amidar Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Witam. Dotyczy roweru górskiego - napęd 3x9. Jeżdżę często w ciężkim terenie, sporo błota, kamieni, wody, piasku. Wolałbym uniknąć podzespołów z włókna węglowego. Rower nie ma ze mną łatwo. Zeszły rok to 7500 km w tym myślę, że przekroczę 10000; Noszę się z zamiarem wymiany przerzutek (przedniej i tylnej) na SRAM. Zastanawiam się nad X.9 (a może jednak X.0). napęd 3x9. Ktoś ma z nimi jakieś doświadczenia. Interesuje mnie średni lub krótki wózek (szczególnie ten pierwszy). Na chwilę obecną mam w rowerze Shimano XT z długim wózkiem i niestety nie sprawdziła się. Od samego początku sprawiała problemy. Poległy na niej 3 serwisy rowerowe. Dopiero znajomy biker był w stanie ją wyregulować na tyle, aby dało się z niej korzystać przez chwilę (tydzień). (Przerzutka jak i hak są proste). Zastanawiałem się też nad XTR-em shimano, ale boję się, że będę miał podobny problem.
Piksel Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Ale, że o co chodzi z xt?Wszędzie czytam opinie, że trudno ją wyregulować i za każdym razem mam wrażenie, że piszą to osoby co nigdy w życiu nie regulowały przerzutki.To, albo ja mam takie szczęście, że mam działający egzemplarz, albo umiem wyregulować.Fakt, shadow się rozregulowuje, ale nie w ciągu tygodnia.Sprawdziłeś linki i pancerze?
bigos97 Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Niemożliwe moje XT sam wyregulowałem bez problemu z pomocą porady z forum i pięknie działa.
amidar Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 Ale, że o co chodzi z xt?Wszędzie czytam opinie, że trudno ją wyregulować i za każdym razem mam wrażenie, że piszą to osoby co nigdy w życiu nie regulowały przerzutki.To, albo ja mam takie szczęście, że mam działający egzemplarz, albo umiem wyregulować.Fakt, shadow się rozregulowuje, ale nie w ciągu tygodnia.Sprawdziłeś linki i pancerze? Linki i pancerze są w porządku. żadnych przetarć,, dziur, syfu w środku itp. Przy czym przednia jest w porządku. Problem jest jedynie z tylnią
Piksel Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 a kółeczka?Nie wydaje mi się możliwe, żeby się nie dało wyregulować sprawnego xtka.Przerzutka jest na pewno dobrze ustawiona względem kasety?
amidar Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 REGULAMIN 2i Wszystko wygląda na poprawne. A może to wina tego długiego wózka ?
Qr3ak Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 No właśnie jaką masz kasetę? Bo jak np: HG 11T - 28T to ciężko o poprawną prace przerzutki shadow.
amidar Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 a jaką masz kasetę? Pierwotnie była 11-32 chodziło biednie, na 11-34 też źle działało i w końcu na 11-28 chodzi równie biednie (tyle, że ta przerzutka jest nie do tej kasety więc tego można siębyło spodziewać)
Qr3ak Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Hak na pewno prosty kółeczka w jednej lini z kasetą, czy prawie prosty. Jak się montuje nowy hak do ramy powinno się go dogiąć do prawidłowej pozycji. W większości ram trzeba dokonywać korekty. Błąd rzędu 3 mm skutkuje nieprawidłową pracą sis. Najprościej popatrzyć na koło i wózek czy oba elementy są do siebie równoległe.
amidar Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 REGULAMIN 2i Sprawdzę dzisiaj ale wydaje mi się, że wszystko jest proste ...
amidar Napisano 13 Lutego 2012 Autor Napisano 13 Lutego 2012 W weekend przyjrzałem się jeszcze raz tylniej przerzutce i nie zauważyłem, jakichkolwiek skrzywień. Kółka przerzutki są równolegle do kasety. Więc nie powinno być z nią problemu. Konsultowałem to jeszcze ze znajomym bikerem, przy okazji jako że pracował w sklepie/ serwisie rowerowym, próbowałem wyciągnąc od niego coś na temat przerzutek Srama, niestety nie miał z nimi żadnych doświadczeń, na tym forum też ciężko coś uzystać, tak jakby nikt nie chciał używać tego sprzętu. Dziwne. W związku z tym na chwilę obecną zdecydowałem się jednak dać jeszcze raz szanse Shimano. Wymiana przerzuki i tak była pewna, ze względu na to, że najlepiej jeździ mi się na kasecie 11-28, a długi wózek średnio z nią współpracuje. Jednak zamiast Srama zamówiłem Shimanowskiego XTR-a z krótkim wózkiem - może się sprawdzi. Do wymiany idzie również kaseta (SLX-11-28), łańcuch (pewnie CN-7701), manetki(XT) i linki(XTR). Zostaje jedynie korba, ale głównie dlatego, że pod koniec sezonu wymieniłem ją na SLX-a. Przejechała może 300km
Qr3ak Napisano 13 Lutego 2012 Napisano 13 Lutego 2012 Jak tyle wymieniasz to się wszystko zmieni miejmy nadzieję na +. Ale dziwi mnie to, że jak wszystko proste i w miarę dobre to nie chce pracować poprawnie. Może wina stoi po stronie słabej sprężyny wózka (przestawić ją na inny otwór) albo w drugą stronę, albo jeszcze wada górnego kółka (za duży luz wyrobione). Ciężko tak gdybać.
Przeor Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 ... Więc nie powinno być z nią problemu. Konsultowałem to jeszcze ze znajomym bikerem, przy okazji jako że pracował w sklepie/ serwisie rowerowym, próbowałem wyciągnąc od niego coś na temat przerzutek Srama, niestety nie miał z nimi żadnych doświadczeń, na tym forum też ciężko coś uzystać, tak jakby nikt nie chciał używać tego sprzętu. Dziwne.... Panie, coś słabo szukałeś na forum http://www.forumrowe...__fromsearch__1 http://www.forumrowe...__fromsearch__1 http://www.forumrowe...__fromsearch__1 To tylko kilka tematów z działu Testy, jest tam więcej opinii. W dziale Napęd też pewnie znajdziesz kilkanaście porównań. Sram ma bardzo harakterystyczną pracę, działa bardzo sprawnie (ja twierdzę, że lepiej od Schimano, są tacy co twierdzą odwrotnie). Jeździłem na X7 i X9, obie bardzo zacne. Przy montażu nie należy wystraszyć się wielkiego luzu (w porównaniu do konkurencji) Sram ma taką budowę. Działa głośno, precyzyjnie, nawet przy obciążeniu. Wady to według mnie cena samej przerzutki, dostępność zamienników kółeczek, które też są stosunkowo drogie. Dodatkowo ze względu na swoją budowę wystaje bardziej na zewnątrz roweru od schimano i w związku z tym, przy przejeżdżaniu pomiędzy kamulcami łatwiej ją uszkodzić i skrzywić hak, no ale jak kolega niżej pisze, to żaden problem bo haki prostuje nawet nowe (troszkę ironi nikomu nie zaszkodzi:) ...Jak się montuje nowy hak do ramy powinno się go dogiąć do prawidłowej pozycji. W większości ram trzeba dokonywać korekty. Błąd rzędu 3 mm skutkuje nieprawidłową pracą sis. ... Za takie herezje powinno się karać banem No chyba, że jesteś producentem takich haków i zależy Ci na dużym obrocie
dejtrejder Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 Co też ja tu czytam o przerzutce XT? Hm.... Swoją XT założyłem do najzwyklejszej manetki ST EF50 i tak przejeździłem cały sezon czyli 8700 km. Taki zestaw nie posiada regulacji na lince bo nie ma jej przerzutka oraz nie ma jej manetka. Niezłe czary co? Regulacja nie jest właściwie potrzebna bo tam nie ma co regulować. Przerzutka ustawiona poprawnie podczas montażu nigdy mi się nie rozregulowała. Ale trzeba pamiętać, że zakładając nową przerzutkę trzeba wraz z nią założyć nowe linki i pancerze. Działa wtedy wręcz poetycko:) W połowie sezonu czyli tak około czerwca manetka zaczyna chodzić ciężej i paluchem trzeba mocniej przyciskać. Wtedy siłując się z przerzutką można niechcący ją rozregulować. I możecie zapomnieć, że zabawa śrubą baryłkową coś w tym momencie wam pomoże. Jest to oznaka, że nadszedł czas ponownej wymiany linki i pancerzy. Im więcej czasu spędzacie w błotnistym terenie tym częściej trzeba wymieniać linki. W każdej przerzutce nie tylko XT. I nie ma tłumaczenia, że "przecież dopiero wymieniałem" Doraźnie po błotnistych jazdach trzeba odsłonić linkę spod kawałków pancerza i przetrzeć porządnie szmatą namoczoną w benzynie ekstrakcyjnej. Warto tam dać odrobinkę smaru. Najczęściej oprócz linki do doraźnej wymiany jest dolny odcinek pancerza - ten przy przerzutce. On się tak potrafi zapiec od syfu, że czasem nie sposób linki golą ręką z niego wysunąć. Więc jak do licha ma ta przerzutka poprawnie działać? Dwa pozostałe odcinki, przy siodełku i przy kierownicy zasyfiają się o wiele mniej. Dbając o nie można używać nieco dłużej. Śruby baryłkowej przy manetce używa się tylko raz: przy montażu linki. Zakładając linkę śruba powinna być wkręcona do połowy gwintu. Jeśli linka okaże się za słabo naciągnięta to śrubę wykręcamy a jeśli za mocno to wkręcamy. I tyle. Więcej jej nie dotykamy.
Qr3ak Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Cyt. ".....no ale jak kolega niżej pisze, to żaden problem bo haki prostuje nawet nowe (troszkę ironi nikomu nie zaszkodzi:) Użytkownik Qr3ak dnia 10 luty 2012 - 13:17 napisał ...Jak się montuje nowy hak do ramy powinno się go dogiąć do prawidłowej pozycji. W większości ram trzeba dokonywać korekty. Błąd rzędu 3 mm skutkuje nieprawidłową pracą sis. ... Za takie herezje powinno się karać banem No chyba, że jesteś producentem takich haków i zależy Ci na dużym obrocie " Wiesz niektórzy starannie rowerki składają, przed montażem przerzutki instaluje się przyrząd do sprawdzenia haka, planuje się mufe suportu oraz sterową. Po tak przygotowanej ramce zaczynamy profesionalny montaż. PS. Nie ma to jak dużo piszem ale nie mam zielonego pojęcia. Z góry przepraszam, że musiałem odgrzać ten temat.
tobo Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Ja przyjąłbym że twoja sztuka jest zwyczajnie wadliwa w sposób trudny do zlokalizowania. Tak też bywa. Moja po glebie roweru (inna przerzutka) była prosta, hak był prosty a przerzutka działać nie chciała. Od kiedy pracuję w serwisie od czasu do czasu trafiają się takie "magiczne" sztuki, na które żadne zaklęcia nie działają. Na tej podstawie nie skleślam jednak np tiagry shimano albo ultegry.
Qr3ak Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Ja przyjąłbym że twoja sztuka jest zwyczajnie wadliwa... Sam miałem przypadek z SLX, wada polegała na nieosiowym mocowaniu wózka względem przerzutki. Krzywo wywiercony otwór w zawieszeniu wózka. Przerzutka żyła swoim własnym życiem, ale mimo tego uważam, że niedoróbki w shimano można uznać za rodzynki.
dejtrejder Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Moja XT shadow działa bezproblemowo z 8-rzędową kasetą 11-30 jeśli może to w czymś pomóc.
Przeor Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Użytkownik Qr3ak dnia 10 luty 2012 - 13:17 napisał Wiesz niektórzy starannie rowerki składają, przed montażem przerzutki instaluje się przyrząd do sprawdzenia haka, planuje się mufe suportu oraz sterową. Po tak przygotowanej ramce zaczynamy profesionalny montaż. PS. Nie ma to jak dużo piszem ale nie mam zielonego pojęcia. Z góry przepraszam, że musiałem odgrzać ten temat. Ja nie pisałem nic o planowaniu mufy suportu. We wszystkich hakach, które wymieniałem (około 6), nic nie trzeba było doginać. Owszem przyrządu nie posiadam, ale po montażu przerzutka działa jak malinka więc nie ma potrzeby doginać. Zinn też nic nie pisze o doginaniu nowych haków. Może ja jestem trochę niedouczony ale żadnego haka nowego giąć nie musiałem. TOBO - pracujesz w serwisie, doginasz nowe haki, czy nie? A co do dużo piszem, masz większą średnią posta na dzień niż ja . To tyle, już więcej OT robił nie będę.
Qr3ak Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Widzisz chodzi o to, że składając nowy rower kładę ramę na warsztat i sprawdzam wszystko aby nie mieć kłopotów podczas montażu. Co do haków to montuje koło i zakładam przyrząd do sprawdzenia i zazwyczaj minimalnie doginam hak. Ja po prostu lubię mieć zrobione dokładnie. Straszyć banem z powodu, że ktoś składa rower jak przysłowiowy szwajcarski zegarek i mówić, że jest to nieporozumienie i brak znajomości tematu to chyba jest nie na miejscu. Mam nadzieję, że ta kwestia sporu już została wyczerpana.
radomir82 Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Zależnie od dokładności wykonania ramy, czasami konieczna jest korekta haka przerzutki, jest to normalna czynność serwisowa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.