Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Kross A2 na SRAMach - upgrade


Mateusz8769

Pytanie

Witam,

 

We wrześniu zeszłego roku wypatrywałem okazji na kupienie sobie pierwszego fajnego rowerku MTB.

 

Po trzech tygodniach wyszukiwania okazji zdecydowałem się na Krossa A2 na SRAMach za 1149zł :

 

Rama Aluminiowa 6061 , 21''

Obręcze Alu 26" 559x19 wys.stożek, czarna

Widelec XCT v3 SR SUNTOUR

Przerzutka tył SRAM model 7.0

Przerzutka przód Shimano Altus

Manetki Sram klasa X-5

Hamulec przód Tektro Aquila 836AL tarczowy

Hamulec tył Tektro Aquila 836ALta tarczowy

Klamki hamulców Sram 7.0

Korby CW9-XCC-T202PBG

suport Łożyskowany uszczelniony firmy Alfred Thun

Opony 26"x2.1" 54-559 Trailpac BS102

Łańcuch CN HG 41

Kaseta CS-HG41 8-SPEED;11-32T(AW)

Kierownica Alu MTB-AL-153BT

Wspornik kierownicy Alu TDS-AD368-8

Siodło Selle Royal 6553 Mach PU BK

Wspornik siodła Alu SP-235 27,2x300, SS.A.BK

Biegi 24 Sram X7/X5

Pedały VP-X92

Piasty Uszczelnione firmy Joy Industrial.Alu

Stery Super Express H-142

 

krossa2.jpg

 

Założenie było takie by nie dać więcej niż 1500zł na początek a z czasem wymienić niektóre komponenty na lepsze. I tutaj zgłaszam się z prośbą do Was.

 

Na pierwszy ogień moim zdaniem leci Altus - jedyna część która niemal od początku mnie razi. Tylna przerzutka SRAM 7.0 spisuje się idealnie w każdych warunkach, a więc myślę o wymianie przedniej także na SRAM, lecz mam wątpliwości czy wystarczy już 3.0 czy celować w wyższe modele ?

 

W drugiej kolejności będę myślał o Avid Juicy 3 w miejsce obecnych mechanicznych(sprawują się dobrze, ale były momenty gdy przy bardzo ostrych zjazdach zamiast przyhamować to blokowały koło)

 

Najdroższym wydaje się wymiana widelca, ale z tym wstrzymam się jeszcze kilka miesięcy.

 

Mam nadzieje, że będziecie w stanie mi pomóc, a pod Waszym okiem rower przejdzie pozytywną transformację icon_e_wink.gif

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

wg. mnie Przedniej przerzutki raczej nie warto zmieniać jesli obecna dobrze działa bo i tak używa się głównie

tylnej a przednią raczej sporadycznie poza tym szybkość działania przedniej przerzutki raczej nie

jest zbyt ważna(co innego tylnej).

A co do widelca to zależy jak jeździsz i czy zależy ci na wadze.

 

 

Napisz jak jeździsz i czemu chcesz modernizować swój rower

 

P.S jak już musisz na coś wydać pieniądze to zmień opony na lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedniej przerzutki nie używam prawie wcale tak jak mówisz, jednak gdy chcę szybko przejść na najlżejszą z najcieższej Altus miewa z tym mały problem - bardzo rzadko mi to potrzebne, ale czasami tak.

 

Jak jeżdże ? 500m po mieście do lasu, a tam w najbliższą wąską ścieżkę i na żywioł. Żadnych skoków, ale dużo zjazdów i podjazdów, teran często niemal dziewiczy, ale na takim najlepiej mi się jeździ gdyż nie wiadomo co pojawi się na drodzę za kolejnym zakrętem, pagórkiem.

 

Po pierwszę chcę zmniejszyć wagę, gdyż 14kg to dużo, po druie przy bardzo stromych zjazdach hamulcami mogę jedynie blokować koło, gdyż w przeciwnym wypadku nie wyrobię na zakręcie i będzie gleba - nie wiem czy inne hamulce by to rozwiązały.

 

Opony może ciężkie, ale ostatnio bardzo dobrze się sprawiały na podmokłych terenach wokół jeziora i w lesie po deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prócz opon, sporo wagi możesz zbić na korbach i na tym nieszczęsnym widelcu. Niestety, jak mówisz, to droga inwestycja. Te tarczówki też swoje ważą. Poza tym tarcze, średnicą, chyba przekraczają maksymalne możliwości tego amortyzatora. Może to być niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, moje fabryczne Traxy z A2 ważyły niemal kilogram za sztukę. Ale zajeździłem je do końca, bo dobrze trzymały i całkiem rozsądne opory generowały (slicki to nie były ale fajnie się toczyły). ;)

 

Poza oponami uderzyłbym przede wszystkim w amortyzator (waga i działanie), przerzutkę przód na X5 (działanie) i hamulec przód na M596.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Kolejność spoko.

 

Na Twoim miejscu następne wymieniłbym sztycę, mostek i kierownicę bo tam znajdziesz wagę a dużych pieniędzy nie wydasz... Pełny nowy boplight wyjdzie ok 200-250zł. a jak znajdziesz lekko używane bądź po wystawowe to będzie jeszcze taniej.

 

Oprócz tego zastanów się nad siodłem ale pamiętaj że pio jest wygoda.

 

Jak pojeździsz to pomyśl nad napędem. Kaseta Srama na 9, Korba np systemowa Deore, (i tu też można trafić tanio w fajnym stanie) i manetki np gripshifty Srama 9.0 SL czyli absolutny top można kupić za 100... Ale z tym poczekaj aż ten napęd padnie bo na początku nie warto.

 

A potem zostaną tylko koła... :D

 

pozdrawiam

xMekpx

 

a no i zapomniałem dodać... Gdzieś po drodze zastanów się nad SPD bo tego nie zastąpi nawet najlepsza przerzutka. I wbrew pozorom to też nie jest wielka inwestycja ja za pierwsze 540 dałem 60zł a były prawie nowe potem zmieniłem je na XTR które kupiłem za 40 więc da się :D

A mówiłem że nie dam się przypiąć do roweru...

 

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie,

 

Czas mija, a rower się rozwija ;) Jakiś czas temu zmieniłem opony na Crossmarki Maxxisa 2.1 - była to pierwsza zmiana.

Dziś dotarły do mnie za to nowe hamulce M596 na przód i tył oraz Epicon.

Właśnie jestem w trakcie instalacji nowych komponentów, lecz mam pierwszy postój spowodowany dłuższą o jakieś 5 cm sztycą niż w starym XCT - nie mam podkładek, więc szukam jakiegoś brzeszczota to postaram się równo upiłować ;) Jak skończę wrzucę zdjęcie efektu końcowego na wiosnę 2012 ;)

 

Pozdrawiam

 

Chodziło mi oczywiście o rurę sterową, a nie sztycę. Przepraszam za błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Kross A2 po dokonaniu powyższych zmian:

 

104.jpg103.jpg

 

Wrażenia:

 

M596 - nie ma co w ogóle porównywać do poprzednich hamulców. Chodzą idealnie po uprzednim wyregulowaniu. Przy montażu i skracaniu linek zalałem nowym płynem i cała operacja udała się bezproblemowo mimo "pierwszego razu".

Epicon - bajka. Ten XCT to faktycznie był pseudo amortyzator. Dopiero teraz nie boję się rozpędzony używać przedniego hamulca.

 

Po zmianach odczuwam nieporównywalnie większy komfort jazdy :)

 

Póki co brak funduszy na kolejne większe zmiany, lecz w czerwcu pewnie jeszcze wymienię przedniego Altusa na Srama X-7 i tutaj mam jedno pytanie. Jaka to ma być przerzutka by działała obecnie przy napędzie 3x8 jak i w przyszłości po zmianie na 3x9 ?

 

Btw. postanowiłem sprawdzić dziś wagę roweru stając z nim na wadzę elektronicznej jak i bez niego. Ku mojemu zaskoczeniu różnica wyniosła 13,7kg !! Jako nowy rower powinien ważyć jakieś 14kg, a po zmianie opon jak i amortyzatora waga powinna zejść o około 1.5kg i gdzieś tyle poszło. Czyżby jako nowy ważył ponad 15kg ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz :) Mam taki sam rowerek, od tego samego sprzedawcy :) I musze przyznac ze potrzebuje kilku modernizacji. Ja zrobilem nim 2000tys km przez 5 miesiecy. Po 1500 musialem wymienic suport poniewaz sie rozlecial. Teraz zrobil mi sie luz na bebenku ktory rowniez bede musial wymienic. Obecnie planuje zmiane amorka na RAIDONA lub EPICONA, zmiane kierownicy z mostkiem, ta jest ciezkawa, no i te nieszczesne Krossowe oponki :) Po za tym na razie zostaje bez zmian. Powodzenia w dalszych modach, no i jak najwiecej KM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz :) Mam taki sam rowerek, od tego samego sprzedawcy :) I musze przyznac ze potrzebuje kilku modernizacji. Ja zrobilem nim 2000tys km przez 5 miesiecy. Po 1500 musialem wymienic suport poniewaz sie rozlecial. Teraz zrobil mi sie luz na bebenku ktory rowniez bede musial wymienic. Obecnie planuje zmiane amorka na RAIDONA lub EPICONA, zmiane kierownicy z mostkiem, ta jest ciezkawa, no i te nieszczesne Krossowe oponki :) Po za tym na razie zostaje bez zmian. Powodzenia w dalszych modach, no i jak najwiecej KM!

 

Cześć,

Na początek wymień opony na polecane wyżej Karmy 2.0, albo tak jak ja to zrobiłem na Crossmarki Maxxisa - serdecznie polecam :)

Osobiście wpadłem chyba już w nałóg ulepszania roweru i zastanawiam się czy brać się już za wymianę napędy na 3x9 co wiąże się z większymi wydatkami - Korba SLX M660, kaseta, łańcuch i pewnie prawa manetka, bo obecna jest 8 biegowa, ale to w sumie daje już ładny wydatek. Dlatego też zastanawiam się czy póki co nie zainwestować jedynie kasy w lżejszy mostek i kierownice(np KCNC), a napęd zostawić na późniejszy okres.

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm nalog w tym temacie to normalna sprawa ;) Ciagle cos by sie ulepszylo :) Powiedz mi a duzo jezdzisz po asfalcie? Pytam odnosnie tych oponek ktore polecasz, poniewaz u mnie jest to 50/50. I napisz jeszcze jak sprawuje sie u Ciebie ten Epicon? Bo rowniez mam na niego ochote :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm nalog w tym temacie to normalna sprawa ;) Ciagle cos by sie ulepszylo :) Powiedz mi a duzo jezdzisz po asfalcie? Pytam odnosnie tych oponek ktore polecasz, poniewaz u mnie jest to 50/50. I napisz jeszcze jak sprawuje sie u Ciebie ten Epicon? Bo rowniez mam na niego ochote :)

 

Asfalt/Teren - 30/70. W terenie oponki spisują się idealnie, na asfalcie natomiast "dają radę" jednak odnoszę wrażenie, że opory toczenia mimo dość niskiego bieżnika są spore - w końcu są to opony terenowe, ale na asfalcie nie narzekam ;)

 

Epicon ? Po przesiadce z XCT v3 - rewelacja. Zastanawiałem się bardzo długo nad zakupem, bo 600zł drogą nie chodzi, ale ani przez chwilę nie żałowałem wydatku :)

 

Po ostatnich jazdach skłaniam się do odłożenia zmiany napędy na 3x9 do czasu aż zajadę obecny, natomiast zaczynam szukać lekkiej prostej kierownicy + rogi w celu osiągnięcia sportowego wyglądu i mniejszych oporów powietrza.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...