Skocz do zawartości

llemon

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Leszek
  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

282 wyświetleń profilu
  • Q_u

Osiągnięcia użytkownika llemon

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. to nie ja pytam, ale autor wątku. hmmm, teza dość kontrowersyjna przy naszej infrastukturze 🙂
  2. @ChuChu Ale ja też nie doradzam zejścia poniżej 4 barów 🙂 Jak napisałem wyżej na 3,5 bara (przy 80 kg wagi) jeżdżę nie unikając szutrów i dróg leśnych. Jakbym miał jeździć tylko asfaltem, dobiłbym do 4 barów. Mamy więc podobne spojrzenie: ty nie schodziłbyś na asfalcie poniżej 4, ja dobiłbym na asfalt do 4. Obaj więc obracamy się w tych samych okolicach, ale z innych stron. Możemy więc założyć, że okolice 4 barów (pewnie troszkę więcej) będą optymalne (z założeniem, że sam musi dojść do odpowiednich wartości) dla Autora wątku? 🙂
  3. @ChuChu Ale bierzesz pod uwagę, że piszemy o oponie 32 mm? Taką oponę stosuje się, żeby mieć odpowiedni komfort. Jak człowiek pisze, że na ciśnieniu 4-5 bar jest mu najwygodniej i martwi się tylko o to, czy na tym ciśnieniu dobije, to po co mu karzesz załadować 6 bar? Jak napisałem wyżej, jeżdżę na ciśnieniu 3,5 bar przy wadze 80 kg i nie dobijam, więc na 4-5 bar na asfalcie nie martwiłbym się o dobijanie. Pomijam wszelkie inne aspekty dotyczące użytkowania takich czy innych opon na różnych nawierzchniach.
  4. Obie mogą jeździć po asfalcie. Ciśnienie 4bar na tym asfalcie będzie wystarczające, żeby nie dobić. O to autor pytał. Pomijam wszystkie inne jak opory toczenia, szybkość. Z asfaltu też nie polecam zjeżdżać, ale autor nie o to pytał.
  5. W tej chwili jeżdzę na 32mm na Panaracer Gravelking Slick+ z mlekiem. Przy mojej wadze 80 kg pompuję jakieś 3,5 bara. Zdecydowanie nie unikam szutrów i dróg leśnych z korzeniami. Na sam asfalt pewnie dobiłbym ponad 4 bary dla lżejszego toczenia się.
  6. Może zamiast zastanawiać się, spróbuj się przejechać. W szczególności proponuję dystans ze 100 km. Jest szansa, że zrozumiesz 🙂
  7. Dzięki za odpowiedź. Pierwszy link widziałem, ale to do 5800 a nie 7000. Nie wiem czym się różnią. AbsoluteBlacķ rozważałem, ale pytanie było o blaty shimano. Trzeci rzeczywiście dobry strzał. 🙂
  8. Czy Wy też zauważyliście braki w sklepach blatów do korb SHIMANO 105 FC-R7000 w rozmiarze 50T? Czy ktoś jest w stanie podać namiar na sklep stacjonarny w Krakowie (online nigdzie nie ma), gdzie kupię taki blat? Pozdrawiam
  9. Ja tam w torby nikomu nie zaglądam, więc nie wiem czy mają tam porządek czy nie. Mi coś tam w lata, bo to taka torba na podręczne rzeczy, które mogę wyciągnąć w czasie jazdy, więc nie jest to jakoś szczególnie upchane i trochę lata. 🙂
  10. To nie jest problem globalny. To ja miałem z tym problem więc zasygnalizowałem, ze miałem i jak go rozwiązałem 😛 Każdy czytający może skorzystać, albo nie 😛
  11. Jak nie lata powerbank, to lata wszystko co dookoła niego i nadal uszkadza się gniazdo 🙂
  12. Korzystałem kiedyś z takiej konfiguracji. Jedyną jej wadą było to, że po jakimś czasie latania w torbie, niszszczyło się gniazdo usb w powerbanku. Najpierw zacząłem naprawiać gniazda przez dolutowanie kabelka z wyjściem USB. Po jakimś czasie przeszedłem na akumulatorki 18650 i takie jakieś ustrojstwa: https://pl.aliexpress.com/item/1005004557119601.html?spm=a2g0o.productlist.main.75.409b51ebwNniII&algo_pvid=14606458-3cab-4756-a63b-4b00e6015365&algo_exp_id=14606458-3cab-4756-a63b-4b00e6015365-37&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000029602344892"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!44.29!22.15!!!!!%40214527fd16746374742452846d06ca!12000029602344892!sea&curPageLogUid=mQm0vvTSasUL https://pl.aliexpress.com/item/4000324635979.html?spm=a2g0o.detail.1000014.8.7f188641NWnK5G&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=5440d26a-8c24-4e52-bcba-363918029812&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:5440d26a-8c24-4e52-bcba-363918029812,tpp_buckets:668%232846%238109%231935&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000018008888099"%2C"sceneId"%3A"30050"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!56.01!38.66!!!!!%400b0a2e9c16746376683011383e6cf8!12000018008888099!rec Chińskie to, ale nigdzie indziej takich nie znalazłem.
  13. Mnie zastanawia motywacja ludzi, którzy tak bardzo zwracają uwagę na to jak i co robią inni ludzie... Zastanawia mnie skąd bierze się to zainteresowanie. Może to jakieś kompleksy się odzywają?? Mam propozycję, daj ludziom jeździć jak chcą. Mają swoje powody, dla których montują, albo nie montują błotników. Tak bardzo Cię boli, że robią coś inaczej niż Ty?? Jak myślisz czyj to problem, że nie jesteś w stanie zrozumieć ich motywacji - ich czy Twój? :-&
  14. Jeżdżę cały rok. W poprzednich sezonach jeździłem z pełnymi błotnikami SKS Bluemels na grawelu. Dość często zdarzała się sytuacja kiedy musiałem wygrzebywać błoto albo śnieg, który zebrał się pomiędzy kołem a błotnikiem. Czasem było tego tyle, że nie dało się kręcić kołem. Ze względu na brak miejsca nie mogłem odsunąć ich od koła. W końcu jakiś kijaszek połamał mi przedni. Pomimo założonych błotników, nadal syf zbierał się w okolicach napędu, nadal ochraniacze od butów miałem uwalone, biegi czasem przestawały działać przez śnieg, który się odkładał w kasecie. W tym roku nie założyłem błotników. Nie powiem, ze jest lepiej, ale nie jest też jakoś szczególnie gorzej. Przynajmniej nie muszę wygrzebywać błota spod błotników. Czasem przydałby się jakiś ass saver, ale da się bez niego żyć.
  15. Problem w tym, że nie za bardzo się znam na tych wszystkich detalach. Jak kupowałem Checkpoint 2019, w sklepie usiadłem i było ok. Potem w miarę jak robiłem kolejne kilometry i poprawiała się forma, obniżałem kierownicę, wydłużyłem mostek. Doszedłem do tego, że górną pokrywkę sterów musiałem wymienić, bo trzeba było jeszcze bardziej obniżyć kierownicę. Wygląda, że pozycja robi się coraz bardziej agresywna. Carbonda też mi się przewinęła, więc sprawdzę... Wiem, że nie jest to wysoka kwota. W miarę poszukiwań pewnie będzie się jeszcze zmieniać. Na planetx patrzyłem i biorę pod uwagę. Karbon bo sztywny i lekki, a lubię w ultramaratonach być blisko czołówki lub w samej czołówce 🙂 Na treku aluminiowym mi się to udawało, na ramie karbonowej pewnie będzie łatwiej 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...