Skocz do zawartości

[napęd] 2x10 z korbą 9s (m970)


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

na wstępie chciałem powitać wszystkich gdyż jest to mój pierwszy post.

 

Otóż przyszła zima i postanowiłem dokonać modyfikacji mojego sprzętu wybór padł na dynasys, jednak w związku z tym, że wcześniej jeździłem na napędzie 2x9 doszedłem do wniosku, że wystarczy zmiana kasety i łańcucha (oczywiście manetki i przerzutki też :)).

 

Wybór padł na xtr m980 jedynie kaseta to xt M771, korba XTR M970 42/28 pod 9s, po skompletowaniu wszystkich części przyszedł czas na montaz i pomimo krążących opini mogę stwierdzić jedno wszystko działa ! Test w terenie w najbliższym czasie jednak już mogę stwierdzić, że nie ma żadnych problemów z zmianą przełożeń lub nie zabieraniem łańcucha etc.

 

Mam nadzieję, że komuś sie przyda ta informacja ponieważ mało ludzi póki co próbowało tego typu konfiguracji (przynajmniej jak ja szukałem to nic nie udło mi sie namierzyć).

 

Pozdrawiam !

Napisano

Dodam swój zestaw, który również nie sprawia problemów: kaseta, przerzutki, manetki XT 780/785, łańcuch campy C10 i stara korba deore. Działa wyśmienicie. choć w przeciągu miesiąca korbę też wymienię by był cały zestaw w Dyna Sys

Napisano

Według mnie nie będzie najmniejszego problemu, ponieważ jeżeli węższy łańuch pod dynasys pasuje do teroretycznie szerszych blatów pod 9s to dlaczego szerszy łańuchc miałby nie pasować do teoretycznie węższych blatów. (piszę teoretycznie ponieważ podobno są różnice jednak ja tego nie mierzyłem)

Moim skromnym zdaniem korby tak naprawede nie mają znaczenia, a to że shimano twierdzi inaczej ma po prostu napędzać marketing.

Napisano
Moim skromnym zdaniem korby tak naprawede nie mają znaczenia, a to że shimano twierdzi inaczej ma po prostu napędzać marketing.

Tu nie ma co byc skromnym, masz 100% racje.

Napisano

Wg mnie nie ma to znaczenia. Jezdzilem na 2x9 na lancuchach 9s i 10s. Jedynymi zaletami 10-tek sa: waga i latwiejsze ustawienie przedniej przerzutki, szczegolnie gdy jest to przerzutka szosowa.

Napisano

Nie żeby coś, ja mam teraz zębatkę 8s na korbie, łańcuch i kasetę 10s, jakoś nie widzę dysfunkcji napędu... Wszystko chodzi gładko i bez strzałów ani niekontrolowanych zmian po około 2k km.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Miałem na myśli że używam korby z zębatką która była wyprodukowana do napędu 8 biegowego, oryginał ze starej TR Stylo 3.3 GXP.

Ostatnio zakupiłem zębatki XT pod napęd 9 rzędowy i liczę że z nową kasetą i łańcuchem przejadę co najmniej 4-5k km (obecnego napędu jeszcze nie wymieniam :))

 

Wniosek z tego taki że nie ma różnicy w pracy napędu pomiędzy poszczególnymi ilościami biegów, można mieszać żębatki korby 6-8, 9, 10 z kasetami 6-8, 9 10, nie obejmuje tym stwierdzeniem napędów skrajnych, np. szosowych 11s i single speedów :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

to jest stwierdzenie poparte własnym praktycznym doświadczeniem, czy myśl która spłynęła na ciebie z kosmosu? bo z tego co wszędzie czytam to nikt takiego problemu nie miał, a sam jestem ciekaw, bo zamierzam zmienić korbę, a napęd mam 9rz i zastanawiam się czy mogę sobie kupić korbę Dyna-Sys

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...