rs8 Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Czy jak będe oddawał rame do renowacji(malowanie proszkowe) konieczne jest zdejmowanie sterów? Rama jest wygrzewana w dość dużych temperaturach i stąd moje pytanie czy im to nie zaszkodzi. Stery to fsa orbit x Drugie pytanie mam odnośnie koloru, rower będę składał od poczatku jedynie co mam to amortyzator SR Raidona 2012 który jest czarny z białymi dodatkim i czerwoną literą X. Myślałem nad następującymi kolorami wszystko w macie, niestety: czerwony, ciemny fiolet,biały, pomaranczowy i czarny Chyba że macie jakieś inne propozycje co do koloru, doradzcie
timex550 Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 rs8 Ja bym zrobił na szaro. Coś takiego jak tutaj (tylko w macie). Do tego koloru będzie praktycznie każdy inny pasował. To moje zdanie. Możesz mieć inny gust.
mklos1 Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Czy jak będe oddawał rame do renowacji(malowanie proszkowe) konieczne jest zdejmowanie sterów? Rama jest wygrzewana w dość dużych temperaturach i stąd moje pytanie czy im to nie zaszkodzi Bezwzględnie zdemontować wszystko, co tylko się da. Proszek wypieka się w temperaturze do 200 stopni. Metalowym częściom nie powinno to zaszkodzić, ale po co bez potrzeby je wygrzewać, skoro nie ma takiej potrzeby, a nóż widelec coś się stanie (naprężenia etc).
rs8 Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Napisano 27 Grudnia 2011 Szary też ładnie wygląda. Zobaczymy co inni powiedzą. Jak zdemontować te orbit x? Bo szukałem ale nie umiem znaleźć
djwiocha Napisano 9 Lutego 2012 Napisano 9 Lutego 2012 Stery zdejmuje się jak każde inne stery, najlepiej było by do serwisu dać bo oni powinni zbić to narzędziem do tego przeznaczonym, ale jeśli nie chcesz tak robić to możesz po prostu wkładasz na przykład śrubokręt w główkę i opierasz o miskę, lekko pukasz młotkiem, przesuwasz śrubokręt w inne miejsce na obwodzie iski i znowu stukasz, i tak do momentu aż wyjdzie miska, z drugą postępujesz tak samo. Tylko trzeba robić to raczej delikatnie tzn. nic na chama.
xpamer Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Ap ropo wygrzewania. W przypadku aluminium jest konieczne, ponieważ podczas malowania w 200 stopniach z aluminium uwalniają się gazy. Dobrze jest z pól godzinki podgrzać materiał w piecu, po czym go ostudzić i od razu malować na właściwy kolor.
kazafaza Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 rs8: ja bym najlepiej radzil zalozyc jakies stare miski sterow, stary suport - oszczedzi Ci to czyszczenia i przygotowywania tychze miejsc na montaz wlasciwych komponentow. Wiadomo ze stery i miski suportu musza siedziec plasko na ramie, jesli farba bedzie nierowno polozona i stery/suport "krzywo" osadzone to mozliwe jest wczesniejsze wytarcie wyzej wspomnianych czesci... xpamer: mnie sie zawsze wydawalo ze rama jest najpierw piaskowana celem pozbycia sie oryginalnej warstwy lakieru, nastepnie malowana i dopiero wrzucana do pieca zeby sie farba "sciela"...nie wiem czy sie rame najpierw podgrzewa przed malowaniem?
elton29 Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Z tego co ja wiem powłokę lakierniczą usuwa się właśnie poprzez piaskowanie potem daje podkład, bazę/kolor i n końcu bezbarwny/klar tak sie robi tradycyjnie "z reki". Zdejmij wszystko co możesz zdjąć ale najlepiej będzie jak zapytasz samego wykonawcę usługi:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.