Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Powitoł

Mój wielki dzień, biorę się za składanie tego do kupy i mam nadzieję pierwsze objeżdżanie :D

 

Zazdraszam roboty która przed tobą :) Lubię składanie roweru prawie tak samo jak jazdę :D

Kupiłem korbę ze zintegrowaną osią i będę wymieniał w weekend.

Przy zaospionym i zagrypionym domu tylko tyle mi zostaje i już nie mogę się doczekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Zazdroszczę ja czekam na paczuchę z resztą sprzętu. Mam nadzieję, że już niedługo będzie i też będę mógł złożyć wszystko do kupy.

 

Ślifki wyngierki? ;) Jeszcze mniej ich u nas więc też klikam szczałę do góry.

Co to za widelec jest zamontowany? Koniecznie pochwal się gotowcem.

Zarzuciłem okiem, i widzę, że woodlands na wyprzedaży.

Może duże przyjdzie do mnie szybciej niż myślałem :D

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamos anarchy

Normalnie nie wstawiałbym takiego zdjęcia w tym wątku, bo od zdjęć w pomieszczeniach jest inny temat :)

 

@porcelanowy

Widelec to surly krampus.  

gallery_164570_3441_459334.jpg

Jak tylko przemyt z UK dojdzie to od razu zabieram się za składanie. Na początku miałem plan żeby przełożyć wszystko co się da ze starego roweru i dokupić tylko porządne koła, ale jak kupiłem koła to reszta jakoś tak sama zaczęła w paczkach do mnie przychodzić  :icon_cool:

Kolejne zdjęcia będą już z terenu :laugh:

 

Edycja: Ale wtopa  :icon_redface: Przepraszam nie chciałem 

 

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

@adamos Normalnie nie wstawiałbym takiego zdjęcia w tym wątku, bo od zdjęć w pomieszczeniach jest inny temat  


Chyba mnie pomyliłeś z Prezesem. :)

Ja też bym wkleił zdjęcie, ale wolę się pochwalić, jak już stanie na kołach. :P

A tymczasem taki mały przegląd, co w stali piszczy...

http://www.bicycling.com/bikes-gear/newbikemo/2016-buyers-guide-best-steel-bikes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar "L" z hakami 2990 gram

Jak na razie wszystkie klamoty ważą 11719 gram

Brakuje jeszcze : sztyca, mostek, siodło, kierownica.

 

Ogólnie koła wyszły dosyć ciężkie bo opony i dętki sporo ważą.

Na tą chwilę rower jest złożony i brakujące części zabrałem z innego. Idę właśnie go oblatać tylko światełka muszę jeszcze zamontować.

 

 

P.S. Jeśli chodzi o długość ogona to przy hakach cofniętych na około 2/3 wychodzi mi 431-433 mm Środek osi suportu do środka piasty. Opona tył Bontrager Team Issue 29.4 szerokość 2,3 cala.

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście aż sprawdziłem w sklepie w którym kupowałem.

Jednak na opakowaniu mam :

gallery_164570_3441_236678.jpg

 

I parametry widelca

 

gallery_164570_3441_161494.jpg

 

Więc nie wiem czy to jakiś błąd druku na opakowaniu. Zmierzyłem widelec i A-C zgadza się z info na opakowaniu. A z tego co mi wiadomo ECR ma AC 463.

 

Na pewno zamawiałem krampusa. Ale fakt jest, że gdybyś Ivan tego nie napisał to nawet nie zwróciłbym uwagi na to, że krampus wszędzie jest łysy. Nawet na stronie Surly.

Nie mam pojęcia o co z tym chodzi. W każdym razie mi mocowania kompletnie nie przeszkadzają. 

 

 

Edycja: Dopiero teraz zauważyłem, że w linku który podał kazafaza jest wersja z mocowaniami jak u mnie.

gallery_164570_3441_101576.jpggallery_164570_3441_432370.jpggallery_164570_3441_33972.jpggallery_164570_3441_406801.jpg

 

Haki można cofnąć o kilka milimetrów, więc powinno się zrobić trochę więcej miejsca na błoto. Jeśli zdjęcia kiepskie to jutro mogę zrobić jeszcze jakieś.

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Ivan, pumexuj piętaszki

 

Kurdekurde... Ale to musiało sie jakoś niedawno zmienić, bo jak ja swojego kupowałem, to z klamotami na pewno nie nazywał się Kramp...

 

... i był tańszy niż ten z dodatkami...

 

Ale w sumie, jeden dogsiu :)

 

Grunt że pasi i w ramie jest jakiś zapas na faune i florę  :thumbsup:

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

Wiedziałem :)

 

http://surlybikes.com//uploads/downloads/Surly_2014_catalog.pdf

 

Stronka 46:

 

 

It has line guides for disc brake hose, but no rim brake pivots and no bottle cage eyelets.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivan, masz racyję - dziurkacza dodano grruubo po premierze zwyklaka...ale już ponad roczek zalega. 

 

@100lar3k: a co to za kauczuk i na jakim rancie?

 

 

POZDRo-:ver

 

 

p.s.: Na wwwebie się uaktualnili, ale zajrzałem w stronę 46. pomnianego katalogu i cóż widzę w opisie Karatowej Małpy? Iż same Gbury nie mogą dojść ile miejsca na kapcia ma tenże wideu. :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona tył to Bontrager Team Issue 29.4, zwijane szerokość 2,3 cala, waga 810 gram. Opona przód Bontrager Team Issue 29.3, zwijana szerokość 2,25 cala, waga 719 gram. Obręcze DT swiss 533d szerokość wewnętrzna 22,5 mm.

 

Takie cudo 

gallery_164570_3441_286808.jpg

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Csepel w swoim naturalnym środowisku

 

gallery_164570_3441_103403.jpg

 

gallery_164570_3441_679804.jpg

 

gallery_164570_3441_342270.jpg

 

I na koniec po umyciu z błota i piachu

 

 

gallery_164570_3441_567805.jpg

 

Ogólne wrażenia z jazdy są naprawdę świetne. Jak dla mnie rower skręca prawie w miejscu bardzo dobrze się go prowadzi. Opony przejeżdżają przez wszystko, nie myszkują w piachu. Na mokrym mchu i liściach też nie miałem żadnego problemu nic się nie ślizgało. Jestem mega zadowolony z jazdy na nim. 

Nie mam porównania do innych podobnych rowerów bo do tej pory jeździłem na crosie. W porównaniu z poprzednim rowerem jazda po lesie i piachu to sama przyjemność. Opony napompowane do około 2,5bara dlatego, że waże 90kg i bałem się trochę, że będę dobijał. 

Jest jeszcze trochę ustawiania ale to dopiero jak przyjdzie kierownica i siodełko docelowe.

 

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie możesz zejść poniżej 2 atm.... ja mam 90kg i zejście poniżej 1 atm daje radę z dętką ;-) no ale myślę że spokojnie 1,5-1,8 daje radę. Wiem że masz nawyki z crossa, ale spokojnie możesz zejść z ciśnieniami. U mnie laćki Barazo 2,25 z dętkami 26. W gienku HLu są większe prześwity na glininkę.

No ładny ten węgierski trzepak... w naturalnym środowisku to już nawet śliczności.

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Opona tył to Bontrager Team Issue 29.4, zwijane szerokość 2,3 cala, waga 810 gram. Opona przód Bontrager Team Issue 29.3, zwijana szerokość 2,25 cala, waga 719 gram.

 

Interesujące podejście... Przy sztywnym widelcu chudszy papuć z przodu?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzymam już dłużej w niepewności i wrzucam zdjęcia sprzętu złożonego, jak łatwo się domyślić wcześniej nic nie pisałem bo weekend był bardzo obfity rowerowo, rowerek bez problemu złożony i na całe szczęście bez żadnych niespodzianek w stylu brakującej śrubki czy jakiegoś pierdołowatego zacisku, więc i w piątek od razu po złożeniu pojechałem objeżdżać, sobota i dzisiaj oczywiście także pod znakiem inbreda. I powiem tylko tyle, WOW. Rower jest naprawdę wielki, znajomi już okrzyknęli go największym rowerem w mieście, jednak koła 29' robią olbrzymią różnicę. Miasto, asfalt, las, błoto wszystko jest już zaliczone, wrażenia po prostu MEGA!

 

045d50de5b0bd.jpg
 

4839a16be3a22.jpg

 

132eedb4dc28f.jpg
 
Rower ze specyfikacją pojawi się w garażu, gdyby kogoś interesował sprzęt.
W tym miejscu także pokłony dla kazafazy i itra, bo bez nich to nie byłoby możliwe :)
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujące podejście... Przy sztywnym widelcu chudszy papuć z przodu?

 

Szacunek...

I.

 

Z tyłu zależało mi na mocnym bieżniku, żeby mi nie latał na boki rower pod tyłkiem. Przednia opona jest według opisu producenta  dedykowana na przód. Dlatego tak wyszło, że mniejsza opona jest z przodu. Ale to tylko  0,05 cala to wcale jakoś dużo nie jest. :thumbsup: Na początku miały być dwie takie same opony ale tak jakoś wyszło, że kupiłem tą na przód i tak już zostawiłem. 

 

Dodatkowo zrobiłem kilka pomiarów ramy i wyszło mi:

Rozstaw Kół mierzony od środka przedniej piasty do środka osi tylnej piasty 1120 mm

Tył przy odsuniętych hakach na 2/3 429-430 mm [od środka suportu do środka osi piasty]

Przekrok na wysokości korby 800 mm w połowie górnej rury 835 +-2 mm

wysokość środka suportu 305 mm +- 2 mm

 

Tylko coś długość górnej rury mi się nie chce zgadzać z tym co podje producent bo mi wychodzi 610 mm +-5 mm mierzone środek środek. Ten parametr jedynie mi się nie zgadza z tym co w tabelkach. Nie wiem może ja jakoś to źle mierzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...