Skocz do zawartości

graveloiksctrailowka

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    346
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    szosograveloiksctrail

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika graveloiksctrailowka

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

34

Reputacja

  1. Witam, czy zna ktoś może obręcz 26 która jednocześnie jest vbrake oraz posiada kompatybilność z systemem tubeless? Dodam jeszcze że koniecznie musi być 36h... byłoby super gdyby miała z 21-25 szerokości wewnętrznej.
  2. Witam, czy przerzutka sram x5 10s zadziała z manetką oraz kasetą 9? Niby ciąg linki ten sam ale jak oatrze na tabelę ciągu linki chyba nie bardzo... ponoć nawet dyna sys 10 i 11 mają inny.
  3. Ja używam finish line ceramic wet. Jak do tej pory nie ma żadnej konkurencji u mnie. Nie miałem innych smarów tego typu, tylko zwykłe. Nawet jak napęd wykąpie się w wodzie czy błocie nie hałasuje i dobrze działa.
  4. Niestety bez sprzęgła.. w sumie to te pogorszenie powinno wystąpić tylko na największych zębatkach.
  5. W tym wypadku teoretycznie powinno być conajmniej 42t i max 46t. W praktyce zadziała to, ale zmiana biegów prawdopodobnie straci na jakości. Wiem, bo mam przerzutkę pod zakres 11-34 z kasetą 11-40. Działa to dzięki przedłużce haka. Po takiej zmianie, pogorszyła się praca na małych zębatkach. Nie wiem jakie masz manetki, ale powinna się znaleźć przerzutka pod 11-36, zdaje się że to sram 10.
  6. Z jednej strony to, niestety z drugiej, potężną siłą ciężej modulować. Kiedyś miałem z przodu tarczę 180mm + mechaniczny zacisk avid bb5. Niestety, był to tak mocny hampel że tam gdzie to było potrzebne najbardziej, nie dało się używać (lekki trail) bo był za mocny. Po przejściu na vbrake z przodu, jeździło mi się lepiej. Moc mniejsza, ale byle zaciśnięcie nie blokowało koła. Też z drugiej strony, w ciężkim łomocie lepiej nie mieć zbyt mocnych hampli. Można przypadkowo ostro zahamować. Ale też z drugiej strony, powiedzmy że wtedy uczyłem się jeździć. Może teraz inaczej by to wyglądało.
  7. Zdaje się że jednak to większe tarcze dadzą większą siłę. Ponoć 4 tłoczki wcale nie robią aż takiej różnicy.
  8. Teoretycznie, jeśli mamy oponę tubeless, więc ścianka boczna na tyle mocna że poradzi sobie bez dętki, to chocbyśmy wsadzili dętkę supersonic 50g butyl to powinno to jeździć. Na przykładzie kół 28/29, zestaw składający się z wkładki antydobiciowej na całą wysokość obręczy do tego dętka tpu dedykowana do opon szosowych, coś takiego powinno zadziałać. Oraz świetnie się sprawdzać, nie trzeba się przejmować wyciekami.
  9. Dlaczego gravel miałby być szybszy na ubitym? No może jak ktoś jeździ na oponach np. nobby nic czy mountain king (gumy na luźną nawierzchnię) to tak, ale podstaw mtb na race king bc na mleku z zablokowanym amorem oraz kierownicą niżej niż siodełko, to taki sprzęt zrówna się z gravelem.
  10. ciekawe co jesli by skrócić amor coil.. po prostu przecinając sprężynę... jak dobijał to tokeny by pomogły, jeszcze nie można zapomnieć o tłumieniu kompresji W każdym razie mam nadzieję że cena za takie coś spadnie.. jak dla mnie nie ma w tym nic co by usprawiedliwiało taką cenę. Z drugiej strony, jeśli ktoś jeździ po bardzo wyboistych drogach, to czy nie lepiej byłoby postawić na opony mające conajmniej 2.2 szerokości? Kiedyś miałem triban rc 500, według producenta max w tym rowerze to 700x36. W praktyce spokojnie weszło 700x40. Obwód koła 2200, szerokość 40. Myślę że gdybym zastosował koło 27.5 to 2.2 powinno wskoczyć. Nie mniej, pod względem komfortu, 26x2.2 z amorkiem dużo lepsze. Ale na żwirowe drogi spokojnie dawało to radę.
  11. Być może coś bym kombinował z amorkiem pod koło 26, nawet nie wiem dlaczego liczą sobie takie pieniądze za te amorki gravelowe. Przecież to ma całe 30mm skoku. Przykładowo gdyby skrócić takiego xc30 26 air do 80mm, od piasty do korony będzie 455mm. Ten gravelovy przy skoku 40mm ma 435mm. Rockshox skrócony do 60mm będzie identyczny. Jeszcze można pomyśleć o RS Paragon
  12. Patrząc po oporach tocznych, lateks ociera się o możliwości tubeless. Takie tpu będzie trochę gorsze. Za to zdaje się że takie cudo będzie trzymało ciśnienie najlepiej. Jak opory toczne podobne to zdaje się że komfort czy trakcja też się zmieniają. Widziałem jakiś test w którym to tpu okazało się najwytrzymalsze na dobicie. No i jakąś zaletą może też być bezobsługowość oraz długowieczność, plastik się nie starzeje jak guma.
  13. Tak samo myślę że spokojnie będzie można kombinować z łańcuchem 11 na kasecie 12, może nawet łańcuch 10.
  14. Ja od siebie napiszę, że mam wrażenie że łańcuch 8s lepiej działa od łańcucha 9s na kasecie 9s.
  15. No niestety... co producent to inaczej widzi rozmiar 29x2.25... Na przykładzie conti.. ponoć race king 2.2 jest szerszy niż cross king 2.3.... za to ultra sport iii ponoć trochę większe niż powinny być Niestety wątpię by były szybsze od grzmotów Pewnie dalej bym jeździł na race king BC ale niesty conti nie robi takich w szerszym size
×
×
  • Dodaj nową pozycję...