Skocz do zawartości

clavdivs

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 720
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

10 002 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika clavdivs

Mentor

Mentor (11/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

357

Reputacja

  1. @Zenon1975 Przy takim zastosowaniu jakim piszesz, piasty wielobiegowe maja szereg zalet, masz w tej sprawie sporo racji. Na brak popularności tego typu rowerów wpływ maja producenci, oferta jest dużo niższa niż rowerów z popularnymi przerzutkami, cóż dbają by rowery nie stały się za bardzo bezobsługowe. To głownie zależy od typu roweru. miałem trekkinga z nexusem 8, bez osłon i hamulca typu torpedo. Jak miałeś klucz, to zdjęcie koła było porównywalne szybkie z tym z samozamykaczem.
  2. Będzie bolało. Szosa na kamiennych kołach i przerzutkach z patyka będzie lepsza, niż karbą z turbo di-aj-tu i za mała ramą. Wrócił bym do vento 5.0 tam wygląda to lepiej pod Twój wzrost.
  3. @Dzopello Za bardzo analizujesz sprawę napędu, czy to na 1x11, 1x12, 2x11, 2x12 to będzie jeździć. Jak mieszkasz w dużym mieście , postaraj się zobaczyć na żywo parę modeli, kontakt werbalny potrafi rozwiać wiele wątpliwości.
  4. Na pierwszy to i Tier będzie ok.
  5. A tam szukasz dziury i nie masz racji :). Na Bornholm płyniesz pod białoczeroną banderą, a to jest terytorium Polski, a z Helu czy na Mazurach masz regularne połączenia. Dałem ci nowe pomysły na wakacyjne rowerowanie. hlaw Microshift obsługuje kasetę większą 46t wobec apexa 42t. Najbliżej mi do nicaso+, rower w sumie kompletny, zakładać toboły i w rejs.
  6. Np Hel, Bornholm, Mazury
  7. oghhhhh....... 1. Gdzie będziesz miał grx w rowerze w okolicach tej ceny? najwyżej będzie claris. Koledze chodziło o możliwość podjeżdżania, a nie zakres. W tanich gravelach często masz sworda lub adventa, a ten napęd nie ustępuje takiemu clarisowi w stopniowaniu na podjazdach. 2. Stal tylko Columbus, wołowina Wagyu a kawa tylko Luwak..... nie no co to za metropolityczne pitu pitu. Marin nie robi ram z stali z której robi sie gwoździe, tylko ma odpowiednie przyzwoite!!! parametry, gdyby było tak jak mówisz to ten produkt najzwyczajniej by zdechł na rynku. 3. Do RPA to się obecnie jedzie MRAP-em a nie rowerem. Lubię takie przekoloryzowania, w Polsce rowery sie nie przewracaj na krawężnik, słupek? W pociągach, na statku, to przewożą Ci rower w komfortowych warunkach? Nie twórz głupiej tezy że stal nie sprawdza się w turystyce, a tanie alu to świetne rozwiązanie.
  8. Zerknij w kierunku Nicasio plus. Masz calkiem sensowny napęd, microshift sword, napęd 2xx wcale nie ma lżejszych przełożeń. Węższe opony wcale nie sprawią że będziesz robił większe dystanse, wyższe ciśnienie szybciej cię zmęczy od wibracji. Na każdym wyjeździe trafisz na fragment przygodowy terenowy, szersza opona poprostu lepiej sobie poradzi. Ja tam nie widzę przewagi aluminium nad stalą, wręcz przeciwnie. Stalowy widelec pracuje tak samo jak karbonowy, a ma wyższą wytrzymałość, wieszasz na nim co chcesz i jak chcesz, montować możesz nawet i tarcze 203mm jeśli będziesz miał taki kaprys. Niższy profil rur stalowych jest bardziej odporny na wszelkie punktowe uderzenia.
  9. Ściągacz do octalinka pomoże . Odkręcasz tylko od strony napędowej, lewe ramie jest zintegrowane z osią.
  10. Zastanowił bym się czy warto? Waga sakw na widelcu daje bezwładność, a kierownica gravelowa jest wąska, rower staje się trudny do kierowania, zwłaszcza w terenie. To mocowanie jest dedykowane raczej pod niewielkiego gabarytu bagaż, bidon, śpiwór itp.
  11. Pod warunkiem że masz wystarczającą długość przewodow, jeśli nie, to wymiana i ściąganie owijki.
  12. Uważam że oba rowery będą dobre, tylko w final widać że rama jest dłuższa i bardziej wymagająca. Wybierając gravela budżetowego masz hamulce mechaniczne, które nie grzeszą skutecznością, musisz wyrobić sobie nawyk hamowania oboma na raz, a najlepiej w dolnym chwycie, widać na zdjęciach że w radiviku robisz to bardziej swobodnie. W finale można obrócić mostek na plus, to poprawiło by na bardziej na wygodniejszą pozycję, ale to wymaga troszkę zachodu. Osobiście przemyślał bym sprawę zakupu gravela, jest to o wiele trudniejszy rower niż trekking, czy cross, Baranek nie sprawi że jest się szybszym, za tym niestety muszą iść umiejętności i dobra kondycja. Czy nie latwiej jest to zrobić na rowerze z prostą kierownicą?
  13. Na podstawie czego dajesz takie rady? Miałeś silexa. masz podobne warunki, no bo koledze zapewne z kalkulatora Meridy wyszła L. @TomaszHallmann Do wszelkich informacji względem rozmiarowi podchodź ostrożnie i szukaj więcej potwierdzeń niz jedną. Szukaj opini osób którzy mają ten rower i maja podobne wymiary, zwłaszcza gdy to się nie zgadza z zaleceniami producenta.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...