- 
                Liczba zawartości744
- 
                Rejestracja
- 
                Ostatnia wizyta
Metody kontaktu
- 
											
												Strona www
												http://www.xc-zone.prv.pl
Dodatkowe informacje
- 
											
												Skąd
												N=54°22'29,5'' E=18°36'43,7''
Ostatnie wizyty
		
			5 075 wyświetleń profilu
		
		
			
		
						Osiągnięcia użytkownika Żbik
- 
	  [650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdaniaŻbik odpowiedział durnykot → na temat → 27,5" 650B 
- 
	Odtłuść tarczę, bo może ją zapaskudziłeś czymś przy montażu? Nowa tarcza XT na nowych żywicznych klockach u mnie piszczała okrutnie, nawet pomimo dobrego odtłuszczenia. Po kilku km pisk ustał i hamuje bardzo dobrze. Nie mniej, nawet przy pisku siła hamowania była bardzo mocna. Dobrze wyregulowana przednia tarcza powinna raczej stawiać rower dęba. Jaka wielkość tarczy?
- 
	Budzet potężny, wiec mozesz faktycznie pomysleć o zmianie amora na lepszy i lzejszy. Z komponentów polecam markę Aerozine, sam kupiłem ostatnio mostek i kiere tej firmy. Bardzo lekkie, dobrze zrobione i fajnie wyglądają.
- 
	Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz? Duzo masy zrzucisz wymieniając takie elementy jak siodło, sztyca, mostek i kierownica. Obstawiałbym obniżenie masy o 300-400g wymieniając powyższe elementy na lżejsze (na siodle na pewno dobrze ze 150g lub wiecej, na pozostałych komponentach po 50g lub wiecej) 3-blatowa korba tez swoje wazy, jednak jej wymiana na 2 blaty wiąże sie z wymiana lewej manetki i najprawdopodobniej wymiana przedniej przerzutki (choć można w sumie odpowiednio poblokować przednia przerzutkę i nie wymieniać manetki) Mozesz tez pomysleć o wymianie tarcz hamulcowych na lżejsze, ja po wymianie pozagrupowych tarcz Shimano w mojej Meridzie na tarcze XT zyskałem prawie 100g i zdecydowanie lepsze hamowanie.
- 
	
- 
	Pokręciłem, oczywiscie masz racje. Chodziło mi o zakup piasty DT 350 pod os 15mm i zastosowanie adaptera do osi 9mm, bo takie mocowanie ma mój Fox
- 
	Widelec mam juz docelowy - Fox Zastanawia mnie, czy sztywna oś 15mm jest aż tak odczuwalna i przydatna w XC? Mam pewne obawy przed wszystkim co nazywa sie "adapter" czy "przejściówka". Wole dedykowane rzeczy. Stad zastanawiam sie czy ten adapter bedzie dobrze pasował. I druga sprawa, czy jego zastosowanie odzwierciedli wszystkie właściwości sztywnej osi (inaczej mówiąc, czy piasta DT350 5mm + adapter na 15mm da identyczne właściwości co piasta z osią 15mm?)
- 
	To ja zapytam o cos Obecnie mam w rowerze z przodu Deore M615 ze standardowym samozamykaczem 9mm. Bede zmieniał piasty na DT Swiss 350 i moge wybrać przednia piastę z osią 15mm. Z moim widelcem można ja sparować poprzez adapter DT Swiss z 9 na 15mm. Opłaca sie bawić w taki zabieg w rowerze do XC? Czy lepiej wybrać DT 350 5mm ze zwykłym samozamykaczem i nie bawić sie w adaptery?
- 
	  [pompka do amortyzatora] Beto MP-002 test/opinia/przestrogaŻbik odpowiedział Abdullah → na temat → Amortyzatory rowerowe Mam Beto od kilku lat i dużo przetrwała, nic się z nią nie dzieje. Ostatnio ją zgubiłem w mieszkaniu gdzieś i zamówiłem kolejną. Wczoraj przyszła nowa, a stara... się znalazła... Tak więc nową wystawiłem na giełdę Nie mniej, nowy model to SP-002AG. Nie wiem czym się różni od opisywanej przez Ciebie MP-002, wygląda praktycznie bliźniaczo.
- 
	Rower wystawiony na sprzedaż. Jesli ktoś chętny, zapraszam na priv.
- 
	  [650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdaniaŻbik odpowiedział durnykot → na temat → 27,5" 650B A polski dystrybutor wstawia sobie klauzule: "Dołożono wszelkich starań, aby opisy i zdjęcia produktów były dokładne i aktualne. Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez uprzedzenia" I gowno im pewnie można zrobic...
- 
	  [650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdaniaŻbik odpowiedział durnykot → na temat → 27,5" 650B Ten w linku wklejonych przez Ciebie to model 2016, ja mam 2015. Faktycznie, wałek jest, bo w opisie podane, ze obie sztywne osie, a przód ma zwykła oske z samozamykaczem. Napisze z ciekawości do sklepu internetowego, z jakiego brałem rower, o co komon. Oni dostają rowery od dystrybutora i raczej watpię, zeby cos w nich zmieniali.
- 
	  [650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdaniaŻbik odpowiedział durnykot → na temat → 27,5" 650B Nie mogłem składać samemu roweru, bo kupowałem poprzez system 20x0% na Allegro i musiałem wziąć seryjniaka. Ja tam sie nie znam ale z opisu ze strony Meridy wynika, ze obie osie sa sztywne http://www.goride.pl/mtb-275/10817-merida-big-seven-800-2015-odbior-osobisty.html?b4 Nawet nie zdążyłem mu sie przyjrzeć jeszcze Piasty XT dlatego, ze kołnierze i wymiary sa identyczne jak obecnych Deore, wiec to jedynie kwestia przeplecenia samych Piast na tych samych szprychach i obręczach. Jeździłem do tej pory na Novatecach w poprzednim rowerze i spisywały sie bardzo dobrze. Hample XT sa na CL i nie wiem czy Novatec lub DT ma tez ten system mocowania tarcz w ofercie? A zmiana wszystkiego (piast, szprych, tarcz) to juz kolejne wydatki, wiec raczej na poźniejszy termin. Ogólnie rower musi pojeździć teraz trochę, zeby go dobrze poznać i ułożyć. Po paru miesiącach bede wiedział co dalej, jak ze zmiana napędu (czy dam radę na 1x10) itp. Czas pokaże Niby miałem go nie tuningować ale oczywiscie lajtocykloza sie odnawia i juz myśle, skąd tu zrzucić trochę gram z konstrukcji
- 
	  [650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdaniaŻbik odpowiedział durnykot → na temat → 27,5" 650B To ja tez wstawię fotki swojego nowego nabytku - Merida Big Seven 800 '15 Custom. Rower seryjny lekko zmodyfikowany, na wstępie od nowości wymienione fabryczne hample Deore M615, manetki SLX, przednia przerzutka Deore M616 i tylna przerzutka SLX na podzespoly z grupy XT. Z czasem wymieniona na pewno zostanie korba, najprawdopodobniej na jednorzędową XT 34T lub 36T. Wtedy tez zniknie przednia przerzutka i lewa manetka. Niewykluczone rowniez, ze w takiej sytuacji tylna przerzutka XT zostanie wymieniona na Srama, a prawa manetka XT na gripshifta 10rz Sram. Myśle rowniez o przepleceniu kół na piasty XT ale to juz fanaberia... Uprzedzając zarzuty - tak, osłona kasety mnie tez denerwuje i zostanie zdjęta
- 
	Oczywiście żartowałem. Nie mam raczej szans zbliżyć się do masy >8000g. I to może nie ze względu na brak możliwości wymiany poszczególnych elementów na lżejsze ale raczej przez wzgląd na ich wytrzymałość i ryzyko uszkodzenia pod moją masą. Jak dojde do 8500g to będe mega zadowolony Ja swoj łańcuch jeszcze będę skracał pod krotki wózek (pewnie ze 3-4 ogniwa), więc pare gram odejdzie. Odnośnie ścigania na trasie to chętnie ale za parę miesięcy i za parę kilo mniej

 
         
	 
	 
	 
	 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    