Skocz do zawartości

[rower] Kross Hexagon V6


Rekomendowane odpowiedzi

Aby rozwiać wszystkie wątpliwości co do łańcucha, Skrzynia wrzucił link do takiego kompendium. Polecam.

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/lanc.html

 

Wyskoczyłem dzisiaj na 15 km. Żółwie tempo, bo popranie się w kałużach bez błotników to raczej nie dla mnie. Rower po zmianie napędu całkowicie bezgłośny. Cały czas wyczuwam zmianę długości ramienia korby. To nie przeszkadza, ale przy pierwszych kilometrach nie daje zapomnieć o sobie. Nie będę się rozpisywał co do nowych elementów, bo wszystko działa świetnie, ale mam jednak kilka uwag do amortyzatora.

W ostatnim czasie dużo stracił ze swojej początkowej jakości. Jest bardziej twardy, zakres amortyzacji chyba sie pomniejszył. Wrażenie potęgują również nowe opony napompowane do 4 barów. Gdzie bym nie wjechał (oprócz równego w miarę asfaltu) to wszystkie nierówności przechodzą bezpośrednio na mnie. Dla mnie to chyba dobrze, bo jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie, ale zobaczymy co będzie jak wyskocze sobie na jakiś dłuższy odcinek. Mam nadzieję, że za bardzo mnie nie wytrzęsie ;) .

 

Rama i koła - mimo, że starałem się jechać w miarę wolno - i tak są całe w błocie. Na szczęście jakość po ponad roku użytkowania i jednym centrowanie się nie zmieniała :D . Ogólnie całościowo jestem bardzo zadowolony.

 

Mały OT na koniec. Dzisiaj koleżanka koleżanki zapierała się, że jej kolega kupił z drugiej ręki rower o wadze 3 kg! za ok 7k zł. Ludzie to mają naprawdę wyobraźnię :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mam przyjemnosc jeździc na hexagonie v6. kupiłem go w piątek 13 ale mimo wszystko działa bez zarzutu jak na razie. Kosztował mnie 1200 zł lecz jest to wersja tzw. eksportowa i ma lepsze komponenty jak np:

Specyfikacja:

Rama: aluminiowa 6061 21" 17"

Widelec: Sontour XCR

Hamulec przedni: V-Brake Alhonga HJ-806AD

Hamulec tylny: V-Brake Alhonga HJ-806AD

Wolnobieg: kaseta Sontour 8-rzędowa

Przerzutka tylnia: Shimano DEORE

Przerzutka przednia: Sontour XCC 322

Manetki: Shimano ST-EF 35

Obręcze: AlexRims X-2100

Siodło: Selle Royal

Opony: Kenda 26 x 1.95

Mostek: Zoom aluminiowy

Korba: Truvativ X-Flow aluminiowa

Liczba biegów: 24

Waga: 14 kg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusak nie jestem pewny, ale czy przerzutka która obsługiwała do tej pory blat 42T (maksymalnie ;) ) obsłuży 44T? (To takie pytanie do mądrych osób :) . Wiem, że Deore jes lepsze, ale korbę Alivio masz ok 100,00 zł taniej :( ). Z resztą zapraszam tutaj: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=28264

 

Pikok masz 2 wielkości ramy w 1 rowerze ? :P W V6 jest montowana kaseta, a nie wolnobieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie przerzutka Suntour'a coś średnio wrzucała na blat, a ja mam właśnie deore. A z tego co wiem Alivio całkiem nieźle sobie radzi i chyba lepiej od tego Truvativa.

 

PS taki troche OT, ale mam pytanie jak będę wymieniał mostek to zastanawiam się na jaką długość. Mam 164 cm wzrostu i ramę 19" (trochę na wyrost)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mam przyjemnosc jeździc na hexagonie v6. kupiłem go w piątek 13 ale mimo wszystko działa bez zarzutu jak na razie. Kosztował mnie 1200 zł lecz jest to wersja tzw. eksportowa

 

no to kolejny taki sam rowerek w DG. Trzeba sie razem przejechac :)

 

pozdrawiam

 

ja rowniez B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... :D czy wy ludzie naprawdę nie potraficie normalnie/konkretnie/sensownie skonstruować pytania :P ?

 

Nikt nie będzie zgadywał, czy chodzi Ci o sklep, producenta, allegro, czy jakieś inne źródło. Nie wiemy czy pytasz o rower nowy, czy używany (chociaż wydaje mi się że raczej nowy). Nie wiemy też czy interesuje Cie rocznik 2006 czy 2007 :D . Nic nie wiemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze hamulce są dość kitne. oleje tarczówy lx i kupie v-brakei lx. stwierdziłem, że chyba nie opyla sie ładować tyle kasy w ten rower. i jeszcze ta korba o paranormalnych wielkościch zębatek do wymiany bedzie.

PS. Kathar nie wiem jak ci sie udało utrzymać ten amor w takim stanie wizualnym. z mojego schodzi farba kilogramami. nalepki tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce też pójdą do wymiany. LX BR-M580 - myślę że dla mnie w sam raz. Co do amora to co ma mu się stać, jak ja praktycznie tylko po asfalcie jeżdżę :) ?

 

Co do ładowania kasy w rower, to w planie kiedyś, kiedyś (w przyszłym roku :) ) jest wymiana ramy na troszkę lżejszą, więc te moje obecne inwestycje mają całkowy sens. W planach do wymiany będzie jeszcze kilka innych elementów. Jak starczy kasy to z Hexagona pozostanie chyba tylko dzwonek :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne ja chce sobie koła kupić w tą zimę mam nadzieje :) Tylko, że inne szprychy i czerwone nyple alu :P Potem z takich poważniejszych zmian to amorek i zbieram na ramę :D Tak więc u mnie jak u Kathara opłacało się wkładać w ten rower tyle pieniędzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

części kupie raczej pod koniec zimy, bo:

1) bedą tańsze

2) zime wole jeszcze przejeździć na starych, bo nie ma sensu zużywać nowych.

do szczyrku mam z 15km, więc może bede zarzucał sprzęt na deske na plery i dojeżdżał na rowerze pod wyciąg. albo sprzęt wcisne do auta i przjedzie mi razem z tatą :P no i bedzie trzeba kupić/zrobić opony z kolcami do jeżdżenia po lesie. a co do ram to ostatnio widziłem na allegro ramkę karbonową ważącą w okolicach kilograma tyle, że kosztuje 3000 czy jakoś tak. a w bikestacji są koła ważące jakoś 1,4kg para. problem w tym, że trzeba by obrabować bank, żeby kupić to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...