Skocz do zawartości

luker7

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    176
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika luker7

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. Na myśl mi przychodzą kółka przerzutki tj. czy nie mają luzu na łożysku. Ja jeździłem trochę z krzywionym hakiem w jednym rowerze(mtb) i górne kółko tacx (łożyska maszynowe) złapało szybko luz i wymagało wcześniejszej wymiany. Pamiętam te jazdy (po wyprostowaniu haka)- napęd kapryśny w działaniu i co jakiś czas kręciłem baryłką Natomiast w drugim rowerze (szosa) na kółkach tacx zrobiłem 40KKM. Po wymianie kółek napęd działa i nie narzekam.
  2. Udało mi się zniwelować luz na kole przez dokręcenie drugiego endcupa do osi co wymaga ściągniecie tego wciskanego endcupa . luz na wciskanym endcupie względem osi widać nawet gołym okiem na wymontowanym kole ale po zmontowaniu koło nie ma luzu. Chyba piasta wchodziła ciut szerzej niż 148mm w widełki ramy i stąd ten luz na kole .
  3. Jest sens oddawać piaste z luzami na gwarancje ? Pacjent to Shimano fh-mt410-b używany 9 miesięcy. Co tam się psuje według waszej wiedzy? Zastanawiam się czy podjąć się naprawy samemu. Na pierwszy rzut oka widzę luz pomiędzy osią a endcupem którego nie mogę zdjąć (ten wciskany , bo drugi wkręcany). Zanim będę się z tym siłować wole zapytać co tam może się psuć. Naprawiałem już wylajtowane piasty szosowe więc dałbym rade. Z drugiej strony mam inny rower, a że jestem po urlopie to mógłbym dać to na gwarancje.
  4. Shimano nie wyszczególnia sprężynek na rysunkach techniczych nowszych hamulców więc może być nie do kupienia. Kiedyś rozbierałem szczęke 6800 i spręzyna wygląda podobnie jak sprężyna Y8FN10000 . Raczej trudne do dostania w Polsce. Ewentualnie sprawdź na aliexpres, może chińczyki mają.
  5. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-7-0-pp-pd37183/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-8-0-pp-pd42042/?v_Id=234069
  6. no właśnie uzębienie kasety dobre a kółka przerzutki są zużyte? Zacząłbym o kontroli jak prosty jest hak i wózek przerzutki .
  7. Przy tym budżecie idź w karbon. Rama sztywniejsza i tłumi drgania. Nie ma co się obawiać karbonu i pressfitu . Stary rower zostaw na miasto. Drogi rower zawsze mniej na oku i nie trzymaj gdzieś w piwnicy czy garażu. Zresztą nowy tańszy rower też ci ukradną. to będziesz ciągle męczyć stary nastoletni rower? Jak nie chcesz wydawać pełnego budżetu to kup minimum karbon z napędem Shimano Deore 1x12 i amor Judy Gold'a i będziesz zadowolony. W okresie zimowym można było spokojnie wyrwać taki do 6tys.
  8. https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-t3010-acera-22x32x44-175mm-czarna-z-oslona-44-32-22-t-p-l-17160729126
  9. Jak duża zebatke chesz instalować że chcesz korbe z bcd 104? To musisz poszukać korby ze starych grup 3x i jak mają być hallowtech 2 to używane raczej.
  10. hollowtech 2 to są korby z integrowaną osią, a nie osobno. Kiedyś były hollowtech 1 tj. puste ramiona korby a oś osobno z mocowaniem korb na wielowypust Octalink. Do jakiego napędu ma być ta korba?
  11. to chyba tylko na ali. https://pl.aliexpress.com/item/1005007432144809.html
  12. Patrząc na ośke to zastawiam się czy też bębenka nie kleić. Tam - niestety wybór NSK z literką D też średnio trafiony ze zwględu na opory większe niż EZO. Ja używałem kleju za 1/6 ceny kleju henkel i też działają tylko termin przydatności butleki jest krótki bo substancja zmienia konsystencje/traci homogeniczność.
  13. Oryginalnie łożyska miałem klejone w korpusie, ale nie na osi. W ogóle nie myślałem żeby kleić oś ale w przypadku tych aluminiowych osiek to chyba mus? Na kole mam taki luz, że jakbym skręcał tak piasty shimano na kulkach to nie dało by się go skasować zaciskiem. @kaido2 Raczej nie znajdę tak cienkiej taśmy ,żeby muc nasunąć łożysko EZO.
  14. Czy zawsze kleicie łożyska na klej anaerobowy? Gniazda piasty i na osi ? Pytam się bo właśnie ukatrupiłem sobie aluminiową ośke, bo łożyska EZO to szajs nie trzymający wymiarów. Moją piaste uzbroiłem w parach EZO/NSK w korpusie i w bębenku. Wkładam zdrową część ośki (tam gdzie pracowało łożysko NSK korpusie piasty) w łożysko NSK w bębenku i bez problemu siłą tarcia unoszę bębenek, a w EZO oś wychodzi luzem. Nie kleiłem ośki i w efekcie mam luz na kole. Teraz nie wiem czy sam klej zniweluje ten luz czy potrzebuje nową oś. Jaki polecacie klej do osadzenia łożysk ?
  15. M/L jest to dobry rozmiar bo w L-ce to brakło by ci zasięgu, a w M-ce za duży drop z siodła do kierownicy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...