :teehee:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...