Skocz do zawartości

KNKS

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 030
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana KNKS w dniu 17 Marca 2023

Użytkownicy przyznają KNKS punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    K...
  • Skąd
    K🔺TO

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika KNKS

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

1,6tys.

Reputacja

  1. Nie pokładałbym jakiś szczególnych nadziei w tej ramie. Jeśli upierasz się na HT to poszukaj raczej czegoś od Cannondale czy Scott. Oczywiście jeśli chcesz zauważyć jakąkolwiek różnicę.
  2. Nie wiem czy to istotne, ale miałem kiedyś pedały szosowe, z jednostronnym pomiarem, od Favero. Model Assioma, jak dobrze pamiętam. Powiem tyle, nie był to produkt bezawaryjny. Od kilku lat używam pomiarów w korbie od InPeak, ale gdybym miał kupić któryś z wymienionych, to wolałbym Garmin'a.
  3. Wszystko pięknie. Tyle tylko że to "pomiary" do mtb. W grawelu oblecą, ale w szosie ?
  4. @kaido2 kolego sympatyczny, dzisiaj w dobie precyzyjnych czujników kadencji i pomiarów mocy, dyskusja o relacji kadencja-moc, bez wykresów jest o kant d... potłuc 😉. Na ten przykład wykresy z płaskiej, rozjazdowej trasy. Kadencja na poziomie 74 RPM i mocno średnie 188W. Rozumiem że specjaliści od watów i wykresów, w tym @chrismel, uważają że to za niska wartość i koniecznie powinienem ta wartość podnieść ? Kolego @KSikorskiczy możesz mi, na podstawie wykresów, unaocznić jak będzie kształtowała się zmienna korelacja kadencja-moc i dowieść twierdzenia że rowerzysta jest w stanie generować identyczny moment obrotowy przy zmianie kadencji wynikającym ze zmiany przełożenia? Bo moim zdaniem twoje twierdzenie jest czysto teoretyczne i nie uwzględnia aspektu biomechanicznego.
  5. Trening treningiem, a piknikowe pitu-pitu rządzi się swoimi prawami. @kaido2 Dawaj wykresy moc/kadencja jak ciśniesz pod górę, +/-90-95rpm, generując 450W 😉. Oczywiście z blatu 53T. Jak zobaczę to uwierzę. Nie zauważyłeś że gros użytkowników elektryków, kupując rower do miasta, kieruje się prostym kluczem: Maksymalna pojemność baterii x maksymalny możliwy skok zawieszenia x najszersze, możliwie najbardziej agresywne, terenowe opony. Poza tym króluje przekonanie, że FS wymyślono po to, żeby było wygodnie 🙄.
  6. Tyle tylko że, w warunkach biomechaniki, uzyskanie mocy teoretycznie uważanej za wysoką, dajmy na to od 450 wat w górę, potrzebny jest "twardy obrót", czyli kadencja na poziomie 70-75 rpm, gdyż do przyłożenia wysokiej mocy niezbędny jest opór, czyli wektor skierowany przeciwnie do wektora siły generowanej przez kolarza, a takowy generuje opór układu napędu który jest zależny od zastosowanego przyłożenia.
  7. "Wygenerować moc kadencją"... Co za bzdury... Widzę że @chrismel, zamiast uczęszczać na lekcje fizyki, wolał bumelować i nie zrozumiał pojęć "moc" i "kadencja". Z praktyka tez chyba jest na bakier... Chłop zapytał jaka kasetę założyć a Ty tutaj, jak zwykle, pseudonaukowy bełkot 😉.
  8. Dokładnie tak. Średnia kadencja to parament permanentnie pomijalny a kategoryzowanie go, w jakichś tam przedziałach, jest po prostu głupie. Każdy ma inne predyspozycje, inny styl jazdy i nijak ma się to do utartych schematów i wmawiania komuś że jego kadencja jest zbyt niska.
  9. Jak dla mnie, jedyna wadą GP, względem P Zero Race i Corsa Pro, jest relatywnie przyśpieszone zużycie. RELATYWNIE. Co znaczy że tak mi się wydaje. Niemniej jednak, jeśli ktoś montuje wyścigowe opony do szosy+ i trzaska na nich DDR, ciągi pieszo rowerowe, kostkę brukową i czasem zjeżdża na szuter premium (co za durne okreslenie 😆 ) to powinien orbitować wokół opon grawelowych. GP to opony do szosy. Do ścigania i trenowania, a nie na wyprawy z rodziną na lody i kolegami na ryby.
  10. Skoro Nino Schurter jeździ na 38T, to 40T rzeczywiście jawi się jako ekstrawagancja 😁.
  11. Elektronika to krok w dobra stronę. O ile przy pierwszych generacjach Di2 /AXS można było się zastanawiać, tak teraz wybór jest oczywisty. Nie pożałujesz, tym bardziej że nawet niższe grupy, jak 105 i Rival, pracują bardzo przyzwoicie i nie trzeba od razu rozbijać świnki skarbonki na RED'a czy DuraAce. Stożki i opony? Temat rzeka. Ważne zdecydować czy dętka czy TL. Absolutnie nie kupować opon TL pod dętkę, co niestety zdarza się mniej obeznanym. Te co masz, Corsa NEXT, to bardzo przyzwoite opony. Oczywiście do ganiania lepiej zainwestować w Corsa Pro, ale tutaj zysk będzie śladowy. Jako alternatywę masz zawsze bardzo dobre GP5000 i P Zero Race. No i nie szalałbym z szerokością. Postawiłbym na sprawdzone 28C. Co do stożków to unikałbym hookless'a. Technologia nie jest jeszcze dopracowana a i dostępność opon ograniczona. Producent? Weź te na które akurat będzie dobra cena 😎. Na rynku sporo jest kół z demontażu (Roval, Syncros itp). Warto przelecieć przez ogłoszenia.
  12. Środki do płukania to chyba największe przekleństwo dla odzieży technicznej. Radzę zaniechać.
  13. Tam max. wejdzie 34T.
  14. Prawdziwy z ciebie samiec alfa 🤣. Ale co zrobić skoro obsługa pralki wymaga doktoratu... Specyfików jest od groma, wszystkie przyzwoite. Ważne żeby nie przekraczać 30 stopni i 800 obrotów przy wirowaniu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...