
daihat
Użytkownik-
Liczba zawartości
37 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika daihat
-
[korba] shimano XT vs sram Gx(nx, truvativ stylo)?
daihat odpowiedział daihat → na temat → Napęd rowerowy
Tak jeszcze muszę dopytać. Korbę XT z jakim chainline pod boost 148? 52 mm - wersja ta (FC-M8100-1) przeznaczona jest do piast o szerokości 142 mm lub 148 mm. Q-factor wynosi 172 mm 55 mm - mechanizm korbowy, oznaczony symbolem FC-M8120-1, przeznaczony jest do piast 148 mm. Q-factor w tym przypadku ma 178 mm. Dzięki temu można szerzej rozstawić tylne widełki, by zmieściła się większa opona. -
[korba] shimano XT vs sram Gx(nx, truvativ stylo)?
daihat odpowiedział daihat → na temat → Napęd rowerowy
Będzie jak coś tylko korba XT, nie miałem pojęcia że odstępy na kasecie shimano są inne i w 12s jest tak namieszane a całej grupy nie zamierzam zmieniać :P. Łańcuch sram nie będzie za luźny na tarczy shimano, może coś pośrodku czyli kmc bo chyba inni producenci starają się wypośrodkować różnice w szerokościach między shimano i sram? Kmc mi na początku musiał się dotrzeć do tarczy sram, z ciekawości zmierzę szerokość. Od początku taki był plan aby przetestować Goldix. Jakiś noname z Chin wytrzymał mi 5 lat i dalej dobrze pracuje, nie widzę sensu płacić za logo i wyższą wagę ;-). -
[korba] shimano XT vs sram Gx(nx, truvativ stylo)?
daihat odpowiedział daihat → na temat → Napęd rowerowy
Dzięki za odpowiedź. Widzę, że zęby w 12s między shimano i sram się różnią i najlepiej tego nie mieszać. Moim faworytem jest korba i suport XT. Mam jeszcze parę dni na zwrot bębenka XD i rozważam kasetę XT zamiast GX. Za to cena bębenka x2 ;/ Łańuchy nx,gx rzeczywiście mają słabe opinie, mi wytrzymał z3k km na wosku z teflonem, KMC jednak ciągnie na razie więcej. -
daihat obserwuje zawartość → [korba] shimano XT vs sram Gx(nx, truvativ stylo)?
-
Witam W związku, że nadszedł czas wymiany suportu, muszę zmienić również "podrutowaną" i poobijaną korbę truvativ 6k - duże wżery 2-3 setki na ośce po tym jak stanęło łożysko, ładnie działała zamontowana na locite :P. Chciałbym, żeby to był upgrade a analiza wagi GX, NX, stylo 6k pokazała, że te korby mają niemal identyczną wagę a różnicę robi materiał samej tarczy. Rożnica w cenach jest niewielka więc GX, ładniejsza dla mnie i pewnie trochę sztywniejsza (alu 7000). Na wadze jednak od stylo nie zyskam. Stąd pomysł na shimano XT. Lżejsze (545g vs 395g - bez tarcz) ze względu na puste ramiona Hollowtech, zapewne też z tego powodu sztywniejsze. Tylko jak tutaj z odpornością na uderzenia tych ramion w porównaniu do GX? Do tego suporty shimano 2-3x tańsze i z natury wytrzymalsze - większe łożysko. Otwarta droga pod suporty tokena dla kłączka wata Interesują mnie opinie osób, które miały okazję jeździć na korbach ALU obu producentów i mogą je porównać tj. slx/xt vs gx/nx,stylo. Patenty montażowe tarcz i korb mnie nie interesują, są dla mnie bezproblematyczne. PS. Czy tarcze XT bedą dobrze pracować z łańcuchem i kasetą SRAM?
-
Odpowiadając na pytanie z tematu: Jak ktoś jest wysportowany i gibki to może być i wyścigowe geo, zawsze zostaje 2-cm podkładek i ratunek w postaci kąta i długości mostka. Niski środek ciężkości to kwintesencja szosy pod kątem zachowania w zakrętach, jakości prowadzenia i sprintów. Jeżeli to pierwsza szosa to jednak trzeba się przymierzyć, najlepiej wypożyczyć rower. Endurance powiedziałbym, że dla kogoś kto naprawdę regularnie jeździ długie trasy po 5-10h, lub ma problemy z plecami lub jest średnio gibki. Decydować o wyborze powinny też proporcje ciała, jak ktoś ma długą nogę to Defy będzie mega agresywny. Jeżdżąc solo, ktoś musiałby robić tempówki 40km/h, tylko po co miałby to robić na propelu i jeszcze patrzeć na średnią? Oczywiście co innego podobanie się roweru. Niby tak, chociaż są konie co atakują i uciekają z prędkościami grubo powyżej 40km/h i mogą trochę czasu urwać. Nomnom, weź tylko pod uwagę, że typowe aero jest mniej komfortowe i przy tej samej cenie odrobinę cięższe jeśli jeździsz w górach.
-
[Rower] Kross Esker 6.0 czy Giant Revolt 1
daihat odpowiedział rafalewy → na temat → Gravel/Przełajówki
Powinieneś kupić to co bardziej Ci się podoba, zwłaszcza jeżeli mogłeś zobaczyć rowery na żywo. Zwłaszcza, że osprzęt, geo i cena bardzo podobne. -
No to pytanie zryło mi beret tyle jest możliwości interpretacji. "jaki typ szosy kupił byś dziś". Najważniejsze pytanie, czy ma to być jedyna szosa jaką mamy i będziemy mieć, czy kolejna?. Albo ktoś kupił zły typ szosy, geo, albo potrzebuje innego typu bo się rozwija. Pytanie powinno brzmieć chyba xD: Jaki typ szosy kupił byś dziś, zamiast tej na której jeździsz i jest twoją jedyną i będzie twoją jedyną? /zamiast tej na której przyjechałeś na ustawkę? / zamiast tej którą kupiłeś ostatnio w ramach n+1? Każde pytanie rodzi kolejne, ale jeżeli ktoś musi zmienić typ szosy to tu ewidentnie coś poszło nie tak! Z tego ostatecznie jednak wynika, że pytanie jednak brzmi: Jakiego typu kupiłbyś dzisiaj kolejny rower szosowy? Odpowiadam również w pokręcony sposób bo: żadnego, mam dwie szosy race, jedną ustawioną na treningówkę/lekkie endrjuence. TT nie mój konik, aero nie potrzebuję ani sercem ani rozumiem, przestały mi się podobać, jeżdżę po górach a nie jestem takim koniem co ciągle solo atakuje i wyrwie te kilka sekund. Cholera, potrzebuję szosę Aero 😂 I jeszcze gruza na zimę, może być typ race albo endrjuence. Ale na dzisiaj to szukam gravela.
-
@zyrafa Podobne geo, z twojego tematu o Aspre - wzrost 178, noga 88. Przykład 2: Reach 378mm Stack 590mm, będziesz mieć endurance-a. Przykład 1: Reach 367mm Stack 568mm, będziesz mieć wyścigówkę ale potrzebny będzie mostek 1-2cm dłuższy. Widzę, że kupiłeś Eskera, podejrzewam że L-kę? Jak dopasowanie geo? BTW mam taką samą nogę ale 184cm wzrostu więc stosuję podobny stack. Ogólnie celuj w geo endurance, Liv (Giant) robi też fajne rowery dla dłuższej nogi (dla kobiet :D), mi się podobają poza tym że to złagodzone geo męskich wersji, a takie posiadam.
-
Cena spoko, ale te spawy to nawet budżetowy romcio i kross ładnie szlifują ;-). Chyba wszystkie ramy gravelowe z Alu to są ciężkie pancerne anty- kunszty :D. A szkoda bo chciałoby się lekki gravel na Alu.
-
Wszystkie te marki będą mieć bdb stosunek osprzętu do ceny. Aspre/boreas mają geometrię mocno sportową, bardziej wyciągową. Eskery trochę łagodniejsza, bardziej uniwersalną. Nisze modele z Deca bardziej rekreacyjną, komfortową. Więc pytanie jaką szosę miałeś i jakiej geo oczekujesz ;-).
-
Jadać w 100% identycznej pozycji, na tych samych kołach, będziesz jechać z tą samą prędkością ;-). Powiem więcej, jak zrobisz z ramy mtb szosę to będzie jechać jak szosa! Nie wnikając w marginalne szczegóły strat energii napędu, aerodynamiki ramy, sztywności i pochłaniana spowalniających drgań... I musi być baranek. I od tego by zaczął. Rowery z barankiem powinny mieć geometrię sportową-wyścigową aby maksymalne osiągi mieć na klamkach. Na maxa ugięte i ściągnięte łokcie - najszybsza pozycja. Dolny chwyt natomiast jest dużo pewniejszy i poza odpoczynkiem jest do sprintów, technicznych zjazdów i odcinków (dziury, bruk), i do pewniejszego, mocniejszego hamowania. Gravel to z założenia rower sportowy, pochodna szosy wyścigowej/przełaja z trochę łagodniejszą geo (pod ultra, pod bike-packing, długie wyrypy), brat wersji endurance i baranek ma dawać aerodynamikę w górnym chwycie na asfalcie, szybkich szutrach, wyścigach... dolny spotęgowany flarą możliwość kontroli roweru na sekcjach technicznych w terenie. A, kosmiczny marketing wymyślił, że jest to uniwersalny i najlepszy rower dla każdego, zaczęto robić masę różnych geo, w tym typowo trekingowe, wręcz rekreacyjne i na siłę wsadzać baranek do wyprostowanej pozycji aby tylko magicznie nazwać go gravel-em i podbić cenę o 50% (sam osprzęt kosztuje dużo więcej). Ogólnie każdy kupuje co mu się podoba, baranek do wyprostowanej pozycji nie da nic poza dodatkowymi, bardzo wygodnymi chwytami przy wielogodzinnej jeździe a właśnie do tego stworzono ten rower.
-
[spodenki z szelkami endura] Jakie macie rozmiary przy jakim wzroście i wadze?
daihat odpowiedział caballoBlanco → na temat → Odzież dolna
A jakie masz parametry ciała caballoBlanco? :P. Ja lubię nie czuć spodenek pod warunkiem, że leżą idealnie i się nigdzie nie marszczą w pozycji siedzącej. Myślę nad kupieniem pierwszy raz spodenek od Endury - właśnie FS260 lub Xtrackt Gel. M-ki lub L-ki przy 184cm, 75kg. Patrząc na zdjęcie modela z tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/endura-spodenki-xtract-gel-ii-szelki-czarne-m-12594236629 wydaje mi się, że m-ki mogą być dobre ale trochę kompresyjne, i sugerując się wypowiedzią "tobo" to może brać bardziej L-ki? A jak z nogawkami, ściągaczami bo nie cierpię jak mi ściska czwórki i dlatego często biorę L-ki zamiast M-ki.- 4 odpowiedzi
-
- endura
- spodenki krótkie
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Mam letnie Escape-y :P. M-ki od 3 lat na moje 184cm/75kg, 84cm,95cm wygodnie, ciut przyciasne - na 70kg powinny być super. Wkładka bardzo cienka i mała z przodu, mi pasuje.
-
Może siedzisz za bardzo na tkankach miękkich, nerwach i Ci wszystko drętwieje. Prawie całe podparcie ma być na kościach kulszowych i tak powinieneś mieć dobrany kształt, szerokość i ustawienie siodła. Najpierw warto zwiększać kąt a potem szukać siodełka z większym podparciem - dla największej rotacji miednicy. U mnie kombinowanie z siodełkiem dużo dało ale ostatecznie jeszcze okazało się, że miałem za długi mostek/ za dużą ramę i rotowałem miednicę. Trzeba się nauczyć trzymać tyłek płasko na siodełku a rower nie może być za długi. Na całkowicie płaskim siodle to 30-60min i mi wszystko drętwiało. 5 różnych siodełek i doszedłem może do 2-3h ale trzeba było często wstawać, zmieniać pozycje. Potem zmieniłem mostek na dosłownie 10mm krótszy i skupiłem się na prawidłowym trzymaniu miednicy i już nie ma problemu i zacząłem lubić długie jazdy. Ba latem było 16h ciągłej jazdy z 1h przerw.
-
Ja bym powiedział, że trening. Ale po kombinacjach z dietą widzę, że kolega chyba chce też nabrać trochę masy wiec tu tylko siłownia. Ćwiczenia tylko złożone, wielostawowe tj. przysiady, martwe ciągi, wyciskanie na płasko i nad głowę, wiosłowanie ew. drążek. Tylko w nich bardzo ważna jest technika, więc tutaj na początek ktoś musi pokazać Ci co i jak albo wynajmij trenera żeby sobie krzywdy nie zrobić. (ew. poradniki na YT :P) Bo do nauki na początek mogą być serie po 15 powtórzeń ale finalnie powinno być bardzo ciężko , maksymalnie 5 powtórzeń optymalnie na wzrost siły i impuls do rozwoju zwłaszcza jeśli jesteś ektomorfikiem :P. Pod rower to skupiłbym się wyłącznie na przysiadach np. 4 x 5 (+ 2-3 serie rozgrzewkowe), górę też warto trochę wzmocnić ale suma wszystkich serii z ćwiczeń powiedzmy 10- max 12 bo ektomorfik? Z dietą bez przesady bo nie chcesz robić 20kg masy tylko kilka, trochę więcej białka i kalorii (np. gainer). W twoim wieku przy 184cm i 65kg chyba w rok zrobiłem 10kg czystej masy bez specjalnej diety (dużo twarogu lol) tylko właśnie siłownią a łatwo nie było bo nie było jeszcze nawet google nie mówiąc o youtube :P. Tylko jeżdżąc tyle na rowerze musiałbyś taką siłkę robić tylko zimą, rower prawie całkowicie odpuścić, więć już lepiej np. robić bazę na rowerze a siłkę 2x w tyg.. Co do treningu, widzę w kółko interwały i ciągle to samo, kosmiczna liczba godzin, 20h tygodniowo? To jaka jest jakość tych interwałów... To co robisz czyli HIIT to jest dobry gdy masz 4-5h tygodniowo. Poczytaj sobie o treningu spolaryzowanym, powinieneś większość czasu jeździć w Z2 wg. tego modelu: Tak jak jeździsz to brak regeneracji i droga do wypalenia. Kup pulsometr i naucz się jeździć wolno (żeby być szybkim trzeba najpierw nauczyć się jeździć wolno). A interwały np. 2 x w tyg. np 3x10min, 4x 4min, ew. 3x10 30s/30s. Chociaż tu można się pokusić o trening siły najpierw czyli jazda na niskiej kadencji, i dłuższe powtórzenia na kadencji 60-70, i 30 sekundowe w trupa np. 10x 30s/ przerwy 5min!. Na stravę nie patrz, jak jeździsz na mtb w terenie to bardzo zaniża, nie zaniża jak jeździsz po idealnym asfalcie na szosówce w pozycji wyścigowej :P. Do tego długie treningi i po górach, na szosie wyszło by coś koło 150W. Jakbyś robił zregenerowany interwały, mała ilość ale w trupa to w twoim wieku to chyba powinno być coś koło 190 po 2min powtórzeniu. A ty robisz milion tempówek