@DIY tak jak pisałem u mnie jest to samo - na open i propedal sie blokuje a na locked jest luz i chodzi na boki. Mój tak miał od nowości a serwisowany był u Spider'a.
Jest akurat na odwrót :). Zaliczke możesz odzyskać, zadatku nie odzyskasz na pewno. Wybór zadatku miałby za to inny skutek - gdyby sklep nie dostarczył Ci roweru w wyznaczonym przez zawarta umowę czasie to mógłbyś dochodzić zwrotu nawet dwukrotności wpłaconego zadatku (ta dwukrotność jest przyjęta zwyczajowo więc umowa powinna to potwierdzać dla bezpieczeństwa). Właśnie dlatego każdy sklep proponuje wpłatę zaliczki. Zadatek wpłaca się z reguły przy okazji kupna mieszkania kiedy to sprzedawca chce sie zabezpieczyc, abyś nie czmychnal gdybyś znalazł coś lepszego w miedzyczasie.
Zależy z jakiego pkt widzenia. Jesli ciekną obecne klamki albo zapragnąłeś manetkę i-spec II lub dwupalcowyh klamek to tak. Jeśli brakuje hamulcom sily to nie. Klamki mt500 są trochę tańsze od m6000 a to 1:1 to samo.
Bo zawsze nalezy czynić rozróżnienie - są rowerzyści dla, których jazda jest celem, a rower to tylko środek do spełnienia tego celu. Są też modelarze, dla których rower jest celem samym w sobie i jazda ma znaczenie, ale dalsze - najważniejszy jest sprzęt, tuning, odchudzanie itd.
Mając naście tysięcy zdecydowanie podzedłbym w fulla. I mając na uwadze ew. starty w maratonach byłby to zapewne canyon lux cf sl 7.0 a gdybym nie startował to jakiś neuron cf 9.0. Jakoś ostatnio nie przywiązuje większej uwagi do klasy komponentów w napędzie (od czasu jak pokazał się NX) i lepiej mi z tym. Masą przestałem się przejmować lata temu. Jazda ma być przyjemnością.
Kilka zmian w okresie zimowym
- nowe koła DT 350 na obreczach DT R 460 db
- opony Continental Grand Prix 4000
- korba 105 7000
- klamkomanetki Ultegra 8020 z zaciskami Ultegra
- tarcze hamulcowe Ultegra
- suport Token Ninja Press Fit
Do wymiany jeszcze padały na typowo szosowe . Całość z pedałami 8 280 g