Skocz do zawartości

Dinsdale

Zasłużony user
  • Liczba zawartości

    517
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

10 Neutralna

O Dinsdale

  • Tytuł
    Maniak

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

3 704 wyświetleń profilu
  1. W łódzkim podobnie - większość szerokotorowych linii kolejnowych jest nadal używana, więc nie ma za bardzo gdzie budować takich szlaków Sporo jest natomiast nieużywanych odcinków po dawnych dojazdowych kolejach wąskotorowych (np. Wieluń - Praszka, gdzie chyba jest wytyczony szlak rowerowy, czy np. w okolicach Świnic Warckich, gdzie śladem dawnej wąskotorówki przebiegają lokalne gruntowe drogi, można nawet odnaleźć nieużywany wiadukt wąskotorówki nad kolejową magistralą węglową). W zasadzie w łódzkim znam chyba tylko jeden odcinek szlaku zbliżonego charakterem do tych pomorskich opisanych prze
  2. Korzystam czasem stacjonarnie ze sklepu i serwisu, wszystko ok.
  3. Na mapie satelitarnej oglądanej na kompie wygląda, że to asfaltówka.
  4. Parę lat temu po zmianie roweru (a tym samym siodła) na średnich/dłuższych dystansach zacząłem odczuwać podobny dyskomfort chyba z okolic prostaty. Okazało się, że siodło w nowym rowerze miało dużo bardziej półkolisty (patrząc z tyłu siodła) profil od siodeł uzywanych wcześniej, co w moim przypadku okazało się mocno niekompatybilne z anatomią. Po wymianie siodła na WTB Pure o zdecydowanie bardziej płaskim profilu (przy zbliżonej szerokości) problem ustał. Pozostaje więc przymierzyć się do innego siodła (najlepiej na próbę z jakichś własnych zapasów) i sprawdzić, czy pomogło.
  5. O rowerach na haku czy nawet samym bagażniku też trzeba pamietać np cofając Dodatkowo rowery nieco wystają poza obrys szerokości samochodu. Każde z rozwiązań ma plusy i minusy. Według mnie plusem przewożenia na dachu jest też o wiele szybsze zakładanie i ściąganie roweru, choć z drugiej strony niższym osobom/przy wyższych autach dużo łatwiej będzie montować rower na bagażniku na hak. Tak jak pisał Pixon przy dachowych belkach warto zabezpieczyć czymś miejsca styku stóp bagażnika z karoserią (podobnie przy bagażnikach na klapę), chyba że w danym modelu auta są specjalne miejsca do mocowania ba
  6. 18 biegów, czyli napęd dwurzędowy z przodu plus 9 biegów z tyłu, więc jest to dużo lepsza opcja niż 3x7 na wolnobiegu. Jeśli chodzi o róznice wolnobieg vs. kasta to pamiętam z dawnych lat, że w kołach na wolnobiegu z uwagi na inne łożyskowanie i rozłożenie sił częściej pękały/wyginały się osie (co przez kilkanaście lat jazdy na kołach z kasetą jeszcze mi się nie zdarzyło).
  7. A to nie lepiej jechać już od razu z rowerami na dachu? Przy prawidłowym montażu (i uchwycie nie zjedzonym zbytnio zębem czasu) jest to bezpieczny sposób przewożenia rowerów także na dłuższych trasach.
  8. Z Cartomedii była też kiedyś mapa Roztocza Południowego https://cartomedia.pl/pl/p/Roztocze-Poludniowe-czesc-polska-mapa-turystyczna/175 , ale widzę na stronie kamapu, że nie jest dostępna w formie elektronicznej. Compass ma premierowo wydać Roztocze Południowe w tym roku, więc na pewno będzie też dostępne pod Kamap. Chyba czas znów odwiedzić Roztocze Południowe, bo teren mam dużo mniej zjeżdżony niż Roztocze Środkowe. Jeszcze jest część zachodnia, tzw Roztocze Gorajskie (na zachód od Szczebrzeszyna) zwane też lessowym, ale z wyjątkiem wąwozów kawęczyńskich jeszcze tam nie jeździłem, wię
  9. Roztocze to właściwie samograj - wystarczy kupić jakąś dobrą mapę (np. Roztocze Środkowe wyd. Compass czy publikacje wydawnictwa Wład). Tak na szybko - pierwsza propozycj: start z Józefowa - zielonym szlakiem rowerowym na południe do puszczy Solskiej - Fryszerka - Borowe Młyny (most nad Tanwią) - dalej drogą na północny-wschód równolegle do Tanwi (na połnoc od rzeki) - po przejechaniu paru km odbijamy na południe w kierunku rzeki, aby dostac się do kładek na czarnym szlaku (wcześniej kawałek piaskowego odcinka, ale szybko przechodzącego w lepszą drogę) - po przejściu kładki kierujemy się do ni
  10. Northtec Cayon AL to też propozycja warta rozważenia w tym budżecie - wg strony producenta są jeszcze dostępne rozmiary 17" i 21" Ogólnie w tym budżecie obecnie trzeba iść na mocne kompromisy, dodatkowo wybór jest utrudniony słabą dostępnością. Nie inaczej jest tutaj - plusem jest już powietrzny widelec (wprawdzie tylko Suntour XCR Air, ale zawsze), korba Hollowtech. Napęd - dla jednych archaiczny 3x9, dla drugich to plus, bo wymiany łańcucha czy kasety będą mieć pomijalne koszty.
  11. Dinsdale

    [rama Nowa] wymiana ramy

    Są dostępne stery pod prostą rurę sterową do ram z taperem - niektóre nowe rowery nawet są/były tak sprzedawane (miałem tak np. w Authorze Instinct). Gorzej by było, gdybyś miał odwrotnie, tj. ramę z prostą główką i widelec z taperowaną rurą. Czyli potrzebujesz sterów is42/is52, ale pod prostą rurę sterową 1 1/8 cala (a nie pod taperowaną/rozszerzaną 1 1/8-1 1/5 cala).
  12. Akurat nie było to przyczyna w moim przypadku (a w zasadzie przypadkach). 190 cm wzrostu, waga 85kg, rama 21", sztyca wsunięta w komin na ponad 14 cm, czyli ponad 4cm za deklarowane minimum bezpieczeństwa. W Silverbacku w podobnym rozmiarze którego nabyłem rok temu po uzyskaniu zwrotu za Authora nic się nie dzieje , a przejechane już ponad 5000km, więc niestety wygląda na to, że Author wypuścił felerne ramy w 2015 roku - wniosek taki wyprowadziłem po przygodach z pękającymi trzema kolejnymi ramami (wszystkie były wymieniane na inne z tego samego rocznika). Ale może po prostu jestem niekom
  13. Tractiony i Instincty pękają jakby były z dykty - przerabiałem 3 kolejne egzemplarze z 2015 roku, za każdym razem wymieniane na gwarancji po 2000-2500 km (pękają przy spawie na podsiodłówce), kolega na Tractionie pod mniejsze koło 27;5 miał to samo. Być może w kolejnych rocznikach coś zmienili, pytanie, czy warto ryzykować.
  14. Dinsdale

    [rama] Accent Peak29

    No to w 2015 coś się Authorowi popsuło, bo miałem 3 Instincty z 2015 i każda z regularnie pękającą ramą przy spawie podsiodłówki po jakichś 2000-2500 km. Zresztą w ubiegłym roku sporo tych ram z tego rocznika pojawiło się w różnych sklepach w mocno obniżonych cenach - pewnie producent odkrywając wadę w roczniku 2015 przygotował solidny bufor na wymiany gwarancyjne - po dwóch latach można było zacząć go wyprzedawać.
  15. Tu bym polemizował - miałem trzy kolejne ramy Instinct 29er 21" model z roku 2015 i wszystkie kolejne pękały w tym samym miejscu po max. 2500km, za każdym razem były wymieniane na gwarancji. Być może tamten rocznik w połączeniu z rozmiarem 21" miał jakąś wadę (co by np. tłumaczyło pojawienie się w bardzo przyjaznych cenach dużej ilości tych ram z tego rozmiaru i rocznika w sklepach internetowych parę miesięcy temu), ale po tych przygodach raczej Authora bym nie polecał, zwłaszcza w dużych rozmiarach (bo może ma to jakiś wpływ na wytrzymałość).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...