Skocz do zawartości

mlody770

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tobiasz
  • Skąd
    Zgorzelec

Ostatnie wizyty

340 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika mlody770

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Temat uważam za zamknięty . Ten wybijak jest do mniejszej średnicy korby. Do średnicy 28.99 Sram Dub jest większy. Suport wyciągnięty i wymieniony.
  2. Wydaje mi się, że ten będzie lepszy. Na tych filmach wszystko tak łatwo schodzi. U mnie, naprawdę przypierniczyłem tym młotkiem i nie drgnęło nawet.
  3. Suport kupiony. Pojawił się kolejny problem z wybiciem tego ustrojstwa. Zakupiłem wybijak Prox yc 25bb. Z moich doświadczeń z tą mufą powiem, że się nie nadaje ten przyrząd do wybicia. Strasznie ciężko to osadzić w taki sposób aby pewnie się opierały te 3 blaszki na wewnętrznej stronie łożyska. Jednak da radę to zrobić. Dodatkowym czynnikiem może być to, że ten suport jest zapieczony w jakiś sposób. Zastanawiam się nad kupnem narzędzia, które eliminuje użycie młotka. Bitul bb121 . Wygląda zgrabnie i pewnie, natomiast jeśli ten suport jest zapieczony to pytanie czy sobie poradzi z tym. Bo średnica to 44 więc zostaje około 1mm na oparcie tej blaszki o mufe. Producent twierdzi, że to wystarczy do pewnego oparcia się . Szczerze nie chce mi się w to trochę wierzyć . Macie jakieś pomysły na zapieczony suport i wybicie bądź wyprasowanie go Takim o to sprzętem z tym walczę
  4. Dzień dobry. Pacjent to Trek Top Fuel 9.9 rok 2019 albo 2020 . Objawy - zatarte, ale obracające się i hałasujące łożyska plus połamane te pierścienie na osi korby. Korba to Truvativ Dub Szerokość mufy 92 Średnica osi korby 28,99 Proszę o pomoc szanownych użytkowników forum o doradzenie mi jaki mam tam zainstalować suport ( najlepiej model ). Bo na dwóch największych infoliniach, panowie i panie nie potrafili tego zrobić. Na C.R. pan się motał i zaproponował coś co jest dostępne za 10 dni a jak chwilę poszukałem na własną rękę to wydaje mi się. że znalazłem coś z taką samą specyfikacją. Proszę o pomoc bo jest to trochę trudniejsze niż myślałem.
  5. Dzięki za wyjaśnienie . Obawiam się właśnie tego co napisałeś, mianowicie długości rury sterowej. Ona nie wystaje zbyt wysoko. No nic, jutro mierze to wszystko i szukam części . Bo mam zamiar trafiać okazję
  6. Odnośnie klamkomanetek to sram Apex działa na zasadzie takiej, że prawa zmienia do góry a lewa na dół albo na odwrót, nieważne . A. Nie jest tak, że Red/Force obsługują 2x11/12, prawa manetka obsługuje tylną przerzutkę a lewa przednią. Chyba, że w aplikacji da radę to jakoś zmienić tak żeby to działało jak w Apexie. Nie jestem pewny co do tego, ale tak jakoś to wydedukowałem. Co do roweru to jeździłem wcześniej na Epicu i jak przesiadłem się na ten to pierwsze co zauważyłem to, że jest krótki. I brakuje mi trochę tej niższej pozycji, dlatego jeżdżąc po asfalcie, głównie ścieżki rowerowe wzdłuż saksońskich rzek pomyślałem czy aby nie spróbować tu wsadzić baranka. Rower mam kompletny MTB, krotki mostek szeroka prosta kierownica. Potrzebuje tylko wiedzieć czy np baranek, najlepiej zintegrowany z mostkiem da się nałożyć na rurę mojego amortyzatora, Jeśli to się nie uda i będzie nie jezdne to zawsze można wrócić do ustawień fabrycznych . To tylko ciekawość, a może wyjdzie z tego coś dobrego dla mnie
  7. Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiałem się nad tą lemondką profile design . Jednak jak czytam, że taki pomysł ma więcej ludzi to chcę iść na całość. Będę pomału zbierał informacje jak to ugryźć i zdam relacje jak to się użytkuje. Taki jest plan na dziś a wiadomo jak bywa. Rozumiem, że kierownica od szosy a najlepiej taka zintegrowana z mostkiem podejdzie pod amortyzator ? Czy to inne średnicę . Nie będę się tym ścigał . Tylko mam przeczucie, że będzie mi to pasowało
  8. Ale mnie oświeciłeś bardziej mi chodziło o wiedzę co z czym pasuje , czy np: Red będzie obsługiwał xx1. Bo np Force może, albo na odwrót . Może konkretna jakaś kierownica się nadaje, a najlepiej kokpit zintegrowany. Ma być dobrze, przewody jak najbardziej ukryte Dodam jeszcze, że żaden sztywny widelec. Będzie Rock Shox Sid 100mm . Swoją drogą ten Specialized Epic kilka postów wcześniej wyszedł pięknie.
  9. Dzień dobry, podłącze się do tematu. Po przeczytaniu tego wpisu zainspirowałem się do stworzenia takiego projektu. Chce iść trochę na skróty i zapytać doświadczonych i mających wiedzę techniczną, jakie części muszę zakupić aby zrobić MTB z barankiem . Rower to Mondraker F Podium RR, przerzutka xx1 axs, więc chyba jakiś sram Red obsłuży przerzutkę xx1. Hamulce levele więc to raczej tylko kwestia innych klamek. Jeśli jestem w błędzie to wybijcie mi to z głowy. Od razu napiszę, że jeżdżę 97,5 procent asfalt, więc siłą rzeczy nasuwa się pytanie dlaczego nie jeżdżę na szosie. Odpowiedź jest taka, że jak najdzie mnie ochota zjechać z trasy to mogę. A w warunkach wietrznych jednak fajnie być trochę bardziej aero . A być może, pozycja na rowerze będzie mi odpowiadać .
  10. Tak zajrzałem, przyznam że nie zagłębiałem się szczegółowo w procedurę. Natomiast z dużą dozą przekonania przechodząca niemal w pewność zakładam, że nie opisali tego w taki sposób, w jaki ja to zrobiłem. Tak jak wspominałem jest to prowizoryczna "naprawa" na zasadzie wyłącz i włącz. Właściwy serwis odbędzie się dopiero 5 maja . Ta informacja jest dla tych, którzy borykają się z podobnym problemem i z bliżej nie określonych przyczyn nie mogą natychmiast wymienić tulei, łożysk itp.
  11. W związku z tym, że wymiana łożysk, tulei itp. odbędzie się dopiero po majówce, postanowiłem odkręcić łączenie nad suportem i tam pojawił się problem bo miałem wrażenie, że jest ściśnięte znacznie powyżej podanych wartości. Udało się to odkręcić i tu pytanie czy te gwinty się klei? Czy tam powinno się raczej czymś nasmarować? Bo jak się klei to by wyjaśniało moje wrażenie zaciśnięcia na amen. Ja się pospieszyłem i użyłem smaru montażowego i skręciłem. O dziwo, nic się nie rusza, nie stuka, koło jedzie prosto. Zaznaczę, że nie wyciągałem wszystkich tych sworzni tylko wysunąłem na tyle żeby trochę przesmarować. Myślę jednak, że jest to chwilowa poprawa, ale do 5 maja można wyciągnąć jakieś wnioski z tak prostego serwisu
  12. Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mi to rozjaśniło sprawę. Bo jak nie ma łożysk to większe prawdopodobieństwo, że tulejki dostały luzu. Dzięki raz jeszcze.
  13. Dzięki za odpowiedź. Nie za bardzo rozumiem co miałaby dać wymiana łożysk . To wygląda tak, jakby wahacz nie był przykręcony dobrze do ramy.
  14. Dzień dobry . Mam problem z luźnym wahaczem , jest dokręcony z odpowiednią siłą a luz jest w miejscu łączenia nad osią suportu i na górze tam gdzie łączy się damper z tylnym trójkątem . Stukanie i hałasy to najmniejszy problem. Na początku myślałem, że to suport pressfit tak strzela. Okazało się, że jednak nie. Rower to Orbea Oiz m20 chyba 2020 rok Proszę o poradę od czego zacząć? Czy można to przywrócić do pierwotnego stanu? Czy rama na straty, poprzez wyrobienie gniazd łożysk, czy czegokolwiek co jest za to odpowiedzialne.
  15. Przełożyłem całe koło razem z kasetą, osie zostały, ale są takie same, jest udh. Koło z Mondrakera kręci się bez problemów w Treku
×
×
  • Dodaj nową pozycję...