Skocz do zawartości

dodo02

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

411 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika dodo02

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Dziękuję wszystkim za wkład w temat. Żona zostanie przy zwykłych SPD-ach... ja prawdopodobnie też zaraz się do nich przymierzę. Te Mallety wyglądają póki co najfajniej z tego co widziałem. Rozejrzymy się i może do nich dojrzeję Temat uważam za zamknięty :D
  2. @Wojcio dziękuję. Twoje wpisy, jak i innych, bardzo dużo mi pomogły. My dobijamy do 40, więc widzę, że jednak coś miłego jeszcze mnie w życiu czeka. Mój ojciec zaczął w zasadzie jeździć dopiero grubo po 50... i zaraz potem poszedł w SPD. Na kazoorę mam najbliżej, chociaż to i tak godzina jazdy niezależnie czy wybiorę samochód, czy rower. Planuję od dawna tam pojechać całą rodziną na rekonesans, ale od dwóch tygodni dzieciaki mają bana na pumptracki bo starszy syn ostatnio cały się pościerał. Po jutrze powinienem mieć już ochraniacze. @Wojcio, @Patron920, czy możecie mi podsunąć listę paru konkretnych propozycji SPD z dodatkową platformą i pinami oraz butami, które mają wspomniany wydłużony kanał? Na razie przejrzałem ofertę jednego z popularniejszych sklepów gdzie mam już parę rzeczy w koszyku i jakoś dużego wyboru nie widziałem (lub znacznie przewyższały mój budżet). Finalnie pewnie i tak podjadę obejrzeć w jakimś sklepie. Nie ukrywam, że wolałbym też coś nieco tańszego niż wspomniane Crankbrothers Mallet E (chociaż właśnie takie bym chciał). Dla żony wolałbym jednak z regulacją. Sam od lat planowałem przejść na SPD, ale zawsze były inne wydatki, a do tego dochodzi niechęć do zmian nawyków, bo od 12 roku życia jeżdżę w... noskach Zawsze to sobie tłumaczyłem, że jak kolejny raz będę leciał przez kierownicę w lesie, to jednak z nosków wychodzi się gładko.
  3. Dziękuję wszystkim za porady. Myślę, że przy obecnym skillu trasach jakie robimy to jednak przerost formy nad treścią. Jakbym jej to zaproponował, to pewnie by mnie wyśmiała. Póki co próbuję ją namówić, żebyśmy zakupili na doraźne wycieczki ochraniacze na kolana i może łokcie. Chociaż najdłużej utrzymujący się ślad miała właśnie na biodrze po tym jak syn nią machnął na holu, a ona pedałowała w zakręcie pod górę po żwirze w zatrzaskach. Całe szczęście wychodzimy powoli z drugiego holu więc i takich sytuacji już będzie mniej. Jej właśnie takie są, poluzowane na maksa, ale nie odpinają się podczas jazdy. Dopiero wczoraj zobaczyłem, że jeździ w blokach SH51. Ogólnie ona nie ma problemów z samymi SPD, bo jeździ w nich wiele lat, zawsze w butach z blokami, po mieście też. Jedyne na co narzeka, to że za rzadko jej je czyszczę i czasami musi użyć więcej siły do wypięcia. Zastanawialiśmy się, czy zużycie może iść w tę stronę, że jest trudniej a nie łatwiej wypiąć. Buty też już powoli się kończą, więc rozglądam się za różnymi możliwościami. Na urodziny to chciałem jej wykupić karnet na szkolenie, ale nie odważyła się (jeszcze). Z takimi niespodziankami wolę nie ryzykować @Wojcio czy możesz napisać jakie to buty, ewentualnie cyknąć fotkę jak wygląda w praktyce takie ułożenie bez wpięcia? Wcześniej czytałem, że takie pedały z obustronnymi zatrzaskami i częściowymi platformami sprawdzają się raczej przy ostrzejszej jeździe w celu uzyskania dodatkowej sztywności i podparcia buta. To co napisałeś bardzo mnie zaintrygowało i na pewno byłoby lepsze niż obecne gołe zatrzaski. Miałeś sytuacje, żeby piny przejechały po piszczelach przy takiej jeździe? Czy wpinanie/wypinanie różni się w Crankbrothers względem Shimano SPD?
  4. Od razu proszę o wyrozumiałość, zanim mnie ocenicie i przeczytajcie proszę do końca. Bo ja dla żony pytam Podobnych wątków widziałem już wiele, ale głównie w kontekście jazdy po mieście i trekingowej. Od kiedy jeździmy razem na rowerach (w takich okolicznościach poznaliśmy się 21 lat temu) moja żona ma problemy z kolanami, które ogólnie związane są z płaskostopiem. Dawno temu odkryliśmy, że znacznie gorzej jest przy długiej jeździe po szosie, lub pedałowaniem pod górę, a bóle znikają przy długich terenowych zjazdach na miękkich nogach. Parę lat temu żona przymierzyła SPD i po paru dniach regulacji doszliśmy do konfiguracji kiedy problem kolan w zasadzie zniknął. Niestety potem ze względu na pojawienie się dzieci była dłuższa pauza, a po powrocie pojawił się nowy problem. Po paru wywrotkach przyszedł strach i wypinanie jednej nogi przed prawie każdą przeszkodą. Nie pomaga tłumaczenie, że prędzej się wyglebi z wypiętą nogą bez porządnego podparcia, niż balansując pewnie na kolanach. Swoje dołożyły dwa lata jazdy ze sztywnym holem z też balansującym (ale w przeciwfazie :D) dzieckiem. Posiadamy z żoną klasyczne hardtaile XC, gdzie SPD byłoby pewnie najlepsze - mielimy głównie po mazowieckich lasach i tym co nazywamy tu singletrackami. Wiemy, że do jazdy jaką chcielibyśmy uprawiać (urlopowy flow na górskich singlach) powinniśmy raczej patrzeć na platformy z pinami, ale z drugiej strony żona nie chce się pożegnać ze swoimi PD-M520 właśnie ze względu na kolana. Przeczytałem więc gdzieś, że rozwiązaniem mogą być pedały hybrydowe, czyli takie gdzie z jednej strony jest platforma, z drugiej wpięcie. Ogólnie chodziło o to, że jeśli już musi się wypinać, to chociaż pewnie postawi nogę na płaskiej platformie i pokona przeszkodę, a jak będzie musiała znowu pedałować to obróci pedał i wepnie buta. W teorii takie pedały mają się obracać zawsze do tej samej pozycji w pionie, ale bywa różnie. Po przeczytaniu wielu wątków okazało się jednak że takie flagowe PD-EH500 to raczej są do jazdy turystycznej ewentualnie grawelem (przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale to nie moja bajka) niż do górskich ścieżek. Czy te pedały hybrydowe mają jakikolwiek sens biorąc pod uwagę powyższe? Przeczytałem dziś wiele wątków, głównie w kontekście jazdy miejskiej, turystycznej itp. 95% osób wskazywało że sensu w tym rozwiązaniu brak - albo obustronne spd, albo platformy. Pozostałe 5% osób mówiło że to zależy
  5. Proszę o ocenę następujących dwóch zestawów. Mam już zakupione na wymianę dwie kasety Sunrace CSMS1 TAW i łańcuchy kmc x10.93, ale mam problem z tarczami do korb. Czy poniższe zestawy przyjmą jeszcze nowy łańcuch? Na starych jeszcze nic nie skacze, ale są powyciągane i luźne, kasety mają zadziory na szczytach zębów (jeśli warto to mogę sobie oszlifować), a korby wydają mi się zjechane. Ze względu na problem ze znalezieniem tarcz na przód i ich ceną zacząłem się wahać. Nie mam niestety doświadczenia. Zastanawiam się czy: na razie złożyć wszystko tak jak jest do czasu aż znajdę blaty/wymienię całe korby co pewnie szybko nie nastąpi, tylko zmienić łańcuchy (obecne są strasznie wyciągnięte i luźne), zmienić łańcuchy i kasety, a korby jeszcze dadzą radę? Zestaw 1 Korba Shimano FC-M522 (42/32/24T AE; 104/64 BCD ) Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-36T Przerzutka Shimano Deore RD-M610 Shadow Type / 30 Speed Dodatkowo dziwnie zerżnięte kółko napinacza przerzutki, ale tylko od strony wewnętrznej, zastanawiam się czy to w czymś przeszkadza (ta przetrzutka zawsze lekko klekotałą niestety). Zestaw 2 Korba Shimano FC-M523 (40/30/22T AN; 96/64 BCD) Kaseta Shimano CS-HG50-10 11-36 T
  6. dodo02

    [Odpowietrzanie] BR-M396

    Piękne dzięki za pomoc. Tego PDFa szukałem, tylko zamiast po instrukcji patrzyłem po złożeniówkach konkretnych modeli. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Do zamknięcia.
  7. Czołem! Mam pytanie dotyczące zalewania/odpowietrzania hamulców shimano BR-M396. To moje pierwsze hamulce i po 2 tyś km spuściłem sobie płyn (już wiem co można czego nie, głupi byłem). Chciałbym je napełnić ale zanim znowu zrobię coś głupiego chciałbym zapytać gdzie w zacisku znajduje się zaworek? Model znam tylko ze specyfikacji roweru od sprzedawcy, bo jest na tyle budżetowy że zapomnieli go oznaczyć. Albo jestem ślepy. Na stronie Shimano nie mogę znaleźć tego modelu, ani innego o podobnej konstrukcji. W tym modelu nypel do zalewania/ odpowietrzania znajduje się przy zawleczce, jego oś jest prostopadła do osi wężyka łączącego z klamką. Nie ma zintegrowanego gniazda na klucz 7. Jest tylko kapturek i nypel. Tam gdzie w innych modelach shimano jest nypel i zaworek (obok wężyka w osi równoległej) jest gniazdo na imbusa. Jest to jedyna śrubka poza tymi spinającymi obie połówki hamulca. Czy to jest zawór? Jakieś dodatkowe wskazówki do zalewania/odpowietrzania tego modelu, czy wszystko tak jak w opisach i filmach w sieci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...