Skocz do zawartości

amidar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dariusz
  • Skąd
    Katowice

Osiągnięcia użytkownika amidar

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Cześć, Ostatnio nieco zmieniłem konfigurację roweru, została m.in. podniesiona kierownica, przesunięte zostały chwyty, na kierownicy mam więcej miejsca, ale... okazało się, że przewód do tylnego hamulca jest o kilka cm za krótki. Więc trzeba by go wymienić. To będzie mój pierwszy raz gdy muszę wymienić przewód hamulcowy... Musiałbym coś kupić. Wydawało mi się, że wystarczy go zdemontować, wymienić na nowy, założyć końcówki i na końcu zalać płynem... Ale... zaskoczył mnie gość w sklepie rowerowym pokazując mi różne końcówki i przewodu do hamulców Avida... pytanie jaką masz końcówkę zupełnie mnie zaskoczyło... W związku z tym chciałbym się dowiedzieć, czy muszę inwestować z zestaw Avida, czy wystarczy wymienić sam przewód z tworzywa, a końcówki przełożyć? Wcześniej rozbierałem zaciski by je wyczyścić, odpowietrzałem hamulce, więc jakieś doświadczenie mam... ale nie zwróciłem nigdy uwagi jak jest mocowany przewód i jakie ma końcówki. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i informacje co powinienem kupić. Chciałbym to zrobić przy jednym podejściu. Tzn zdjąć, wymienić przewód i założyć z powrotem... Operacja max godzina
  2. BikerLight - masz rację... nie ten schemat... chyba za bardzo się pospieszyłem... Ilość oleju mierzyłem tak na oko tzn wlałem do kieliszka 50ml i tyle samo wlałem nowego, zastanawiałem się tylko czy nie powinno być go więcej... bo np. pomimo uszczelek gdzieś wycieknie itd... Amor w tej chwili spisuje się o wiele lepiej niż przed przeglądem... Dzięki za informację Jest bardzo przydatna... Co do skoku to być może z ciekawości go ruszę, może się okaże, że odczuję różnicę Po mieście pewnie nie odczuję wielkiej różnicy, ale w terenie, może mieć to znaczenie Sprawdzę to przy kolejnym czyszczeniu
  3. Minął weekend... co prawda nie otrzymałem na forum żadnej odpowiedzi, ale... w sobotę rozebrałem amortyzator... wyczyściłem wszystko... okazało się, że tłumik też jest rozbieralny. Po przeglądzie nie zauważyłem nic co mogło by powodować stuki... Podejrzewam, że mógł dzwonić BOTTOM STOPPER w dokumentacji http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2012/SF12-NRX/SF12-NRX-S-DS-RL-700-63-(1).PDF ma numerek 4. Przy okazji czyszczenia, wymieniłem olej w tłumiku/kartridżu. Co prawda nikt nie opisywał tego amora... ale w podobnych zalecano używanie olei 7,5W lub 10W... Miałem ten drugi... to co było w środku... wyglądało już nieciekawie, ale 2 lata zrobiły swoje... Przy przeglądzie nasunęły mi się 2 pytania.... pierwsze odnośnie oleju... ile powinno go być? Starego w środku było około 50ml... nigdzie nie znalazłem informacji ile powinno go być. Wlałem podobną ilość. Druga sprawa na... patrząc na element opisany jako suport TUBE ASSY - (6) w dokumentacji widzę, że można zmienić wielkość skoku... przypuszczam, że do wymiany były by sprężyny.... ale mogę się mylić. Czy ktoś próbował zmieniać skok w tym amorze, lub podobnym?
  4. Cześć... Mój amorek zaczął dzwonić.... w poprzednie weekend częściowo go rozebrałem... i na 90% to coś od strony tłumika... nie wyciągałem go... wyczyściłem za to wszystko bo po kolejnym roku było sporo syfu w środku... Rower jest używany na co dzień, amorek ma za sobą w tej chwili ponad 20000 km... Był serwisoweny, tyle, że to głównie czyszczenie... do tej pory nic się nie działo... Poza dzwonieniem wydaje mi się, że wszystko działa... więc to mnie zaskakuje... trzyma ciśnienie, działa blokada, wydaje mi się, że tłumienie też jest w porządku... Z dokumentacji... wynika, że kartridż jest nierozbieralny. za to gdzieś na necie znalazłem informację, że można w nim wymienić m.in. olej, co oznacza, że jednak jakiś dostęp do środka jest. Pytanie czy nie zostanie mi tylko opcja wymiany całego kartridża... średnio mi się to uśmiecha... bo po prawie 500zł... połowa ceny amora... ale jak nie będzie innej opcji... to... cóż... Być może ktoś na forum miał do czynienia z podobnym problemem i zna przyczynę, bądź wie czy można to zrobić "po kosztach" w domu... Z góry dzięki za wszelkie sugestie
  5. Temat chyba zamknięty... Udało się na necie kupić cały hamulec za jakieś grosze... Stary rozebrałem, wyczyściłem..., wymienię uszczelki, przewody i olej. Będzie na kolejny raz...
  6. Dzięki za info... W weekend myślę, że rozbiorę klamkę i sprawdzę co się dzieje z uszczelką i jaki ma rozmiar... Przy okazji... ktoś testował olej mineralny? Bike Worx BRAKE STAR Na allegro jest w ciekawej cenie ok 50zł z wysyłką... ale nie trafiłem na opinie o nim. http://allegro.pl/olej-mineralny-brake-star-do-hamulcow-shimano-1-l-i4749910697.html Kończy mi się finishline... (pozostał po czasach gdy używałem hamulców Shimano w góralu) i zaczynam się rozglądać za czymś... Jak wspominałem rower ni należy do wyczynowych i specjalnie nie mam ochoty pakować w niego jakiś wielkich pieniędzy... za 30-40zł za 50ml Shimanowskiego to rozbój w biały dzień...
  7. Cześć.. W rowerze dojazdówce mam hamulce Tektro HDC-300. Sprawdzają się całkiem nieźle.. ale od jakiegoś czasu prawa klamka "traciła" płyn (olej mineralny). Kilka razy dolewałem specjalnie się nie rozwodząc nad tym czemu, po prostu nie miałem czasu by się tym zająć. Dopiero wczoraj przejrzałem całość... Wyczyściłem wszystko, uzupełniłem płyn i... rano sprawdziłem gdzie coś się wylewa... Ślady wycieku znalazłem przy klamce, dokładnie w okolicy tłoczka... Więc z dużym prawdopodobieństwem mogę przyjąć że poleciała uszczelka przy tłoczku... rodzą się więc 2 pytania... Po pierwsze czy tą klamkę da się rozebrać i drugie czy jest możliwość wymiany uszkodzonej uszczelki... i ew. na jaką... Zanim się do tego zaborę wolę mieć już wszystkie potrzebne elementy w domu na stanie i zrobić to za jednym podejściem. Trochę szukałem na necie... i specjalnie nie znalazłem żadnych informacji by ktoś rozkładał klamkę i wymieniał uszczelki... więc każda informacja będzie cenna... a może jedyną opcją jest kupno nowej klamki? Ps. Z góry dzięki za informacje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...